luni, 29 iunie 2009

Cum am fost discriminat ca gay în România?

Publicat de FLORIN la 16:16
Temă de la wannabegay.

Hm, cu totul greu de spus. Asta pentru că îmi dau seama că funcţionează autocenzura. E ceva deja intrat în „normalul” de fiecare zi, care uneori devine involuntar. Dar cred că pot să merg cu câteva exemple puţin mai clare, involuntar legate de homosexualitate.

Încă de mic, m-am jucat cu fetele. Iar asta nu e un lucru la care ceilalţi băieţi stau şi privesc pur şi simplu. Îţi atrag atenţia numindu-te în diferite forme. Şi oarecum totul e ok până când îţi dai seama că eşti în curs de creştere şi că nu vrei neapărat să se audă spunându-se de tine într-un anumit fel. Chestia e că eu nu prea am ştiut ce aş putea face, căci nu eram bun nici la dat cu piciorul în minge. Aşa că precum v-am povestit am fost mereu între tocilar sau fetiţă. Şi a cam trebuit să mă conformez şi să nu bag lumea în seamă.

Ştiţi de asemenea că sunt fan Britney Spears. Mi s-a părut total neimportant să zic că e una din preferatele mele, dar băieţii ies imediat la suprafaţă şi îşi fac cunoscută părerea. Nu e bine ca băiat să fii fan Britney Spears. Ţi se aminteşte în fiecare zi pentru o anumită perioadă şi deşi iniţial poate fi amuzant, încetează la un moment dat.

În rest, a mai existat întâlnirea cu un homofob. Cred că, completările vin ca un rezultat al modului cum societatea românească îşi face auzită părerea despre homosexualitate, totul reducându-se la autocenzură, ceea ce nu înseamnă neapărat auto-discriminare. În anumite medii, cazuri, e de înţeles să fii neutru. Altfel, ne-am simţi ca nişte “tocilari sau fetiţe”.

Din cunoştinţele mele, singurul caz de discriminare dovedită în România s-a întâmplat unei persoane de la Accept care a mers să plătească o factură. În astfel de cazuri, îţi dai seama cum funcţionează discriminarea în România.

10 comentarii on "Cum am fost discriminat ca gay în România?"

Floryn on 29 iunie 2009 la 17:50 spunea...

Hmmm o mare parte a povesti parca e rupta din viata mea. So si eu cand eram mic ma jucam doar cu fetele. Uram toate jucariile de baieti, toate masinutele sau robotii ce mi le cumparau ai mei le stricam sau le arcum doar la gunoi caci eu vroiam doar papusi. In clasa a V-a chiar in prima ora de educatie fizica l-am cunoscut pe prof, unul super dur si bineintels ca fetele au jucat handbal si noi baietii trebuia sa jucm fotbal. Eu am refuzat din prima sa joc fotbal la care profu mi-a pus mingea in mana si m-a trimis pe teren. Eu nervos deoarece m-a pus sa fac ceva ce nu imi place asa ca am luat mingea in mina si asa mai rau sau mai bine dupa cateva minute am indreptat mingea direct spre prof si l-am palit undeva dar in anul acela am ramas corigent la educatie :D am fost singurul din scola iar dupa aceea am jucat doar handbal cu fetele acolo unde imi era locul.Si eu am fost privit ca o combinatie intre un tocilar si o fetita si pot sa spun ca a fost al nabii de greu pana m-am obisnuit. Despre muzica eu nu pot sa zic ca is fac Britney si nerver ever nu o sa fiu fan Madonna. Pentru prietenii mei baieti era foarte ciudat sa fiu fan al unei cantarete( megafan Anna Vissi) din moment ce ei ascultat Paraziti si alte "porcarii" pentru ca eu asa le consider. O poveste cam asemanatoare nu? :D :)))

Anonim spunea...

Eu nu ma simt discriminat ca gay, dar sunt clar discriminat pe fata pentru ca sunt prea gras. De cand eram copil am fost tocilarul clasei, bataia de joc a tuturor, colegii mei s-au distrat ani de zile 'datorita' mie. Sport nu am facut pentru ca am avut scutire medicala din clasa 1. asa ca am numai amintiri urate din scoala si din facultate si de cand ma stiu. si pentru ca purtam ochelari eram ridiculizat de toti, nu am avut prieteni niciodata, cei care s-au aratat la un moment dat mai prietenosi cu mine au stiut sa ma fraiereasca in cel mai oribil mod posibil :( Oare in alte tari mai civilizate decat Romania e la fel?

RockerJegos on 30 iunie 2009 la 02:05 spunea...

Mie nu mi-a placut niciodata fotbalul si in generala, din cauza chestiei asteia, am cam fost luat de fraier. Si da, imi spuneau diverse nume desi la momentul ala nu stiam ce inseamana prea bine si nici ei nu prea stiau. In liceu lucrurile au stat cu totul altfel, nu am mai fost perceput ca un tocilar ... in continuare nu jucam fotbal :D. Era un baiat in clasa insa care era luat de gay; era putin efeminat si cam tont. In tot liceul nu a avut curaj sa ii infrunte pe cei care isi bateau joc de el ... trist. Copiii sunt foarte cruzi.
Ce ma amuza insa este insa comportamentul persoanelor gay cu care m-am intalnit fata de mine. Toti, dar absolut toti mi-au spus: "vai cat de atipic esti". Si asta pentru ca:
a) sunt "cu calculatoarele", aparent nu este comun printre gay sa fii "tech person"
b) muzica pe care o ascult
c) am practicat box vreo 2 ani

Mi se pare ciudat sa aud din gura altor gay ca sunt atipic; e de parca si noi ne-am format o imagine despre cum ar trebui sa fim. Aparent sunt un pic cam prea baietos pentru a fi gay :))

CM spunea...

De curand am participat la o nunta si toata atmosfera mi-a starnit ganduri care au legatura cu subiectul propus de tine.
M-am simtit altfel decat ceilalti si nu pentru ca mi-ar fi spus cineva ceva ci pentru ca:
In afara de vaduve toti cei de acolo erau cu cate o partenera pe care o dansau/ignorau/enervau.
Toti cei de acolo fusesera sau urmau sa fie personaje principale la nunta lor( nu ca mi-as dori foarte tare sa fiu mire, dar de data asta m-am simtit mai sarac decat ceilalti..)
Partenerul meu era acasa si nu a putut sa se bucure de momentele frumoase.
Dar pe langa toate astea, cred ca si ceilalti au de pierdut. Matusile mele au pierdut ocazia de a ma vedea impreuna cu iubitul meu imbracati frumos si fericiti( imagine cel putin la fel de frumoasa cu a celorlalti veri ai mei cu sotiile).
Nu stiu cat am fost de inteligibil in ce am spus asa ca voi sintetiza. Pana la urma toata lumea are de pierdut de pe urma discriminarii( si pasivii si activii- nu m-am putut abtine de la aceasta gluma). Intr-o lume ideala ne-am bucura unii de fericirea celorlalti fara sa ne scandalizam ca doi baieti se pupa ...

FLORIN on 30 iunie 2009 la 11:43 spunea...

@ angel: destul de asemănătoare. Legat de educaţie fizică şi eu era să rămân corijent. Din a8a am scăpat însă. Mult mai bine să privesc de pe margine.

@ anonim: greu de spus. În general, adolescenţii sunt foarte duri, cruzi după cum spune “rockerjegos”. Şi eu am trecut pe acolo, e adevărat nu ştiu dacă exact prin ce ai trecut tu. Nu ştiu dacă asta depinde de societate. Din păcate, discriminare vine în multe forme şi niciuna dintre ele nu ar trebui să fie permisă.

@ RockerJegos: un alt bun subiect bun de dzbătut într-un alt articol.

@ CM: eu cred că România va deveni un tărâm ideal la un moment dat. ;)

Anonim spunea...

cum daca esti fan Britney inseamna ca esti gay?? sau daca nu joci fotbal esti gay?? sau daca esti cu calculatoarele esti str8??? e amuzant si trist in acelasi timp. eu stiam ca sunt gay pt ca sunt atras de persoane de acelasi sex, nu pt ca nu-mi place fotbalul etc.

Ionutz on 30 iunie 2009 la 22:02 spunea...

e drept ca in liceu eram perceput ca fiind putin diferit si eram subiect de barfa pentru colegi. probabil as fi fost si luat peste picior insa eram destul de rau de gura si faceam pe toata lumea sa se inroseasca de nervi. :))
si eu cred ca nu ar trebui sa sustinem o anumita imagine a barbatului gay, mai ales pentru ca nu cred sa fie cazul. totusi e drept ca ea s-a impus si chiar generalizat. legat de acest subiect trebuie sa spun ca si eu as fi considerat atipic: iubesc jocurile video, am practicat scrima si la final voi mentiona si eu muzica rock :D

CM spunea...

@ Anonim(ultimul) si Ionutz.
E clar ca exista stereotiputi in perceptia barbatilor gay. Ele provin din observatii( multi barbati gay nu prea iubesc fotbalul, asa ca e usor sa tragi concluzia ca toti barbatii gay sunt asa).Evident ca nu snt corecte 100%. Dar oamenilor le este mai usor sa opereze cu prejudecati( noi suntem oameni deasemena). Nu cred ca e foarte grav ca se folosesc.
Eu sunt gay .
NU imi place Britney, dar nici fotbalul.
Nu prea ma jucam cu papusile dar nici nu saream gardurile la furat de cirese.
Sunt un mare iubitor de Rock ( pentru cei doi sau trei care inca nu stiau , Rob Halford unul dintre cei mai tari si straight looking solisti vocali ai uneia dintre cele mai Rock formatii - Judas Priest e si el gay). Pe de alta parte am fost la film la Mamma Mia de dragul muzicii ABBA si ca sa o vad pe Meryll Streep.
Intrebare: am o pisicuta pe care o iubesc foarte mult . Asta e gay sau straight?

Anonim spunea...

@CM: pisicuta n-are legatura cu gay sau str8. de unde ai scos-o si pe asta???
varului meu nu-i place fotbalul, asculta ABBA Madonna si Britney, in copilarie avea papusi si e str8 100%!!! eu sunt gay, imi place fotbalul, NU ascult nici Britney, nici ABBA, Madonna etc. si iubesc rockul si calculatoarele!!!

Anonimus spunea...

daca el are o pisicutza pe care o iubeshte foarte mult, atunci eu am un cocoshel pe care il iubesc mult. asta e gay sau str8??? LOL :))

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez