miercuri, 14 octombrie 2009

Bent (1997)

Publicat de FLORIN la 20:39

„ – Asta nu se întâmplă.
- Ba se întâmplă.
...
- Asta nu se întâmplă. Asta nu se întâmplă.”


Dar uneori se întâmplă. Adolf Hitler ajunge la putere şi începe persecutarea evreilor. Apoi, a homosexualilor.

‚Bent’ este un film în stilul altor poveşti mai cunoscute despre evenimentele din cel de-al doilea război mondial. Diferenţa aici este că personajele principale nu sunt persoane care au ajuns în lagăre datorită originii lor, ci pentru că erau cunoscuţi ca având relaţii cu persoane de acelaşi sex.

Cu toate că am avut aşteptări destul de mari, filmul ‚Bent’ nu a reuşit să mă impresioneze în general, nici în mod subiectiv. Adaptarea piesei de teatru a lui Martin Sherman ( gay de origine evreică) din 1979 în care a jucat Ian McKellen ( care are şi un rol micuţ în film), ‚Bent’ prezintă povestea lui Max ( Clive Owen) şi Horst ( Lothaire Bluteau), doi gay ce ajung într-o tabără de concentrare controlată de nazişti. Aici, ei încearcă să supravieţuiască şi reuşesc să nutrească sentimente pe care ajung să şi le exprime.

Dacă din punct de vedere regizoral, actoricesc, muzical şi al imaginii, nu există motive de a critica filmul, acestea fiind foarte reuşite, uneori magnifice, ‚Bent’ evoluează ca şi poveste într-un stil ce nu are capacitatea de a te introduce cu adevărat în poveste. Există momente ( aspecte) interesante, sunt şi din acelea mai puţin reuşite, dar nimic mai mult.

Trailer-ul este însă de nota 10. Tot de nota 10 este rolul lui Mick Jagger pe care l-am văzut pentru prima dată făcând travesti.

Note : Florin şi Ionutz 3,75 => Notă gayinromania : 3,75 din 5.

Subtitrare aici.



Credit foto : Channel Four Films

6 comentarii on "Bent (1997)"

Anonim spunea...

N-am vazut inca filmul si dupa nota pe care i-ati dat-o nu prea ma mai intereseaza asa mult sa-l vizionez, dar am vazut piesa de teatru cu Cristi Iacob si Adrian Stefan acum 6 ani. piesa m-a impresionat profund

CM on 15 octombrie 2009 la 08:17 spunea...

@ anonim
Ar fi pacat sa nu il vezi. Notele , ca si parerile care stau in spatele lor, sunt subiective. Mie mi_a placut Bent, are scene puternice, unele imagini sunt metaforice . Baietii ( Florin si Ionut) vorbesc despre filme din pasiune, asta ar trebui sa ne inspire sa le vedem.

FLORIN on 15 octombrie 2009 la 16:11 spunea...

@ anonim : exact ce spunea şi CM. părerile noastre sunt subiective. şi nu am spus că e rău, e între ( după noi).

Irina spunea...

Nu am sa uit niciodata filmul asta, m-a marcat. Clive Owen a fost incredibil in el.

D.D. spunea...

Este unul din cele mai impresionante filme gay pe care le-am vazut vreodata. Am trecut prin tot felul de emotii urmarindu-l. Din partea mea are nota maxima, fara nicio ezitare.

Anonim spunea...

realitatea foare dura ... scena in tren in care a trebuit sa-si bata bf-ul a fost cutremuratoare ... am derulat filmul pt ca nu am putut s-o vad ...
eu i-as fi dat nota 10 din 5 :D

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez