sâmbătă, 23 mai 2009

„Mizerabilii” de Victor Hugo

Publicat de Ionutz la 10:14
Acest roman celebru este legat indisolubil de numele autorului său, devenind un simbol al creaţiei sale. Cu toate acestea nu trebuie uitat ca Victor Hugo este autorul unor versuri minunate care nu trebuie neglijate fiind persoane care susţin supremaţia liricului în detrimentul prozei autorului francez.

Subiectul cărţii este, cred eu, cunoscut tuturor, neavând importanţă dacă l-am aflat cu ocazia unei piese de teatru, vizionând filmul serii sau de ce nu, urmărind desenele animate. Totuşi articolul acesta se vrea un îndemn de a citi cartea deoarece nici una din variantele de mai sus nu surprinde întreaga magie a operei.

Aşadar cine sunt Mizerabilii? Jean Valjean? Javert? Fantine? Familia Thenardier? Cosette? Un răspuns la această întrebare cred că îl dă Patricia Kaas în „La chanson des miserables”. Înainte de a asculta această piesă superbă vă voi spune şi părerea mea: fiecare personaj este mizerabil în felul lui. Jean duce în spate cei 19 ani de ocnă pentru acea păine furată pe când era încă un copil. Javert poartă moştenirea odioasă a părinţilor săi: mama prostituată şi tatăl un infractor. Născut în spatele gratiilor vede în lege singura soluţie, o rază de lumină într-o lume a întunericului. Îşi face din asta un ţel absolut dar care în final îl va aduce într-o imposibilitate morală. Fantine s-a dăruit cui nu merita însă îşi iubeşte fetiţa şi ar face orice pentru a o întreţine. Ajunge să se vândă pentru asta, iar societatea meschină îi pune eticheta de fiinţă mizerabilă.

Familia Thenardier este mizerabilă în ceea ce priveşte caracterul. Atât soţul cât şi soţia sunt lacomi, răi şi fără scrupule. Tot ei sunt responsabili şi pentru mizeria în care şi-a petrecut Cosette o parte a copilăriei.

Deci dacă vreţi să aflaţi cine sunt Mizerabilii, ce gândea Javert pe malul Senei, de ce era fericit Valjean pe patul de moarte şi alte câteva lucruri despre caracterul uman, citiţi cartea si abia apoi savuraţi filmul sau piesa de teatru...

4 comentarii on "„Mizerabilii” de Victor Hugo"

Anonim spunea...

Au trecut cam multi ani de cand am citit Mizerabilii, eram la generala, cred ca trebuie s-o recitesc.

Ionutz on 23 mai 2009 la 20:41 spunea...

eu l-am citit acum cativa ani si cred ca ramane un clasic, merita recitit!

kiddo on 24 mai 2009 la 01:04 spunea...

Eu cred ca voi muri precum Gavroche...intr-o circumstanta similara. Nu stiu de ce imi tot vine in minte partea asta...poate pentru ca si mie mi-ar placea sa arunc cu pietrele de pavaj in autoritati si poate pentru ca imi place sa ma aflu in burta unui elefant urias...Dar poate sunt numai un strengar...

Anonim spunea...

am terminat de citit cartea acum cateva zile, dar si acum ma simt profund entuziasmata. O carte superba care merita citita de fiecare dintre noi, deoarece reflecta intr-un mod exceptional fisurile naturii umane. Sunt intru totul deacord cu ionutz in ceea ce priveste filmul. L-am privit si am observat foarte multe divergente care ar duce in eroare un spectator in formarea imaginii despre mesajul operei..e senzationala...Cititi cartea dar nu renuntati nici la vizionarea filmului.Succes la lectura!

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez