sâmbătă, 25 iulie 2009

Kinky boots - recenzie

Publicat de FLORIN la 10:55

După cum am mai spus, festivalul ăsta s-a dovedit foarte inspirat pentru că mi-a oferit oportunitatea de a revedea filme vizionate acum doi-trei-patru ani şi de a îmi forma o opinie mai obiectivă, în timp ce m-am rebucurat de ele pur şi simplu. ‚ Kinky boots’ este unul din acele filme.

Inspirat dintr-o poveste reală ( ceea ce dă un alt ton unui film întotdeuana), ‚ Cizme deocheate’ ne poveşteşte istoria lui Charlie Price, un tânăr britanic dintr-un mic oraş rămas conservator, care se găseşte în postura de a deveni directorul firmei de pantofi a tatălui, o firmă aflată în faliment. Deşi iniţial, rezolvarea pare vânzarea, întâlnirea a două persoane îi schimbă perspectiva asupra viitorului unei firme care înglobează şi baza de valori pe care a crescut el. Acestea sunt Lauren, o angajată care la auzul concedierii îi spune răspicat că există alternative ce aşteaptă să fie căutate şi Lola ( Chiwetel Ejiofor – nominalizat la Globul de Aur), un drag queen pe care încercând să îl salveze de oameni rău intenţionaţi ( ce se găsesc oriunde), îi oferă direct în faţă nişa de care are nevoie pentru a salva firma ( cea a încălţămintelor pentru travestiţi). Astfel, prin această luptă în echipă, intersectarea personajelor scoate în evidenţă golurile din viaţa a fiecăruia, care trebuiesc să nu mai fie evitate. E de altfel interesantă şi interacţiunea Lolei cu locuitorii acestui oraş, prin care descoperim că discriminarea nu ţine nicidecum de vârstă sau alte astfel de aspecte. Faza de final e delicioasă.

Aşadar, un film simplu pe placul meu. Ionutz nu l-a prea plăcut, astfel că rămâne la dispoziţia voastră vizionarea lui.

Notă imdb: 6,9 din peste 5.000 de voturi
Indice metacritic: 57 din 100 – critici, 7,3 din 10 – utlizatori