miercuri, 25 martie 2009

Religulous (documentar) - recomandare

Publicat de FLORIN la 12:02
Am inceput sa privesc acest documentar cu scepticism. Nu ma gandeam ca imi poate aduce vreo noua idee legata de religie. Si totusi, i-am dat o sansa datorita subiectului controversat – religia. Ce a ajuns religia in viata oamenilor de pe glob? Motiv pentru inceperea de razboie, motiv pentru incalcarea anumitor drepturi ale altor persoane, cauza a nenumaroase crime. Da, toate astea se intampla datorita religiei, iar daca stai sa te intrebi “Ce este religia?” intr-un mod obiectiv incepi sa te intrebi cat de mult a evoluat omul. In acest documentar, Bill Maher mi-a aratat cativa oameni a caror religiozitate m-a facut sa inteleg ca de multe ori credinta inseamna incapacitatea de a vedea lucruri. Ne intalnim cu un senator american conservator, cu un fost homosexual acum heterosexual casatorit cu o fosta lesbiana cu care are 3 copii care se ofera sa ajute toti homosexualii sa nu fie homosexuali, cu evrei, catolici, musulmani din intreaga lume, unii dintre ei preoti, cu Iisus Hristos ( care a revenit pe Pamant si si-a gasit discipolii), incat intrebarea “Daca vi s-ar spune ca Biblia e o poveste pentru copii, iar o poveste pentru copii este Biblia, lucrurile ar parea mai putin aberante?” mi se pare de bun simt. Eu unul, daca ieri radeam de Tom Cruise (desi nu radeam), nu imi dau seama daca azi n-ar trebui sa ma uit la un crestin cu acelasi scepticism, caci veti vedea ca aberatiile scientologiei nu sunt prea indepartate de cele ale crestinismului.

7 comentarii on "Religulous (documentar) - recomandare"

Pinocchi0 on 25 martie 2009 la 14:15 spunea...

Cum, inca nu ai aflat despre binefacerile dianeticii? Nts, nts, nts.

*LOL*

Anonim spunea...

eu am o intrebare legata de religie...cine detine adevarul: ortodocsii, catolicii, protestantii, reformatii, baptistii sau musulmanii sau budistii etc etc...??? nu cumva totul este in mintea oamenilor si felul in care percepe fiecare lumea??? cine a creat oamenii???

FLORIN on 25 martie 2009 la 19:14 spunea...

anonim: nu cred ca sunt persoana potrivita sa-ti dea aceste raspunsuri. teoretic, din punct de vedere stintific, cred ca ne tragem din maimute.:))
dar intr-una din conversatiile din documentar, bill pune si el o intrebare asemanatoare cu a ta unui grup religios :"si ce se intampla daca nu am ales religia potrivita? merg in Iad?". raspunsul: tacere.

Anonim spunea...

religiile (ortodoxa, crestina, catolica) sunt, in ziua de azi, o industrie cu foarte multe "dedesupturi" si-mi creeaza impresia ca se departeaza de "esenta". Din cate am vazut religiile asiatice (India, China, Japonia) sunt mai "profunde".

Ionutz on 25 martie 2009 la 20:34 spunea...

legat de cele spuse in comentariile precedente: se spune ca in fata lui dumnezeu fiecare va fi judecat conform credintei pe care a avut-o in timpul vietii.
mihai: sunt total de acord cu tine religiile asiatice au ceva aparte, mai ales shintoismul pe care eu il apreciez in mod deosebit.aceste religii sunt parca scutite si de sangele atator razboaie religioase...
mie documentarul mi-a cazut bine, de ceva vreme nu mai vizitasem "pamantul" religios! :D

Anonim spunea...

deci nimeni nu stie sa-mi raspunda la intrebare....catolicii cand tin post, pot sa manance oua, branza, lactate, iar ortodocsii nu, cine detine adevarul, calea cea dreapta?????

Anonim spunea...

Anonim, am sa incerc eu un raspuns( dar m-as mira sa te satisfaca- la intrebarea asta NU prea exista un raspuns acceptat de toata lumea)
Cate o parte din adevar e la fiecare religie, nici una din ele nu il detine in intregime. Important e sa il cauti pe Dumnezeu, mai putin conteazala ce ghiseu...
Este o formatie rock romaneasca pe numele ei Celelalte Cuvinte. Ei au o piesa "Spre care rai" in care formuleaza ce am vrut eu sa spun cam asa:
Dupa ce descriu in cate 1-2 versuri mai multe credinte religoase( foarte schematic, evident) conchid cu urmatoarele doua versuri.
"De acela-i vai ce nu-si da seama
Spre care Rai mai mica-i vama"

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez