marți, 7 iulie 2009

The Hours ( Orele) - recenzie

Publicat de FLORIN la 15:32

Foarte dificil să vorbeşti despre un astfel de film, fiindcă e greu de redat ce se întâmplă acolo. Nu ar fi ieşit din comun, dacă aţi auzi ceva de genul „E un film în care nu se întâmplă nimic, iar la sfârşit brusc cineva se sinucide”. Dar e mai mult decât atât.

Inspirat de cartea cu acelaşi nume premiată cu Pulitzer, scrisă de Michael Cunningham, ‚The Hours / Orele’ prezintă povestea a trei femei din trei epoci diferite, care aparent, sunt legate de o carte ‚Mrs. Dalloway’, care redă viaţa unei femei, chinurile sale, prin intermediul a câteva ore în care aceasta pregăteşte o petrecere. În aceste câteva ore, care s-ar putea repeta la infinit timp de o viaţă, eroinele noastre se luptă cu aceleaşi sentimente de tristeţe şi confuzie, identic, în trei epoci diferite. Acţiunile deşi diferite, sunt legate de aceleaşi sentimente, trăiri ale ‚Mrs. Dalloway’, aceasta fiind cartea scrisă de prima eroină, Virginia Woolf ( personaj real). La sfârşit fiecare va lua o hotărâre.

‚ The Hours’ este un regal cinematografic, un film plin de subînţelesuri, un film filozofic. Regizat de Stephen Daldry ( The reader) şi având în distribuţie genii ale actoriei: Nicole Kidman ( premiată cu Oscar), Julianne Moore ( a doua nominalizare la Oscar din acel an după nominalizarea pentru un alt film cu tematică gay Far from Heaven), Meryl Streep ( nominalizată de asemenea la Oscar), Ed Harris ( nominalizat la Oscar), John C. Reilly, Tony Collette, Jef Daniels, ca să numesc câţiva actori, e un film a cărui linişte te poate lovi iremediabil.

Nu e o greşeală, pelicula face parte festivalul de film gay online. Vă las să descoperiţi singuri cum şi de ce.

Notă imdb: 7,6 din peste 39.000 de voturi.
Indice metacritic: 81 din 100 – critici, 8,5 din 10 – utilizatori