joi, 25 iunie 2009

Maurice - recenzie

Publicat de FLORIN la 14:21

Am fost destul de curios să văd acest film, dar, din păcate nu a reuşit să mă impresioneze în niciun fel. Şi nu e vorba doar de impresionat.

‚Maurice’ este un film din 1987, nominalizat la Oscar, cu un buget destul de bunişor, bazat pe cartea lui E.M. Forster, ce aruncă o privire asupra modului cum se trăia homosexualitatea la începutul de secol 20 în Marea Britanie. Sunt anumite aspecte destul de interesante la acest film, cum ar fi faptul că gay-iul curajos de la început devine cel care ajunge să se căsătorească sau sinceritatea amestecată cu teamă a lui Maurice, dar filmul are tendinţe plictisitoare. Probabil s-a dorit să se arate că este o poveste care se desfăşoară în timp şi astfel au vrut să se surprindă anumite tendinţe ale personajelor, dar nu s-a reuşit, cel puţin din punctul meu de vedere. Cea mai interesantă şi puternică scenă rămâne cea din final, când cineva se îndoieşte de alegerea făcută.

Nu mulţi actori din acest film au nume cunoscute. Cel al lui Hugh Grant e singurul care a mai oferit roluri importante apoi. Credeam că va fi captivant să îl urmăresc pe acest sex-simbol britanic într.-un rol atât de diferit, însă nu a fost un rol care să reuşească. Toţi actorii au jucat bine, dar nu mi-a rămas în minte vreo fază memorabilă a vreunuia dintre ei.

Notă imdb: 7,5 din peste 4.000 de voturi.
Indice metacritic: 74 din 100 – critici, 10 din 10 – utilizatori (un singur vot)
Note: Florin 3,75 Ionutz 3,25 => Media 3,50