vineri, 19 iunie 2009

In & out – recenzie

Publicat de FLORIN la 14:59

Am văzut ‚In & out’ în urmă cu aproximativ trei ani, iar ceea ce m-a impresionat atunci atât de mult la el, a fost faptul că a reuşit să transmită un mesaj atât de puternic într-un mod atât de amuzant. La trei ani distanţă părerea nu mi s-a schimbat prea mult.

‚In & out’ este un fim ce prezintă discriminarea de care s-ar putea confrunta orice gay din lume la un moment dat. Cum ar fi la 35 de ani, cineva să spună despre altcineva că e gay, gen un fost elev devenit premiant de Oscar? Cum ar fi ca profesorul gay despre care vorbeşte să nu se fi gândit niciodată că ar putea fi gay? Dar nu numai el, nici ceilalţi din jurul său, inclusiv femeia cu care ar urma să se căsătorească în trei zile? Ştiu, sunt nevoie de multe răspunsuri, răspunsuri pe care eroul nostru reuşeşte să le afle până la sfârşit într-un mod amuzant până la lacrimi ... sau cel puţin aproape.

Aş vrea să mă opresc la întrebarea ‚Ce se întâmplă când cineva care nu bănuia că eşti gay, s-ar putea gândi că eşti gay?’. Şi aici daţi peste modul cum apare discriminarea, despre modul cum îţi este aruncată în faţă ... subtil. Veţi vedea asta în acest film. Din nou spun, că poate multora li se va părea că filmul se foloseşte, din nou, de clişeele pe care le cunoaştem legate de persoanele gay, dar vă invit să fiţi cu luare aminte la câteva întâmplări de după marele incident: de o întâlnire cu părinţii, de o întânire cu colegii, de o întâlnire cu elevii, de o întâlnire cu şeful. Poate că veţi vrea să râdeţi, asta dacă vi se va părea o glumă bună, dar dacă veţi fi atenţi veţi vedea că e mai mult decât o glumă. Ăsta e motivul pentru care cred că este un film de neratat.

‚In & out’ a fost inspirat de discursul lui Tom Hanks de la acceptarea premiului Oscar pentru filmul Philadelphia. ( Apropo, din curiozitate am urmărit discursul şi e foarte emoţionant. Link aici). La rândul său a reuşit să primească o nominalizare la Oscar pentru prestaţia lui Joan Cussack şi două nominalizări la Globurile de Aur ( pentru Kevin Kline şi Joan Cussack, din nou). De altfel distribuţia mai cuprinde nume precum Tom Selleck, Matt Dillon sau Debbie Reynolds. Regia filmului este semnată de Frank Oz, cunoscut mai mult ca actor, el fiind vocea lui Yoda din Star Wars

Notă imdb: 6,1 din peste 17.000 de voturi.
Indice metacritic: 70 din 100 – critici, 10 din 10 – utilizatori
Note: Florin 4,25 Ionutz 3,75 => Media: 4




„ – De ce tipul ăla a spus că sunteţi homo? Mi-am dat seama de ce. Am înţeles.
- Ce ai înţeles?
- Uitaţi-vă la dumneavoastră. Acum, fără supărare, dar sunteţi profesor de engleză : toată poezia asta, odele, bonetele ...
- Sonetele?”


Credit foto : Paramount Pictures

5 comentarii on "In & out – recenzie"

Floryn on 19 iunie 2009 la 20:40 spunea...

wow merci pentru film,am auzit de el doar ca tot am uitat sa il scot.

FLORIN on 20 iunie 2009 la 11:51 spunea...

sper că îţi va plăcea.

D.D. spunea...

Mi s-a parut o super comedie! M-a facut sa il plac si mai mult pe Kline.

Andrei B spunea...

Vreau si eu sa-l vad. Pe torrent nu-l gasesc. :(

Daca erai pe Wordpress, ti-as fi dat adresa mea de mail fara s-o vada nimeni... dar dupa ce vezi acest comentariu va trebui sa-l stergi de tot... fiindca nu se poate edita...

angels_are_hidden@yahoo.com

Multumesc. :D

Anonim spunea...

o recenzie f buna, m-a bucurat sa vad si acel link de la decernarea Oscarului (Tom Hanks)
cat despre film ... ce mai ... m-am distrat copios, chiar ma gandeam cum ar fi daca ar fi difuzat la TVR :D sau la oricare alta televiziune sa ajunga in toate colturile tarii ...

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez