sâmbătă, 10 ianuarie 2009

„Moarte la Venetia”

Publicat de Ionutz la 09:30
Prima mea postare pe anul acesta! Nu stiu cat de interesanta va fi rubrica aceasta, insa daca mi-a fost repartizata imi voi face datoria pe cat voi putea mai bine. In fiecare zi de sambata va voi propune o carte, cu tematica gay sau nu. Pentru inceput am decis sa existe o perioada de proba, probabil de o luna, dupa care, in functie de interesul vostru, voi decide impreuna cu Florin daca sa o mentinem si in continuare. Sper sa va placa!

Pentru prima saptamana am ales "Moarte la Venetia", semnata de Thomas Mann.

Actiunile si dorintele noastre sunt marginite de banalul cotidian care pare sa ne sufoce cu fiecare clipa scursa in clepsidra timpului. Simtim nevoia unei evadari, asa cum simte si personajul Gustav Aschenbach. Insa el reuseste sa faca si pasul decisiv, care se concretizeaza prin calatoria sa la Venetia.

Odata cazat la hotel il vede, acel baiat cu parul de un blond angelic. Trasaturile lui fine ii acapareaza simturile. Din acest moment asistam la un omagiu adus esteticului. Pe masura ce il vom observa, prin ochii personajului principal, pe tanarul cu bucle aurii, nuvela va impresiona prin caracterul ei filozofic, aducandu-ne in prim plan ideile lui Nietzsche si Platon.

Cu toate acestea barierele nu au cazut, iar intre Gustav si obiectul admiratiei sale pare sa existe un zid aproape palpabil. Doreste sa plece, insa fascinatia creste si creste pentru ca in cele din urma sa atinga eroticul. Se va putea lasa invaluit in acel sentiment de dragoste, necunoscut pana ieri, in timp ce continua sa il observe pe tanarul polonez? Acolo, pe „plaja” vietii sale, totul isi pierde sensul… sau poate ca totul capata sens pentru prima oara.

Ar fi inutil sa neg moartea unuia dintre cele doua personaje, insa care este acest personaj si in ce conditii survine moartea, va las pe voi sa descoperiti!

5 comentarii on "„Moarte la Venetia”"

Anonim spunea...

Absolut superb!!!!
te rog mult sa nu renunti la rubrica asta despre carti,pe mine ma intereseaza fff mult.
Poate ne spui saptamana viitoare de Orasul si stalpul de Gore Vidal,m-am indragostit de romanul asta!!si nu omite nici Oscar Wilde,ai mai scris despre el,genial scriitor!!

Ionutz on 10 ianuarie 2009 la 19:32 spunea...

Iti multumesc pentru aprecieri! Va veni si randul lui Oscar, unul din autorii mei favoriti. Ma tem insa ca nu am citit Orasul si stalpul, cand voi avea putin timp liber ma voi interesa de ea.

Anonim spunea...

A aparut la Cotidianul acum un an.Odata cu ziarul de miercuri poti sa iei si cartea din sapt. respectiva. Nu stiu daca se vinde si online,oricum o recomand cu caldura

FLORIN on 17 ianuarie 2009 la 21:03 spunea...

dupa mult timp, am luat din nou o carte in mana. ;) multumesc ca m-ai facut sa mai descopar si cititul.

Anonim spunea...

m-a impresionat atat cartea cat si filmul...

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez