luni, 26 aprilie 2010

Cat de des va ganditi la faptul ca sunteti gay?

Publicat de Ionutz la 23:13
Ca sa fiu sincer aceasta intrebare e o curiozitate a mea si in acelasi timp un mod de a va face sa scrieti cateva randuri (cel putin asa sper eu). Insa partea mai dificila va fi sa ma explic…

As vrea sa stiu daca atitudinea oamenilor din jur cu privire la comunitatea gay e ca o “pancarda” in fata voastra pe care scrie : “Tu esti gay!” (daca sunteti out) sau “Daca ai fi gay ai avea o viata grea cu noi!” (daca sunteti in).

In prima ipoteza, gay declarat: va intreb daca aveti senzatia ca lumea are o retinere fata de voi, datorata evitent, orientarii sexuale, chiar daca invaluita intr-o oarecare amabilitate. Ei bine cum stau lucrurile, cum se mai prezinta proportiile? Cei plini de glume rasuflate si ironi nereusite sunt inca majoritari? Ati reusit sa va formati un grup de prieteni relativ apropiati care sa va accepte orientarea? Va impiedicati zilnic de homofobi si trebuie sa ii suportati, pentru ca lucrati in acelasi mediu etc.? Va aduc ei aminte ca sunteti gay si trebuie sa adoptati o anumita atitudine pentru ca lucrurile sa fie ok?

Ipoteza doi, gay nedeclarat: se intampla des ca persoanele cu care intrati in contact sa aiba o atitudine reticenta daca nu chiar homofoba in discutiile la care luati parte? Cum procedati, incercati sa schimbati subiectul, nuantati, ii contraziceti sau, de ce nu, le dati dreptate? Sunt momente in care aveti un anumit impuls de a spune sau a face ceva insa il temperati de teama ca ar putea da de banuit si ati fi “descoperiti”? In situatia in care sunteti pana in 20 de ani, credeti ca e mai simplu sau mai delicat sa pastrati secretul? Iar daca aveti mai mult de 25 de ani credeti ca lumea se uita ciudat pentru ca nu ati avut nicio prietena?

Sunt interesat in ambele situatii (atat “in” cat si “out”) sa aflu in ce masura varsta a schimbat situatia sau modul in care cei din jur pun problema. Acelasi om are o alta atitudine acum ca ai peste 25 si esti out fata de momentul in care aveai 18 si erai tot atat de out?

Wow! Nu stiu daca am reusit sa va creionez o imagine a ceea ce vreau de la voi… sper totusi ca da… si astept obligatoriu niste raspunsuri!

4 comentarii on "Cat de des va ganditi la faptul ca sunteti gay?"

Anonim spunea...

Sa incerc eu primul cu un raspuns...cat am stat in Romania nu am avut curaj sa spun cuiva despre orientarea mea sexuala...nu trebuie sa iti zic eu acum imaginea "roz" de care se bucura comunitatea gay din Ro.De ce...nu stiu, imi era frica sa nu fiu batjocorit, apoi la lucru daca aflau muncitorii de rand, eu fiind ing. in productie, nu cred ca as fi avut o viata prea buna printre ei. Probabil, eu avand acum 30 de ani, au existat suspiciuni ca nu am avut niciodata o prietena...ieseam cu fete dar nu sa am o relatie stabila, iar mai tot timpul eram cu "colegul de apartament" ( adica EL) dupa mine, dar nu m-au acuzat niciodata oficial... Aici nu pot dintr-o data sa ma schimb, persoanele cu care intru in contact cam stiu, mai putin romanii, deoarece si aici tot batuti in cap raman si nu am chef deocamdata de explicatii, dar va veni si vremea aceea, mai ales ca unii dintre ei chiar sunt homofobi, si uite ca nu au mai murit ca vorbesc cu mine! Lol!Sincer nu port o pancarda cu mine tot timpul pe care sa scrie ca sunt gay, deci cand vorbesc cu prietenii mei chiar nu am observat nici o schimbare la ei..desi e alta situatie pt. ca de la inceput le-am zis despre mine, deci ei ma cunosc doar "asa"...chiar nu vb despre chestile astea, ce face fiecare in dormitor il priveste!Si nu vad de ce cand vorbesc cu cineva ar trebui sa mentionez lucrul acesta, eu fiind o persoana normala ca toti ceilalti, cei str8 nu zic de fiecare data," bai yo-s hetero" deci e valabil si pt noi aceeasi faza. Daca ma intreaba raspund...dar sincer aici chiar nu le pasa de chestile astea...Yuhu ( lucky me!) Pana acum am avut noroc si am intalnit numai persoane ok...am inceput sa spun si prietenilor din Ro, vorbim in continuare, nu am observat vre-o schimbare...cred!

Unknown on 27 aprilie 2010 la 20:53 spunea...

foarte adevart ce zici, eu am prietenii gay si in majoritatea cazurilor nimeni nu stie despre orientarea lor sexuala si evident si ei se feresc sa impartaseasca acest lucru.Pe de o parte ii inteleg, neuronul inexistent la poporul roman si orizonturile nu prea largi dau de furca multora dintre cei cu orientare sexuala diferita.Pusa in situatia si in oala cu cei care nu inteleg ca sa il citez pe un amic gay de al meu,m-am simtit oarecum ciudat oentru ca eu il tratez ca pe orice persoana cu care intru in contact.
Si eu am fost abordata de fete,insa atat timp cat identitatea mea sexuala este bine definita nu imi fac probleme de confuzie,le zic frumos ca imi place sexul opus si nici ele nu insista.Cat despre prietenii mei intotdeauna ii incurajez si ii laud pentru curajul lor sau daca nu incerc sa ii ajut sa gaseasca soltuii pentru a face fata in societatea noastra care stii si tu cum este.
Numai de bine si ai grija de tine.

Anonim spunea...

In primul rand incep cu a spune ca ma gandesc zilnic la faptul ca-s gay.Mi-e frica de faptul ca voi fi singur toata viata si cred ca de asta mi-e frica de orientarea mea sexuala.Prietenii mei apropiati stiu orice detaliu din viata mea inclusiv ca-s gay si au un comportament extraordinar fata de mine.Le sunt foarte recunoscator pentru asta.
Eu unu ma consider out,pentru ca toti pretenii mei stiu si cei care nu-mi sunt atat de apropiati nu vad rostu sa spun asta decat eventual in situatii neaparate(daca vrea cineva sa-mi prezinte o fata pt o eventuala idila atunci ii spun).Sunt constient ca socul e mai mic acum pentru lumea din jur decat dupa 25 de ani atunci cand spui ce esti.Majoritatea cred ca-i o faza trecatoare ,sau ca e o curiozitate si ca o sa treaca dar cu timpul se vor obisnui si nu-i va surprinde vestea.Daca spun asta la 25 de ani toti vor fi socati.

EdebiMevzulaR on 1 mai 2010 la 14:11 spunea...

Salut Prieteni..

Nu sunt gay ınsa mii se pare ceva normal.Fiecare e liber sa faca ce simte,nu? Anormala gasesc mentalitatea Ro.Eu locuesc ın Turcia de la vırsta de 13 ani şi am prieteni gay şi prietene lezbi.Şi totul decurge normal.Nimeni nu ıntoarce capul dupa tine pe strada.
Ca' peste tot,se mai gaseseşte cıte'un bou sa-şi dea cu parerea lui Hitlerista...ın rest?
Ce pot spune, decıt çüşşşşş....aşai romanul, nu ştiti?
Pe cıt posibil nu le dati atentie,nu va demoralizati şi cum am zis important e ce simti tu nu ce vrea lumea...
O zii buna va doresc la toti.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez