miercuri, 25 februarie 2009

Renato Zero – a doua iubire in muzica

Publicat de Ionutz la 12:58
Tocmai cand as fi putut spune cu certitudine ca nu va mai fi un alt barbat pe care sa il “iubesc” asa cum l-am iubit pe Freddie Mercury, tocmai atunci a aparut el, Renato. A mai existat un articol despre el, postat cu ceva timp in urma, iar acum, dupa cateva luni, vi-l mai aduc o data in atentie.

Il ador pentru vocea lui unica, pentru versurile sale atat de pline de miez, pentru expresivitatea lui, stil vestimentar, si lista ar putea continua…

V-am ales o melodie dintr-o emisiune televizata din anul 2000. Emisiunea a avut patru parti si i-a fost dedicata desigur lui Renato. Toate piesele sunt cantate live. Melodia aleasa de mine, “Nei giardini che nessuno sa” – “In gradinile necunoscute”, este una din preferatele mele, al carei refren imi revine pe buze involuntar, in diferite momente ale zilei.

Renato este un perfectionist, la minutul 1,53 se poate sesiza cum vocea ii ezita vizibil atunci cand unul dintre figuranti crede ca este momentul sa se ridice si sa plece ( lucru ce trebuia sa se intample spre finalul piesei), in acelasi timp el ii indica ferm cu mana ca trebuie sa ramana in continuare asezat.

Adaug la final si traducerea refrenului, ce incepe la minutul 1,37: “Ti-as da si ochii mei pentru a putea vedea ceea ce nu poti, energia si bucuria, pentru a-ti mai putea smulge zambete. Ti-as spune da, mereu da, pentru a reusi sa te fac sa zbori…acolo unde iti doresti, acolo unde stii tu dar fara aceasta povara pe suflet!”

Deci ce nota primeste Renato de la voi? Astept parerile voastre!

5 comentarii on "Renato Zero – a doua iubire in muzica"

Anonim spunea...

este un perfectionist si simt ca traieste muzica...vocea insa nu m-a facut sa zic "uau, ce voce!". Eros Rmazzotti ma incanta mai mult, ca voce si chiar ca melodii

Anonim spunea...

a, si nota: un zece curat! iar lui Rmazzotti, 11;)

Anonim spunea...

Eu cred ca raman la Freddie...
Nu stiu, nu prea m-a prins muzica italiana.Cu siguranta mie imi lipseste ceva. Fara nota, ca nu vreau sa va supar...

Ionutz on 26 februarie 2009 la 09:51 spunea...

Mihai: ai dreptate, felul in care traieste muzica, perfectionismul, ambele au contribuit in ceea ce ma priveste. Poate ar trebui sa mai incerci o melodie doua, vocea lui Renato are totusi ceva aparte. ;) Legat de Eros cred ca eu as inversa putin: 10 curat Eros, 11 Renato :D
Cristian: Freddie e o legenda, insa in cazul meu Renato a ajuns pe aceeasi pozitie. E si o chestiune de preferinte, asa cum spui muzica italiana nu te prinde :p

Anonim spunea...

Ionutz, intr-un fel stiu ce spui, asa m-am indragostit eu de vocea lui Adrian Daminescu in piesa Romania...daca nu stii, youtube-it ;)

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez