vineri, 24 aprilie 2009

Homosexualitatea – pacat sau nu?

Publicat de FLORIN la 18:49
A fost Pastele. Au fost multe conversatii, cele mai multe ... obisnuite, banale sau cum mai pot fi numite ele ( conversatii de zi cu zi). Azi va povestesc una foarte mica, dar cu implicari mai maricele.

Mama vorbeste la telefon cu o sora a mea. Aceasta ii face cunoscuta mamei intentia sa de a merge la Biserica in noaptea Invierii. Mama spune : " Tu la Biserica? ... dupa ce ca esti o pacatoasa". Dupa ce mama incheie conversatia, eu ajung la:
- Vezi lui A. ii zici ca e pacatoasa si sa nu se duca la Biserica, dar pe mine ma tot inviti sa o vizitez?
- Pai si...? Cu ce esti tu pacatos?
Eu as fi vrut sa-I reamintesc : " Sunt homosexual.", dar nu am mai apucat. De aici reiese ca mama nu considera a fi homosexual un pacat. Persoanele pe care le cunoasteti considera homosexualitatea un pacat?

8 comentarii on "Homosexualitatea – pacat sau nu?"

Pinocchi0 on 24 aprilie 2009 la 19:07 spunea...

Din cei pe care ii cunosc, da, exista unul singur, cel despre care scriam aici: http://gaypride.ro/2009/04/21/primul-comingout-este-cel-mai-greu/comment-page-1/#comment-267 -- Mirati-va, daca vreti: Respectivul nu numai ca era adept al lui Bivolaru, era si mare crestin (si rrrrroman verde emigrat in Germania, na). In rest: keep cool, dragostea nu e niciodata un pacat.

Totusi de ce era sora ta "o pacatoasa"?! :-)

Docica on 24 aprilie 2009 la 19:51 spunea...

eu cunosc muuuulti care considera homosexualitatea un pacat. intr-un fel, pana si eu o consider asa... am zis, intr-un fel. adica aproape toate speciile de pa planeta sunt formate din indivizi de sex opus. asa a hotarat natura (religios privind, asa le-a creat Dumnezeu), deci trebuie sa fie un rost in treaba asta. adica ideea de inmultire e bazata pe sexe diferite. astfel, natural vorbind, o specie care nu se reproduce va disparea/ muri. deci conform moralei crestine ("Cresteti si va inmultiti!") homosexualitatea este un pacat. Dar fumatul nu este? minciuna nu este? crima, hotia, mandria( da, mandria cica e unul din pacatele capitale!), violenta, sexul in afara casatoriei (sa-mi zica unu' mie acu' ca el/ea s-a casatorit virgin!), injuraturile, judecata etc... morala e una, filosofia alta... iar viata le inglobeaza pe toate si toate au rostul lor. Multi se nasc homo. Asta ce ar insemna? Ca sunt condamnati de Dumnezeu?... ca asa a vrut Dumnezeu, sa fie ei pacatosi?... e o prostie sa crezi asta... Dumnezeu nu vrea ca unu' sa fie si altu' sa nu fie! Si cel mai sigur e ca Dumnezeu nu acuza iubirea, ci o promoveaza. Si atunci problema asta a homosexualitatii ca pacat este foarte sensibila. Daca te nasti gay care ar fi alegerea "corecta"?! sa traiesti toata viata in celibat (inclusiv sexual) sau sa fii un ipocrit (care se minte pe sine si pe ceilalti, deci tot pacatuieste!) si sa te insori doar pentru ca asa spune religia?! Eu nu sunt de acord cu falsitatea.... intr-adevar, e delicat subiectul... Deci e un pacat sau nu?
off topic: tocmai am publicat un clip dragut pe blog ;)

Raducu spunea...

nu exista oameni pe pamant care sa nu pacatuiasca. pacatul in general face parte din natura umana. dezbatem degeaba subiectul asta....

Emy on 24 aprilie 2009 la 21:26 spunea...

Normal ca nu e pacat! Pacat fac aia care considera asta si judeca ei dupa cum vor.
Homosexualitatea e un pacat in momentul in care profiti de asta, iti bati joc de tine si ajungi sa traiesti doar pentru sex si... atat. Dar atata timp cat stii sa iubesti, pacatul nu exista...

Religia a fost creata pentru a avea ceva la care sa speri si deasemenea pentru a-ti fi frica... s-a vrut ceva bun pentru toti si nu e vina nimanui ca oamenii incep sa vada adevarul... pacatetele sunt defapt mustrari, pe care le poti avea, sau nu :-@

FLORIN on 25 aprilie 2009 la 09:35 spunea...

rezulta concluzia e ca e un pacat,dar ce nu e pacat pe lumea asta? din punct de vedere al Bisericii, Biserica tot timpul m-a facut sa cred ca e un pacat, asta pana cand am observat alte chestii pe care le mai propovaduieste Biserica si care m-au indepartat de ea.

ho on 26 aprilie 2009 la 02:17 spunea...

ai noroc cu mama ta! mie imi zice ca sunt pacatos da' ma iubeste si asa ...

in orice caz, intre timp am convins-o sa dea jos icoana de pe peretele din sufragerie.

G. on 3 mai 2009 la 06:00 spunea...

De fapt, întrebarea e pusã în mod gresit. (De altfel, între paranteze fie spus, mã sâcâie faptul cã folosesti cuvîntul «homosexual» cu referire la gayi, ca si cum ar fi vorba de o patologie.)

Omosexualitatea în stadiu pur nu existã, tot cum nu existã eterosexualitatea în stadiu pur.

Dar hai sã punem problema asa, sã vedem ce iese: eterosexualitatea e ea un pãcat? Poi na, ai în Biblie douã grupuri de fapte: viol colectiv (Ghibeea, în Judecãtori 19), adulter, prostitutie, prostitutie sacrã, fornicatiune (porneia). Aceste acte ETEROSEXUALE sunt considerate pãcate si de Biblie, si de traditiunea Bisericii.

Apoi sunt alte fapte, ca incestul, poligamia si pedofilia, ETEROSEXUALE, care în principiu NU sunt considerate pãcate de cãtre anumiti autori biblici, pe când traditiunea Biserici le osândeste.

În fine, sexul ETEROSEXUAL în cadrul cãsãtoriei nu e pãcat nici în Biblie, nici în traditiunea Bisericii.

Deci ar fi foarte fals de a pune întrebarea dacã eterosexualitatea e un pãcat. La fel, e gresit a pune întrebarea despre omosexualitate.

Sunt câteva cazuri interesante în Biblie. Tentativã de viol colectiv (Sodoma, în Genezã 19), adulter si prostitutie sacrã (Romani 1). Acestea sunt osândite. Însã putin conteazã dacã sunt omo- sau eterosexuale, greutatea faptelor stã în altceva.

În Levitic sunt douã versete ce numesc «urîciune» faptul ca doi bãrbati sã se sexeze, or e limpede cã nu e vorba de relatiune de dragoste, ci de sex, ca alte fapte osândite în acelasi capitol: adultere cu diferiti membri ai familiei. Ba mai mult, capitolele 15-20 din Levitic nu sunt NICICUM exemple de moralitate, întrucât sustin sclãvia (sub diferite forme), omorul si alte practici primitive.

Mergem mai departe. Biserica crestinã, pânã pe la veacurile IX-XI, nu era omofoabã. Ba mai mult, avea o slujbã numitã «înfârtare» pt 2 bãrbati sau «însurare» pt 2 femei (adelphopoiesis). Aceastã slujbã se afla asezatã în euhologiu sau molitfelnic între slujba logodnei si cea a cununiei. Dupã mãrturia a cel putin 3 savanti în domeniu (anume: Gheorghe Cront, Srecic, John Boswell), slujba înfârtãrii/însurãrii a început a fi folositã nu numai pt cuplurile b-b sau f-f, dar si b-f. De aceea încã în ziua de astãzi bãrbatii eterosexuali cicã se "însoarã".

Slujba aceasta a fost smulsã afarã din cãrtile de slujbã tipãrite între secolele XIX-XXI, în afarã de cele albaneze. Totusi ele pot fi gãsite si cercetate în euhologiile vechi. Boswell a aflat 45 de versiuni diferite, în greacã si slavonã, iar dupã moartea lui, a fost aflatã încã una, în latinã.

Cele slavone apar în Molitfelnicul slavon de la Muntele Sinai, la Srecic. Cele grecesti în multe euhologii, dintre cari: cel grecesc de la Mt Sinai, douã de la Grottaferrata, cel al lui Goar, manuscrisul Barberini. Cel latinesc într'un manuscris de la biblioteca parochialã din Trogir.

În mod curios, când omofobii au eliminat înfârtarea din cãrtile liturgice, totodatã au eliminat si hirotonia diaconitelor. Altfel spus, omofobia e legatã de misoginie.

Dak spunea...

G., e foarte interesant ce spui. Poti sa vii cu amanunte? De ex.: unde gasesti textele care trateaza problema infartarii/insurarii? Toata treaba asta are o importanta colosala.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez