joi, 23 iulie 2009

Before Night Falls - recenzie

Publicat de FLORIN la 09:24
Festivalul început acum ceva timp nu numai că mi-a dat ocazia de a vedea o serie de filme despre care nu aş fi auzit dacă nu m-aş fi documentat pentru alegerea titlurilor, dar mi-a oferit ocazia să revăd câteva filme din adolescenţa mea şi să îmi fac o idee mai clară despre locul unde se află ele nesubiectiv.

‚ Before Night Falls’ este un film biografic ce urmăreşte „ viaţa şi epoca lui Reinaldo Arenas” ( titlu din română sub care am văzut prima dată filmul), de la începutul până la finalul vieţii sale. Iar viaţa lui Reinaldo Arenas a prins o epocă în continuă mişcare pentru Cuba.

Scriitor cubanez înamorat după bărbaţi, Reinaldo Arenas a avut o viaţă ce a surprins câteva evenimente istorice direct din interior. Dar nu e un film istoric, ci se arată doar anumite pasaje din istoria Cubei care i-au schimbat viaţa unui tânăr scriitor promiţător. De aceea prima parte a filmului, arată mai degrabă frumuseţea Cubei, libertatea în care se mişcau oamenii tocmai din pricina sărăciei, inclusiv Reinaldo. După ceva timp apare factorul istoric direct, surprinzând măsurile luate de regimul comunist condus de Fidel Castro împotriva homosexualilor, disidenţilor, discursurile liderului cubanez aflate pe peliculă fiind o parte esenţială a acestui film. Mai mi-a plăcut intersecţia celor două limbi ale filmului ( engleză şi spaniolă), ceva poate neesenţial, dar care a legat întregul.

‚ Before Night Falls’ a obţinut o nominalizare la Oscar pentru Javier Bardem, care a făcut un rol de maestru. Nu degeaba a ajuns unul din cei mai apreciaţi actori ai lumii. Distribuţia este completată de Olivier Martinez, Diego Luna ( l-aţi văzut şi în Milk), Johnny Deep ( care face două roluri mici mai ceva ca Ed Wood la capitolul surprinzător) şi Sean Penn. E un film interesant de văzut.

Notă imdb: 7,2 din peste 9.000 de voturi
Indice metacritic: 85 din 100 – critici, 9 din 10 – utilizatori
Note: Florin şi Ionutz 4 => Media 4

Descarcă film aici
Subtitrare aici
Urmăreşte pe YouTube aici ( apoi related videos)

2 comentarii on "Before Night Falls - recenzie"

Floryn on 23 iulie 2009 la 15:14 spunea...

nota mea: 2,50. Pentru mine a fost o pierdere de vreme acest film, a fost foarte plictisitor si nu i-am inteles rostul

FLORIN on 23 iulie 2009 la 22:16 spunea...

pentru mine a fost un film ok, aş spune chiar un film bun. a avut interpretări bune, o poveste interesantă de auzit, mai ales că a avut la bază fapte reale şi un fir epic destul de interesant. dar şi mie mi se mai întâmplă să nu înţeleg un film şi să dau cu el de pământ. :))

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez