marți, 31 martie 2009

O alta parere si o alta idee legata de Gay Fest

Publicat de FLORIN la 16:11
Ionutz a publicat pe blog la sfarsitul saptamanii trecute o parere negativa legata de Gay fest si de modul in care ne este prezentat. Cel mai multi l-ati sustinut si v-ati declarat impotriva a Gay Fest asa cum se arata acum.

Printre comentarii, anonim a spus : "si eu sunt absolut de acord cu Ionutz.
eu personal simt ca aceste marsuri nu fac altceva decat mai mult rau decat bine. dar fiecare cu parerea lui, cine vrea sa mearga la parada, sa se duca si sa dea din cur strigand ca e mandru ca e gay. ei bine, pe mine aceste parade ma fac sa-mi fie rusine ca sunt gay!!! ", partea ingrojata fiind preluata de Lucian Dunareanu, realizator Purple Tv si Radio Purple, dar si activist gay, pentru a-si face cunoscuta o alta parere si o alta idee, in acelasi timp, legata de Gay Fest, pe care va invit sa o cunoasteti aici.

Ideea nu este noua, ba as spune ca s-a regasit si in comentariile voastre . De exemplu, Docica spunea

" Marsurile au rolul lor. Ele arata societatii o anume idee (vezi Milk). Dar Gay fest mi se pare indreptat mai mult spre kitsch decat spre promovarea homosexualitatii. Eu as vedea acest mars in felul urmator: persoanele gay si cei care ii sustin sa mearga pe traseul stabilit imbracati absolut normal (spre banal chiar) si tacand. Cred ca efectul ar fi mult mai puternic daca ati arata lumii ca sunteti oameni, nu clowni. Un mars mut ar "speria" mai tare homofobii prin normalitatea lui, decat un mars "tipator" (si la propriu si la figurat). Asta e problema de fapt: ce se doreste a fi impus? drepturile si libertatile persoanelor gay sau ciudatenia/ boala/ evidentierea "penelor de paun"?! Eu te sustin."

sau attitude:

"in romania e cam hopeless orice demers de genu` asta, noi nu am reusit sa ne invingem mentalitatile comuniste in ceea ce priveste viata elementara , modul simplu de gandire, dapai sa privim cu alti ochi homosexualitatea...si eu ma gasesc de multe ori ractionand comunist la diverse lucruri, eu consinderandu-ma o persoana deschisa.
in ro ar trebui facute alte campanii, gen si vanzatoru` de la magazin poate fi gay...etc, pe la tv, dar asa ceva n`o sa vedem foarte curand."

Cat despre parerea mea, dupa mine Gay Fest a vrut sa fie intotdeauna un mod de promovare a culturii gay si calea de prezentare a lumii gay catre romani. "Suntem aici ... Observati-ne ... Vrem drepturi egale." Mesajul a ajuns unde trebuie? Ma indoiesc ca da. Gay Fest cred ca a devenit evenimentul anual unde oamenii cu conceptii invechite si prafuite isi scot aceste brose si le agata in piept cu mandrie si prezentate cu o din ce in ce mai mare argumentatie pe care aceasta sarbatoarea si prezentare a gay-ilor le-o ofera prin intermediul televiziunilor. Care sunt motivele pentru care aceasta sarbatoare a ajuns sa fie negata de o asa mare parte din gay-ii romani? Organizatorii ar putea da vina pe mine, eu acest gay care stau in fata calculatorului si televizorului si scriu despre ce nu reusesc altii, in loc sa ma implic si sa fiu parte din ceea ce ar putea deveni o reusita. Eu as putea da vina pe ei si pe lipsa lor de inteligenta, de organizarea destul de nereusita, de esecul lor in a ma atrage in aceasta miscare. Dar, hai sa nu dam vina sau sa ne disculpam. Ce parere am de ideea asta? E una buna, care sper sa reuseasca. De ce? Fiindca e nevoie de unitate. Dupa parerea mea, cea mai mare problema a acestui mars, lipsa de participanti, vine tocmai de la problema pe care o are ACCEPT in a transmite un mesaj catre persoanele pe care se vrea sa le reprezinte.

Dar ... va merge?

16 comentarii on "O alta parere si o alta idee legata de Gay Fest"

attitude on 31 martie 2009 la 17:54 spunea...

Pai n`avem de unde sti daca va merge sau nu. Stim doar ca ceea ce am incercat pana acum nu a mers, ba chiar a mers din ce in ce mai rau. Drept dovada marsul gay de anul trecut. Cei de la Accept sau cei care sunt in masura si pot face ceva, pot incerca alte metode. Clar aceasta a marsului gay nu da roade inca. Iar in afara prin mars gay se sarbatoreste ceva, in Romania nu e inca nimic de sarbatorit. Acum presupun ca si situatia este mult mai complexa decat atat si ca sunt interese dintre cele mai diverse in mijlocul acestor organizatii.

Cristian spunea...

Ceea ce eu nu inteleg este unde traiesc toti oamenii astia care isi expun parerile astea extrem e progresiste de genul spoturi la TV. Pai cat costa fratilor un spot la tv? Ca el sa fie vizibil trebuie sa fie in prime time si la televiziuni destul de urmarite. Iar daca incepem cu cati bani are Accept-ul va spun sigur ca o campanie profesionista la TV ar costa mult mai mult.
Bottom line, marsul ala asa cum este el, bun rau whatever, el este acolo pentru comunitatea LGBT. Daca ei aleg sa nu mearga este treaba lor, insa istoric, aceste marsuri au demonstrat ca sunt calea cea mai usoara catre un progres in domeniul acceptarii comunitatii LGBT.
Eu cred ca lipseste curajul si ca toata lumea prefera sa se planga si sa dea vina in stanga si in dreapta.

Anonim spunea...

poate ca-mi lipseste curajul, sunt un las, dar nu ma plang si nu dau vina in stanga si-n dreapta. puteti sa veniti cu toate argumentele pro gay fest din lume ca eu raman la parerea mea si sigur nu impun nimanui sa-mi preia ideile

attitude on 31 martie 2009 la 18:49 spunea...

Cristian, unde au demonstrat istoric marsurile in Romania ca au rezolvat ceva ? Din cate imi amintesc, primul mars a fost un fiasco, iar ultimul un dezastru soldat cu oameni batuti, in care s-a aruncat cu pietre si la care au aparut mascatii pentru a oferi protectie. Deci care e progresul ? Bine, daca privim situatia dintr-un punct de vedere suprarealist, progresul in cazul asta seamana cu cel al celulei canceroase spre metastaza.

attitude on 31 martie 2009 la 18:52 spunea...

Si pentru spoturile de la tv, nu este nevoie ca Accept sa "scoata bani din buzunar", sunt fonduri europene pentru acest lucru, se poate apela la stat pentru a sponsoriza aceste lucruri. Dar dupa cum am mai zis,idei ar fi o gramada si posibilitati, dar sunt interese dintre cele mai diverse in organizatiile de profil.

Docica on 31 martie 2009 la 20:07 spunea...

Ha!!!!!!!! Cica e ideea lui! :P Uite la el cum mi-a furat-o! :P (adica scot limba la el... tipu' de la radio)... Pai nu eu am zis prima ce fel as vedea marsul?! El doar a completat-o cu tricourile negre si hartiile! Sincer, daca ar fi asa marsul, mai ca as participa si eu!

FLORIN on 31 martie 2009 la 21:14 spunea...

eu as prefera alta culoare, ceva usual, dar toti negru mi s-ar parea un pic lipsit de personalitate.;))

Cristian spunea...

@attitude - marsurile au demonstrat mondial, nu local. si nu numai marsuri ci si revolte, dar desigur nu vrem sa se ajunga la asta.

Robert on 1 aprilie 2009 la 01:36 spunea...

@ attitude - la ultimul mars nu au fost victime si nici nu s-a aruncat cu pietre, iar primul nu a fost un fiasco. De unde stiu toate astea? Pentru ca am fost acolo. Cat despre fonduri de stat pentru spoturi TV !? Wow, sigur, in plina criza financiara de asta mai avem nevoie sa luam bani de la stat (asta daca ar exista bani pentru asta) ca apoi sa zica toata lumea ca mai consumam si fonduri pentru acceptarea noastra.
Dar e mult mai simplu sa vorbim despre cum am vrea sa fie, despre cine ar trebui sa vina sau cum ar trebui sa ne imbracam decat sa aparem vreo 5000 la mars si sa-l facem asa cum vrem.

attitude on 1 aprilie 2009 la 01:55 spunea...

@robert, am spus ca este doar parerea mea si nu consider ca este una corecta, dar fiind circumstantele in care traim , este destul de aproape de realitate. Iata si de ce:

"În urma raportului a reieşit că doar 11 la sută dintre români sunt în favoarea căsătoriilor între homosexulai, în timp ce procentul creşte în Olanda şi Danemarca la 82 şi respectiv 71 la sută."

Facsimil preluat din libertatea de azi. Este parerea mea ca parada gay, nu este o solutie pentru moment in romania, chiar daca este solutia cea mai putin costisitoare. Propunerile pe care le-am avut au fost doar niste idei proprii , neavand experienta muncii in ONG-uri gay, cred ca cineva care se ocupa cu asa ceva ar trebui obligatoriu sa aibe alte idei. Daca cei in masura cred ca parada gay este CEA mai buna solutie, este trist. Si mentalitati de genu`, atata avem, cu asta defilam, sunt distructive.
Cat despre aruncarea cu pietre, am gasit un link pe youtube, calitatea este slaba dar zice totul, inclusiv de pietre, oua si tot felu` de minunatii care au avut loc.
http://www.youtube.com/watch?v=FJpmQ9uMjsw

Lucian on 1 aprilie 2009 la 12:00 spunea...

@Docica, nu vreau sa te superi. Am 31 de ani, o sa fac anul asta 32, activez in miscarea gay de cam 7-8 ani, am facut destule pana acum ptr un gay normal, unele mi-au reusit, altele mai putin.
Am ideea asta cu marsul tacerii din 2006 si am promovat-o peste tot: prieteni, siteuri, radio, tv. Cu siguranta au preluat multi ideile mele. Si asta nu ar fi singura. Mai sunt si alte exemple. Insa niciodata nu m-am batut cu pumnul pentru copyright. Important e sa se faca, nu cui i-a fost ideea. Sper ca esti si tu de acord cu mine. Si sper sa ni te alaturi, mai ales ca vrei si tu acelasi lucru.

@Florin - da, negrul nu e cine stie ce... e o nonculoare...dar ma gandesc ca toti au un tricou negru pe acasa, deci e simpla si nu costa ceva in plus. Apoi...poate da ceva de gandim o masa de oameni in negru... te pune pe ganduri.

@Robert - ai mare dreptate in tot ce spui!

@Attitude - in strainatate se face parada, la noi mars. Nu avem ce sarbatori si ar fi un afront si mai mare ptr. societatea civila. Primul mars nu cred ca a fost un fiasco...am fost acolo..a fost f multa lume. Ulterior s-a imputit treaba din cauzele pe care le-ai mentionat si tu.


Insa, credeti-ma, comunitatea gay din Romania sufera de pasivitate.
Ok, nu merge lumea la mars...nu ne simtim reprezentati, nu vrem circ. Bun! Insa saptamana gayFEST cuprinde si filme, expozitii, s.a. evenimente culturale. Au fost 3-4 persoane in sala de cinema... Si din cat am vazut eu, s-a promovat f bine evenimentul.

Lucian on 1 aprilie 2009 la 12:05 spunea...

Va implor, ajutati-ma! Am nevoie de voi toti sa organizam acest grup.
Chiar daca nu vreti sa mergeti la mars de teama sau comoditate, puteti face altceva la fel de important. Puteti anunta lumea, promova ideea...

Docica on 1 aprilie 2009 la 13:31 spunea...

Lucian, nu m-am suparat deloc. Sincer, ideea pe care am avut-o nu era inspirata de nicaieri. Doar ca am eu mai multa imaginatie si asa mi s-a parut cel mai interesant marsul. Logic, am facut o gluma ca mi-ai "furat-o" pentru ca e normal sa mai aiba si altii viziunea asta. Nimic nu e nou pe Pamant. Eu v-as ajuta cu ce pot...

Ionutz on 1 aprilie 2009 la 14:36 spunea...

Lucian, negrul face pe cei mai multi sa se gandeasca la moarte, nu ca as fi un adept al rozului. :D Mastile par putin cam prea mult cu toate ca le intelg utilitatea...Aici mai trebuie lucrat dar e un inceput!
Acum ce e cel mai important, GayFestul nu se limiteaza la acest mars, aici ai dreptate, chiar l-as lua pe Florin de mana la un film, expozitie sau alte asemenea. Va sfatuiesc pe toti sa faceti la fel!

Robert on 1 aprilie 2009 la 14:51 spunea...

@ Lucian - multumesc, e revigorant sa-ti mai zica lumea ca ai dreptate :) insa am cam obosit sa tot zic acelasi lucru degeaba.

Lucian on 2 aprilie 2009 la 01:04 spunea...

Docica, Robert, ceilalti interesati sa facem ceva constructiv: bubuu_boyy (id-ul meu de mess). Multumesc!

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez