vineri, 20 martie 2009

Interviu cu un student gay

Publicat de FLORIN la 15:38
A trecut ceva vreme de cand am publicat pe blog vreun interviu, asa ca acest interviu vine tocmai in momentul potrivit. Am vorbit cu un adolescent gay, cu un blogger gay, asa ca faptul ca am ajuns la un student gay mi se pare natural. Faceti cunostinta cu Stefan.

Poti sa te prezinti?
Stefan: Stefan, 20 de ani, un tip normal care se pare ca ii plac alti tipi normali.

Cum este viata la 20 de ani?
Stefan: Destul de complicata. Adica, am in unele cazuri aceleasi framantari ca multi alti tineri care se afla la varsta mea, lucruri gen “Incotro ma duc?”, “Ce vreau sa fac in viata?”, “Ce cariera voi avea?”. Incerc mereu sa imi imaginez cum o sa fiu peste 5, 10 ani si realizez ca e imposibil sa-mi dau seama.

Esti student?
Stefan: Da, la economie.

Cum ti-ai ales economia?
Stefan: Aici e o poveste cam complicata, dar, pe scurt, a fost probabil singura varianta care sa fie cat mai apropiata de ceea ce imi place sa fac si sa aiba si o valoare pe piata muncii diploma respectiva. Dreptul si medicina, celelalte optiuni, au iesit din considerare, in principal, datorita sistemelor romanesti din domeniile respective.

Cunosti alti studenti gay printre colegi?
Stefan: Nu, dar sunt sigur ca sunt destui. Nu ii cunosc si pentru ca nu socializez cu ei. Nu sunt genul de persoane cu care m-as inteleg prea bine.

Ce pareri ai auzit despre persoanele gay printre studenti … daca ai auzit?
Stefan: Am auzit. Chiar a fost o discutie la unul dintre cursuri despre asta … discriminarea din considerente sexuale. In timp ce profesoara (in varsta) isi povestea experietna ei cu persoane gay, despre un fost coleg de liceu, care aflase ca e gay si se speriase la inceput, dupa care apoi a realizat ca nu e mare lucru, au fost reactii chiar mai ok decat ma asteptam. Colegii mi se pareau ca te-ar bate pe strada daca te-ar vedea cu un alt tip, dar au fost reactii mai putin vehemente decat ma asteptam, desi au fost si reactii negative. Una sau doua tipe, care nu pareau genul tolerant, au zis celorlalti “Da, eu am prieteni gay. Ce aveti cu ei?” sau ceva de genul asta. Pe de alta parte, de cand tot felul de idioti apar la tv precum Naomi, Tarky sau altii de genul, mlti au impresia ca asa sunt persoanele gay. Naomi ar trebui declarata membra de onoare Noua Dreapta. Face pentru cauza lor cat 20 de marsuri de-ale lor pentru normalitate sau cum naiba s-or numi.

Ca tot ai pomenit de mars, ce isi spune Gay Fest?
Stefan: Bani cheltuiti aiurea, organizare proasta, ruptura de realitate. Nu poti sa faci un Gay Fest dupa modelul american/occidental in Romania. Trebuie sa tii cont de contextul in care te afli. Romania nu are aceeasi istorie cu Olanda, Spania, Belgia sau alte tari mai liberale. Conteaza foarte mult istoria in cazul asta.

Cum l-ai organiza tu?
Stefan: Altfel. As pune mai mult accentul pe campanii de promovare a homosexualilor ca persoane ca oricare altele, ceva gen : doctorul tau, proful de facultate, tipul de la magazinul din colt, toti pot fi gay. Pentru ca o buna parte din oameni au impresia ca a fi gay inseamna neaparat sa te imbraci in fuste si sa te porti ca o mahalagioaica. Nu zic ca nu trebuie sa fie Gay Fest. E ok sa fi, dar trebuie mai bine organizat la partea de imagine, care e esentiala in cazul asta.

Mai devreme vorbeai despre framantari. Cui le impartasesti?
Stefan: Depinde. In mare parte prietenilor cei mai buni.

Prieteni care stiu ca esti gay…?
Stefan: Da

Cum le-ai spus? Cum au reactionat?
Stefan: Greu, adica mi-a luat ceva timp, dar au reactionat super bine. Nu au nicio problema. Suntem chiar mai apropiati de cand le-am spus. Prietenul cel mai bun a fost un pic socat la inceput, dar nu a avut nicio reactie negativa, iar acum s-a obisnuit.

Dar la familie ai ganduri de a le spune?
Stefan: Nu in viitorul apropiat, cel putin pana cand nu o sa fiu independent financiar.


Cum arata viitorul pentru tine intr-o Romanie de peste 5 ani?
Stefan: Eu sper sa nu arate nicicum, adica nu ma vad imbatranind aici. Si nu doar din pricina intolerantei, caci pana la urma schimbarea va avea loc. Mai greu decat in alte parti, dar se vor schimba si aici lucruri. Intoleranta mea pentru ce se petrece aici in alte domenii este mai degraba problema.

5 comentarii on "Interviu cu un student gay"

Emy on 20 martie 2009 la 21:45 spunea...

O mentalitate pe care o consider super OK... cred ca toti ar trebui sa fim revoltati pe faptul ca se promoveaza doar ceea ce vor "femeile casnice iubitoare de telenovele" sa vada. Se pune prea putin accent pe lucrurile bune ale comunitatii gay si prea mult pe cele rele.
Felicitari Stefan, gandesti mai bine decat multi dintre noi! Succes!

Anonim spunea...

Pe tipul asta unde l-ai mai gasit???

FLORIN on 22 martie 2009 la 21:40 spunea...

raducu: ce vrei sa spui? Stefan acesta este un cititor al blogului cu care am discutat de multe ori pe mess despre orice si cred ca e o persoana perfecta pentru acest interviu. asa ca te rog sa fii mai clar ca nu inteleg ce vrei sa spui.

Unknown on 24 martie 2009 la 12:02 spunea...

referitor la parerile gayfest....
pai este o contradictie acolo in gandire pentru ca doctorul tau, profesorul tau e o campanie ce se duce ACUM in vest deci cum poti sa aplici chestia asta cand zici ca Romania nu e ca Olanda sau SUA:))

Anonim spunea...

Salut tuturor!
@Emy mersi pentru aprecieri, desi nu stiu cat le merit...
@Raducu... cat timp nu m-a luat de pe romeo, e ok :P
@Robert ma indoiesc ca in Olanda ar fi nevoie de astfel de campanii, probabil ca au fost la timpul lor. Ce voiam eu sa subliniez e ca nu exista o reteta perfecta, si ca modelul trebuie adaptat in fiecare tara (cu atat mai mult pentru Europa de Est, care e foarte diferita din multe puncte de vedere fata de lumea occidentala). Cat despre SUA, acolo lucrurile sunt chiar si mai complexe si s-a dovedit ca si acolo strategia trebuie adaptata de la stat la stat. In orice caz, cat timp imaginea gay in Ro= Naomi, nu o sa ajungem niciunde. De aici ziceam de nevoia de a da o fata umana notiunii de "gay"

@Florin: mersi pt ocazia de a-ti raspunde la intrebari, as fi vrut sa fi dat raspunsuri mai bune. In orice caz, felicitari pentru blog, sa stii ca ajuta mai mult decat ai crede un loc ca asta... (si scuze ca abia acum am apucat sa citesc interviul :D)

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez