sâmbătă, 21 martie 2009

Quo vadis - Henryk Sienkiewicz

Publicat de Ionutz la 15:28
Autorul laureat al premiului Nobel pentru literatură scrie acest roman cu tentă istorică având în centrul atenţiei religia creştină şi felul în care era văzută aceasta în Roma cezarului Nero.

Chiar dacă la prima vedere romanul ar părea unul de dragoste intriga acestuia este mult mai complexă. Tânărul patrician Vinicius vrajit de Lidia, adeptă a cultului creştin, nu ştie cum să procedeze pentru a o cuceri, motiv pentru care apelează la sfaturile unchiului său, Petronius, rămas în istorie şi sub apelativul de ’’Arbitru al eleganţei’’.

Acum vă voi spune două vorbe despre personajul meu preferat. Petronius, autor al scrierii ’’Satyricon’’, a fost unul dintre oamenii ce şi-au putut exercita influenţa asupra cezarului Nero. Acesta îşi laudă cezarul pentru ’’talentul’’ său în muzică dar nu pierde nicio ocazie pentru a-l ironiza prin subitilităţi savuroase. Un adevărat hedonist, acest bărbat a fost apreciat de Nero şi iubit de poporul roman. Viziunile sale liberale erau de necontestat iar în lipsa comodităţii sale caracteristice ar fi putut cu uşurinţă să schimbe turnura pe care o iau evenimentele în roman.

Creştinismul apare în acesta carte aşa cum vrea să ni-l prezinte şi biserica: o religie martirizată de conducătorii păgâni. Chiar şi aşa romanul este minunat iar iubitorul de istorie poate închide un ochi în favoarea zvonurilor preluate ca adevăruri de către publicul larg.

Romanul are ingrediente din cele mai diverse: pasiune, istorie, filozofie, drama şi desigur religie. Dacă sunteţi pasionat măcar de unul dintre acestea atunci vă garantez că citind această carte nu veţi fi dezamăgiţi.

3 comentarii on "Quo vadis - Henryk Sienkiewicz"

Anonim spunea...

o carte fina si eleganta plina de imagini incarcate de simboluri ezoterice, in primul rand. am citit-o de vro' doua ori dar prima cam pe la saispe' ani evaporat eficient in cufureala hormonala am sarit peste multe chestii frumoase pe care le-am descoperit la a doua lecturare.pacat ca ecranizarile de dupa 1954 nu se prea ridica la inaltimea temei din file.

Ionutz on 21 martie 2009 la 23:05 spunea...

ma bucur ca iti place cartea! sa stii totusi ca ecranizarea din 2001 a polonezilor mi s-a parut reusita.

elena spunea...

bravo baietzi!
nu stiam ca mai sunt baietzi asa inteligenti si dornici de lectura in sec XXI.
ma bucur sa constat ca imi gasesc "camarazi" in literatura de calitate.
despre romanul asta am eu de pregatit o lucrare si vreau sa-i impresionez pe toti. am multe de spus despre el si daca vreti o sa va trimit si voua rezultatul final.
pe curand si astept urmatoarea carte. mi-ar placea un scriitor roman, ex: Vintila Corbul

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez