joi, 11 iunie 2009

The Birdcage - recenzie

Publicat de FLORIN la 14:25

Da, asta a fost o comedie bună. ‚The Birdcage / Cabaret în familie’ reuneşte toate cerinţele pentru o comedie genială : un scenariu impecabil, actori de cea mai mare clasă şi o echipă ce a interacţionat perfect. Şi nu uit de regizor.

Lansat în 1996, filmul s-a arătat inovator, provocator, dar a reuşit să rămână şi real, emoţionant, cuceritor. Povestea unui cuplu homosexual, ce a supravieţuit mai bine de 20 de ani în o lume ce în final i-a înţeles, care acum trebuie să se deghizeze şi să îşi ascundă viaţa pentru a părea nişte persoane respectabile pentru un parlamentar conservator (toate astea ca acesta să fie de acord ca fiica sa să se căsătorească cu fiul lor), m-a cucerit prin întregul său. Începând cu această poveste, care ascunde în spatele a ce unii pot numi „ folosirea clişeelor legate de homosexuali”, un mesaj ce nu ar fi putut fi transmis printr-un film serios, fără această parte de umor ( foarte inteligent).

Robin Williams face la trei ani distanţă după ‚Mrs. Doubtfire’ un rol la fel de surprinzător, oferind încă o dată publicului o parte din talentul său neîncăpător, încă un strop din genialitatea sa de actor, capabil să ia un rol şi să îl transforme în mai mult de atât.

Chiar şi cu un astfel de coleg, Nathan Lane face din Albert Goldman mai mult decât este posibil, imaginabil. Că tot vorbeam noi despre travestiul ca artă, acest rol ne oferă acea privire de care poate că avem nevoie pentru a ne asigura de acest lucru.

Iar lucru cel mai bun, este că nu există o întrecere. Genialitatea celor două interpretări ţin una de cealaltă, se ridică una pe cealaltă. Când crezi că a ajuns la un punct de unde nu mai ai la ce să te aştepţi, te ia prin surprindere şi mai scoate câteva hohote pline de râs.

Gene Hackman are la rândul său aplauzele noastre. Cine altcineva să interpreteze atât de surprinzătorul rol al senatorului Kevin Keeley. De menţionat şi mai ales de aplaudat sunt şi Dianne West, Calista Flockhart ( tânără şi promiţătoare), Hank Azaria ( veşnicul drama queen), Dan Futterman şi Christine Baranski.

Filmul poartă semnătura regizorului Mike Nichols, care şi-a mai adus contribuţia în arta cinematografului, regizând filme precum Charlie Wilson’s war, Angels in America sau Closer.

Legat de acest film, cred că indiferent de cât de conservator ai fi, nu ai putea să te abţii din râs de la el. Din punctul meu de vedere, este un film subestimat. Deţine o nominalizare la Oscar, două la Globurile de Aur ( cel mai bun film comedie sau muzical şi cel mai bun actor în rol principal : Nathan Lane) şi două nominalizări la MTV Movie Awards. Dar încasările de peste 185 de milioane de dolari ( în 1996), dă peste nas tuturor celor ce nu înţeleg genialitatea sa.

Notă imdb: 6,6 din peste 25.000 de voturi.
Indice metacritic: 72 din 100 – critici, 8,5 din 10 – utilizatori
Note: Florin 4,50 Ionutz 5 => Media 4,75.



„ – Este un subiect tâmpit. Homosexualii în armată! Adică tunsorile alea, uniformele alea. Cui îi pasă? Cred că homosexualitatea slăbeşte ţara asta.
- Aşa am crezut şi eu până am aflat că Alexandru cel Mare era p*p*nar. Apropo de homosexuali în armată!”


Credit foto : United Artists

13 comentarii on "The Birdcage - recenzie"

dubios spunea...

am vazut filmul asta de cateva ori la tv, dar l-am uitat. o sa mi-l iau si eu in weekend ;)

adevaratul on 11 iunie 2009 la 16:45 spunea...

Stii ce nu inteleg eu?
Ma bag si eu complet aiurea, dar imi doresc sa fiu constructiv. Daca tot faceti aceste recenzii de ce suna ele ca oriunde pe internet sau in reviste? Adica acelasi limbaj de lemn de genul "filmul poartă semnătura regizorului", "reuneşte toate cerinţele pentru o comedie genială" si multe altele, parca citesc revista Cinema din 1982.

In plus, un pic mai multa documentare nu ar strica, acest film este un remake cadru cu cadru, replica cu replica a unui film frantuzesc din anii 70. Seria frantuzeasca a avut 3 filme si urmareau cuplul in diferite ipostaze.

Daca tot facem o treaba sa fie ca lumea, adica ma intereseaza ce credeti voi despre filmele astea, nu distanta asta safe la care va situati fata de ele ca si cand va e frica sa nu se supere casele de productie pe voi.

FLORIN on 11 iunie 2009 la 17:08 spunea...

@ dubios: eu îl mai văzusem o singură dată şi a meritat revederea lui pentru a-mi da seama că e chiar un film ce merită pus undeva sus. ;)

@ Robert : informaţiile de genul “filmul poartă semnătura…” mi se par utile pe lângă opinia personală faţă de film. Eu cred, sper, că am reuşit să fac înţeles că ăsta e un film care mie mi-a plăcut foarte mult şi pe care îl recomand.

Cât despre capitolul documentare, e adevărat că până acum câteva zile, când CM a recomndat filmul despre care tu vorbesti, nu stiam ca filmul in cauza este un remake. Aşa cum am spus, filmul respectiv poate că se va găsi în filmele despre care le voi prezenta, dacă îl voi găsi, dar acum vorbeam despre acesta. Independent de acela, filmul în cauză merită laudele din articolul meu.

Docica on 11 iunie 2009 la 20:48 spunea...

Eu tocmai il descarc si abia astept sa il vad... mi se pare o comedie spumoasa, dar inca ma abtin sa comentez mai mult. Radu (sotul meu) l-a vazut mai de mult si abia asteapta sa-l revada; mi-a zis ca a ras cu lacrimi la el (iar Radu e foarte mofturos la comedii, asa ca ma astept sa fie un film foarte bun). Am si eu o idee de film: The emperor's new groove. E un animat din 1996 si din punctul meu de vedere merita vazut (e vorba despre prietenia dintre un imparat transformat in lama si un taran obisnuit). Abia l-am vazut si mi-a placut foarte mult.

Anonim spunea...

da, e o comedie reusita, dar si originalul e super :)

CM spunea...

Despre originaal: stie cineva unde pot gasi al treilea film din seria " La cage aux folles"?

FLORIN on 11 iunie 2009 la 22:52 spunea...

@ Docica : aşteptăm părerea ta după ce îl vei vedea. Cât despre filmul tău momentan sunt plin de filme. ;)) dar poate că îl voi vedea şi pe acesta.

@ Anonim: dacă e atât de lăudat originalul, atunci înseamnă că merită văzut. Sper să îl găsesc pe torrentz.

@ CM: o să îl caut mâine şi dacă îl găsesc las un link. ;)

Floryn on 12 iunie 2009 la 14:45 spunea...

A fost filmul meu preferat. L-am vazut de multe ori si iti multumesc ca l-ai postat deoarece vreau sa il revad

FLORIN on 12 iunie 2009 la 15:04 spunea...

@ CM: Uite un torrent cu toate variantele
http://www.mininova.org/tor/2614840

Uite un alt torrent doar cu partea a treia
http://www.vertor.com/torrents/746006/La-Cage-Aux-Folles-VF-III-quot%3BElles-quot%3B-se-marient

Alege-l pe care doreşti.

@ Angel :a fost plăcerea mea. ;)

Docica on 12 iunie 2009 la 19:18 spunea...

A fost superb! Am ras aseara pe burta. Genial Robin Williams... si ai avut dreptate, desi se utilizeaza toate cliseele gay, filmul are o ironie fina si o delicatete bine studiata. Nu mi s-a parut nici ofensator, nici simplist... acum vreau sa vad si originalul. Radu mi-a zis ca originalul e si mai si! Intre timp am pus la descarcat si Get real!

CM spunea...

Multumesc

FLORIN on 12 iunie 2009 la 21:00 spunea...

@ Docica : mă bucur că ţi-a plăcut. Sper să îţi placă şi get real. Cu privire la filmele după care s-a făcut, chiar m-aţi făcut curios. ;)

@ CM: din nou, plăcerea mea. :)

D.D. spunea...

Nu trebuie ratat. Mi s-a parut un deliciu!

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez