duminică, 29 martie 2009

Gay fest: pro sau contra ?

Publicat de Ionutz la 12:43
Din câte am observat discuţiile legate de acest eveniment continuă să fie destul de aprinse cu toate că nu prea am auzit pe cineva care să moară de nerăbdare aşteptând ziua în cauză pentru a participa.

Îmi aduc aminte de primele mele discuţii cu Florin pe această temă, adică de acum aproximativ şase luni. Era aproape convins ca va merge la acest eveniment. Am fost puţin surprins să aud asta, mai ales că nu mă vedem luând parte la manifestare. În prezent şi atitudinea lui în ceea ce priveşte participarea s-a mai nuanţat. Eu am rămas consecvent: gay festul nu e de mine.

Mai întâi nu îmi place ideea de paradă, marş sau ce o fi el. Te încolonezi şi parcurgi un traseu prestabilit, deci care e marea idee, chiar schimbi ceva cu asta? Explicaţia să fie oare faptul că prin acest marş arăţi că eşti gay, că nu îţi e ruşine cu asta ? Sincer tot o prostie mi se pare, eu sunt dispus să îmi ţin iubitul de mână într-o zi obişnuită şi cred că asta contează mai mult.

Genul ăsta de manifestare mi se pare puţin cam agresiv, mai ales pentru o ţară ca România în care mentalitatea este oricum una rigidă. Toţi homofobii care în general se uită urât la tine în parc stau acum pe marginea străzii gata să arunce cu pietre. Lucru ce nu a fost deloc departe de adevăr în trecut.

Dacă avem în vedere o paradă din america, după al cărui model se inspiră desigur şi a noastră, eu nu ştiu cum cortegiul acela greoi, pompos sau cum mai vreţi să îi spuneţi, va duce la acceptarea noastra de către societate! Sau nu acesta e mesajul pe care încearcă să îl transmită parada? Dacă e acesta, nu e o metodă bună iar dacă mesajul e altul poate ar trebui să ne concentrăm asupra unor activităţi care sa ducă măcar la aplanarea tensiunii dintre minorităţile sexuale şi societate.

Un alt aspect important este după părerea mea cel financiar. O grămadă de bani sunt destinaţi acestei manifestări şi cred că ar putea fi folosiţi în alt mod. Am fost de aceeaşi părere cu Mircea Solcanu când a spus că ar fi mai util să plantăm nişte copaci decât să organizăm gay festul. A sunat tare bine, mai ales că sunt un iubitor al naturii.

Cu articolul acesta am vrut doar să îmi explic punctul de vedere legat de acest eveniment, sper în acelaşi timp să nu fi supărat pe nimeni cu el! Sunt foarte interesat să aud părerile voastre, fie ele pro sau contra, deci nu vă lăsaţi aşteptaţi!

9 comentarii on "Gay fest: pro sau contra ?"

Raducu spunea...

Sunt de acord cu ce ai spus tu cuvant cu cuvant! Iti multumesc ca mi-ai formulat ideile atat de precis. Ma bucur ca mai exista oameni care sa gandeasca la fel ca mine.

Docica on 29 martie 2009 la 13:38 spunea...

Marsurile au rolul lor. Ele arata societatii o anume idee (vezi Milk). Dar Gay fest mi se pare indreptat mai mult spre kitsch decat spre promovarea homosexualitatii. Eu as vedea acest mars in felul urmator: persoanele gay si cei care ii sustin sa mearga pe traseul stabilit imbracati absolut normal (spre banal chiar) si tacand. Cred ca efectul ar fi mult mai puternic daca ati arata lumii ca sunteti oameni, nu clowni. Un mars mut ar "speria" mai tare homofobii prin normalitatea lui, decat un mars "tipator" (si la propriu si la figurat). Asta e problema de fapt: ce se doreste a fi impus? drepturile si libertatile persoanelor gay sau ciudatenia/ boala/ evidentierea "penelor de paun"?! Eu te sustin.

attitude on 29 martie 2009 la 17:02 spunea...

in romania e cam hopeless orice demers de genu` asta, noi nu am reusit sa ne invingem mentalitatile comuniste in ceea ce priveste viata elementara , modul simplu de gandire, dapai sa privim cu alti ochi homosexualitatea...si eu ma gasesc de multe ori ractionand comunist la diverse lucruri, eu consinderandu-ma o persoana deschisa.
in ro ar trebui facute alte campanii, gen si vanzatoru` de la magazin poate fi gay...etc, pe la tv, dar asa ceva n`o sa vedem foarte curand

Anonim spunea...

si eu sunt absolut de acord cu Ionutz.
eu personal simt ca aceste marsuri nu fac altceva decat mai mult rau decat bine. dar fiecare cu parerea lui, cine vrea sa mearga la parada, sa se duca si sa dea din cur strigand ca e mandru ca e gay. ei bine, pe mine aceste parade ma fac sa-mi fie rusine ca sunt gay!!!

attitude on 29 martie 2009 la 20:34 spunea...

Ideea de parada gay este preluata gresit, precum fiecare idee care a fost adusa in romania, s-a distrus instant. De ex. Mc`Donalds, nu exista "luati loc la masa si va aducem noi comanda in 4 minute", asta noi am inventat aici in romania.
Asta ne este fibra si gena, nu avem cum sa facem parada gay cand nu exista o fundatie pentru ea. S-a dat exemplul Milk, excelent exemplu, se poate vedea de ce parada gay este primita cu bratele deschise in US si de ce la noi nu.
Mai avem MULT pana acolo, si putem incepe altfel , banii cheltuiti pentru parada ar trebui investiti altfel, in proiecte de awarenes , in studii de impact asupra romanului de rand, etc..
Nici eu nu as participa la o parada gay, si nu pentru ca mi-e rusine, ci pentru ca mi-ar fi rusine sa transmit un mesaj gresit , pentru ca parada gay romaneasca asta trimite.

G. on 30 martie 2009 la 15:05 spunea...

Noi datoritã marsurilor respective am dobândit drepturi. Într'un an am cerut aia, si ni s'a dat. În anul urmãtor am mãrsãluit cerând cãsãtorii, si ni s'a dat. Apoi am mãrsãluit pt înfieri, si ni s'a dat etc.

Dar, cum spune Docica, un mars în oameni care defileazã nu în clovni.

Cristian spunea...

Va intreb cum exact si unde ar trebui sa fie precizata tinuta vestimentara a participantilor la mars?
Cand e vorba de mai multi oameni, aceste solicitari nu ar fi numai aberante cat si o incalcare a drepturilor lor. Adica dreptul de a fi tu, asa cum esti.
Eu cred ca despre oameni "asa cum sunt ei" este vorba la acest mars, nu despre cum sa facem ca sa nu aratam ca noi. Daca stam sa ne gandim oamenii aia care se duc la mars sunt asa cum sunt ei, nu se preteaza la generalizari niciunul dintre grupurile prezente acolo.
Nu credeti ca este gresit sa incercam sa parem altceva decat suntem doar pentru a fi acceptati?

Robert on 1 aprilie 2009 la 01:44 spunea...

@ docica - de unde ai vazut tu marsul? lasand la o parte ca este destul de jignitor ce zici tu acolo, mai ales pentru cei care s-au obosit sa se duca, lumea era imbracata absolut normal si in general s-au scandat prea putine lozinci. Toti am mers linistiti si ne-am vazut fiecare de treaba lui.

Unknown on 12 iunie 2010 la 21:54 spunea...

ideea sta in felul urmator.Eu personal nu vad sensul unei parade indiferent daca e in romania sau america.Stau si ma gandesc ca nu exista oarada pentru oamenii grasi sau pentru fete cu ochi albastri ori pentru invalizi.Se cere egalitate in drepturi,iar atunci ma intreb de ce aceasta manifestare daca tot se cere sa nu discriminam cu toate ca parada asta tinde sa faca ..discriminare.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez