luni, 24 noiembrie 2008

Si daca pasarea nu vrea sa cante?

Publicat de Ionutz la 00:14

Vantul uscat de iarna imi strabatea hainele. Printre ultimele frunze galbene o pasare incerca sa gaseasca adapost. Era doar o vrabiuta insa gandul imi zbura catre poezia stiuta de orice scolar japonez: „Dar daca pasarea nu canta?” urmau raspunsurile a trei figuri importante din istoria Japoniei medievale: N. spune „Ucide-o!” H. spune „Fa-o sa vrea sa cante.” Iar I. spune „Asteapta.”

Oare una din afirmatii mi se potrivea si mie? Primul raspuns denota impulsivitate si o viziune radicala, al doilea pare sa fie cel mai iscusit insa imi inspira, daca nu manipulare, macar persuasiune. Mai ramane ultimul: „Asteapta”. Nu cred ca toate lucrurile bune se intampla celor care asteapta, insa consider ca o mare importanta o are momentul in care te decizi sa actionezi. Sunt oameni care asteapta clipa potrivita sau persoana potrivita. Se poate intampla ca ea sa nu vina niciodata, dar ei totusi asteapta.

Cat timp traim dorim ca pasarea sa cante. Facem totul in acest sens dar vai, de multe ori, cand ea isi dezvaluie versul, nu ne lasa decat un gust amar, cel al dezamagirii! Nu era cantecul pe care il cautam, ne inselasem din nou ? Sau poate ca natura umana e pur si simplu contradictorie? Cu ceva timp in urma o persoana mi-a spus: „Citeste tot! Citeste pana cand vei vedea cum cunostiintele se contrazic. Cand vei vedea ca totul se contrazice… atunci stii carte!”

Da, viata e o asteptare. Iar in timpul asteptarii, visand la acea „traire” completa, ne cautam refugii. Ele sunt diferite: fictiune, sex disperat, jocuri sau chiar facinatia sacrului traita intr-un supermarket.

Luminile se aprind in jurul meu iar umbra mi se prelungeste pe asfaltul rece. O umbra intr-o lume a luminilor? Se prea poate, insa acum stiu ca am propria mea scanteie… Cinici, pesimisti, superficiali sau profunzi, fiecare din noi asteapta ca pasarea sa cante. Asa astept si eu ca versul ei sa mi-l aduca din nou aproape pe cel pe care il iubesc…iar in acea clipa scanteia mea se va aprinde cu a lui si va arde mai real decat aceasta lume!

0 comentarii on "Si daca pasarea nu vrea sa cante?"

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez