sâmbătă, 2 mai 2009

Negarea

Publicat de FLORIN la 16:40
In viaţa unui homosexual este de neevitat negarea. Ea vine pur şi simplu odată cu privirea spre societate. In momentul în care societatea este incapabilă de aţi oferi răspunsurile de care ai tu nevoie, răspunsuri care oricum nu te scutesc de negare, ci poate doar iţi fac mai usoară trecerea spre acceptare a propiei persoane aşa cum eşti, te poţi întâlni cu diferite experienţe, care într-un final pot duce la o depresie. In momentul acela, ţi se poate întampla ce mi s-a întamplat mie.

Cred că am ştiut întotdeauna că sunt gay, dar foarte multă vreme a fost şi usor de evitat. Vine însă o anumită vârstă în care a evita nu mai este o soluţie, nu mai rezolvă problema. Lucrurile se întâmplă chiar şi fără tine. Toată lumea din jurul tău creşte, iar tu rămâi pe loc. M-am lovit de negarea cea mai de preţ la începutul clasei a 9a. Am crezut că voi reuşi să mă integrez într-un mediu social bărbătesc, dar planurile de acasă nu se potrivesc aproape niciodată cu lucrurile care se întâmplă în viaţa de zi cu zi. Cea mai usoară soluţie, în acel moment, a fost să strâng totul în mine. Problema este că atunci când s-a umplut, s-a întâmplate ce se întâmplă în astfel de cazuri, şi anume, durerea iese pe afară, te loveşte pe dinăuntru si scapă puţin câte puţin în acţiuni anti-sociale, în devieri de comportament. Am devenit o persoană total anti-socială. Depresia a pus încet încet mâna pe mine, acaparându-mă total. Nu ştiu cât de mult s-au interesat părinţii mei, dar probabil că prea putin, de altfel ceva obisnuit în ziua de azi.

Negarea în cazul meu s-a transformat în darea vieţii peste cap. Sigur că au mai existat şi alte probleme pe lângă negare, dar nu cred că este un caz singular apariţia problemelor în cazul adolescenţilor români şi nu numai. Nu este tocmai ţara cea mai înţelegătoare, locul în care eşti sprijinit în permanenţă. Cred că am devenit ceea ce se poate numi "un adolescent invizibil". Iată un text notat acum câţiva ani:

" Cum e să fii invizibil? Să fii invizibil înseamnă că eşti prezent, dar nu eşti prezent; să crezi că ştii ce se întâmplă, dar niciodată să nu poţi fii sigur. Inseamnă să taci şi să asculţi, să vezi, dar să nu spui nimic din ce ai văzut, fiindcă nu ai cui; să tragi o concluzie, dar să o ţii numai pentru tine; să faci paşi, dar care să nu fie observaţi, ci doar ştersi, acoperiţi; să cazi, iar lumea cel mult să te ocolească; să exişti doar pe hârtie; să plângi, iar lacrimile tale să fie considerate ploaie în vânt; să râzi, dar nimeni să nu râdă alături de tine; să scrii şi nimeni să nu te citească; să câştigi, dar nimeni să nu se bucure alături de tine; să pierzi, iar nimeni să nu te consoleze; să ştii toate astea, dar să nu faci nimic; să încerci, dar nimeni să nu te ajute. "

Mi-ar fi plăcut să spun ca aceasta a fost forma maximă de depresie, dar nu a fost. Nu a fost doar o depresie semi-romantică.

Nu ştiu dacă povestea mea este povestea multora dintre voi, dar mă gândesc că ar putea fi povestea unor alţi adolescenţi. Negarea, în cazul meu, a mai durat destul de mult timp. Intr-un final, am renunţat la ea, dar nu am putut renunăa atat de uşor la depresie şi la barierele impuse de societate. Acum vine întrebarea, cum a fost negarea pentru voi?

Pe aceeaşi temă citeşte:

Mai ştiţi cum era când eraţi adolescenţi?
Tocilar sau fetiţă
Muzica adolescenţei mele

6 comentarii on "Negarea"

Ungaymicut spunea...

Exact prin faza asta trec si eu in momentul acesta.Sunt inca adolescent si sufar de o depresie care ma inebuneste.Nu din cauza persoanelor din jurul meu deoarece majoritatea prietenilor mei ma accepta asa cum sunt,ci sufletul meu imi spune ca nu fac bine.As vrea macar sa depasesc faza asta grea daca sa fiu si eu un baiat normal nu se poate.:(

gayexpat on 4 mai 2009 la 07:41 spunea...

Florin, îți mulțumesc mult că ai scris acest lucru. Deși am aproape 24 de ani, rana a opt ani de încercări disperate de a îmi impune heterosexualitatea încă nu s-a închis complet. Cred că experiența asta este aceeași pentru milioane de oameni.

@Ungaymicuț: știu de ce vorbești, pentru că am fost și eu acolo. „Sufletul” de care vorbești se cheamă homofobie internalizată, un lucru care a fost educat de când erai tu foarte mic. Stai liniștit, ești un băiat cât se poate de normal, doar că se întâmplă să fi homosexual sau bisexual. Asta nu e un semn de anormalitate, ci pur și simplu înseamnă că ești diferit. Nu ești vinovat de nimic, și ai dreptul să îți cauți fericirea în viața asta.

Știu că în cazul tău conflictul vine din interior, dar nu cred că ai avut suficiente ocazii să cunoști oameni cu care te poți identifica. Am ales să fiu out pentru că intuiam că a fi gay nu înseamnă să fii ca Naomi, sau să faci sex pe ascuns în toaleta gării, cum ți-ar da de crezut societatea românească. Și cred că am avut dreptate. Problema e că homofobia mediului în care crești îți poate afecta inclusiv și imaginea de sine, care ajunge să fie deformată după ideile bolnave ale unei societăți fățarnice. Rezistă un pic, și ai să vezi că vei găsi puterea să faci tot ceea ce vrei.

FLORIN on 4 mai 2009 la 13:36 spunea...

un gay micut: majoritatea am fost acolo unde te gasesti tu in acest moment si se pare ca am depasit faza, ceea ce inseamna ca si tu vei face acelasi lucru. nu ai de ce sa iti faci procese de constiinta. cel mai bine e sa incerci sa nu acorzi prea mare importanta acestei mici diferente. totul va fi bine.

gazexpat: pentru nimic.

Ungaymicut spunea...

Trec peste, dar cum spuneai tu gayexpat rana incercarilor de a`mi impune heterosexualitatea nu se va inchide usor,va multumesc de ajutor:) si sper sa imi treaca starea asta de depresie:)

Anonim spunea...

buna! Eu sunt fata si am doar 15 ani. pe mine nu mă deranjează bisexualitatea mea . Din contra, mă
simt mai specială stiind ca sunt diferită. Dar mă
deranjează comportamentul colegilor mei care mă
iau adesea peste picior si fac glume pe seama mea. Nu mai suport. Si eu sufar de depresie,mai mult din cauza singuratatii si a rautatii celorlalti. Si prietenii care ii mai aveam,vreo doi,si aia rad de mine din cauza k nu sunt ca ei. M-am obişnuit,dar depresiile tot ma apasa.

Anonim spunea...

singuratatea mă roade. depresia mă ucide si ea.e teribil sa fii singur deşi eşti înconjurat de prieteni. ha ce viaţa ciudata am.sunt bi si sunt o persoana sensibilă si depresiva .nu este zi in care sa nu AUD to felul de barfe la adresa mea,mai ales in clasa.toţi rad,chiar si putinii prieteni care ii mai aveam. ii urasc.am ajuns intr-un stadiu in care ii urasc pe toţi.mă discrimineaza si e urat.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez