joi, 28 ianuarie 2010

Hobby-pasiune-viciu

Publicat de Ionutz la 19:54
•Probabil pentru fiecare din noi exista acel ceva care ne face sa ne simtim minunat. Are mai putina importanta forma: timbre, antichitati, masini, sport sau jocuri video…
Iubesc lectura, istoria, arta sub toate formele ei, animatia japoneza si am incercat pe cat posibil sa acumulez un bagaj solid de valori din toate aceste domenii. Insa inca de mic am fost fascinat de jocurile video care au evoluat odata cu mine si sunt in continuare alaturi de mine intr-o colectie, zic eu, cel putin respectabila.

1. Atari (a carei varianta piratata a fost Rambo ce se putea gasi si pe piata din Romania) este prima consola video pe care am detinut-o si care din cate stiu a fost prima de acest gen cu productie in masa. Jocurile erau foarte simple si repetitive, din linii si patratele se alcatuiau diverse forme: pasari, tancuri, oameni, nave etc. Aveam 3 dischete, dintre care una cu 32 de jocuri, un fenomen. E de retinut ca una din dischete avea jocul, cu renume Double Dragon. Avand in vedere acea generatie de jocuri e impresionant efortul de a sustine un astfel de proiect. Jocul avea un numar de stagii cu adversari cat de cat diversificati si cu o evolutie notabila a actiunii. Singurul meu regret in acest moment este ca nu am pastrat consola, imi aduc aminte ca am vandut-o unui copil de la blog, pentru a cumpara alte jocuri.

2. Nintendo (cunoscut in Romania prin varianta piratata Terminator). Aici am avut prilejul sa il intalnesc pentru prima oara pe legendarul Mario. Acesta era pur si simplu genial, a urmat seria Contra, Flinstones, Zen Intergalactic Ninja, Batman, TMNT … De aici jocurile capata orizonturi mai largi, se pune acent pe povestea jocului iar creativitatea explodeaza. Apare si rivalitatea intre firme, respectiv cea dintre Nintendo si Sega cu al sau Sonic. Am detinut o consola Nintendo si am avut prilejul sa ma joc pe o consola Sega imprumutata de la un prieten.

3. Super Nintendo aduce culoare si claritate in lumea jocurilor video prin refacerea colectiei Mario, noile jocuri Mario, alaturi de Donkey Kong ce arata puterea noii console, Castelvania, Ninja Gaident Trilogy, Spawn, Batman Returns … Super Nintendo se va gasi in competitie cu Sega Megadrive si Sega Genesis. Inca detin o consola Super Nintendo perfect functionabila.

4. Arcades le cunoasteti chiar daca nu sunteti pasionati de jocuri. Le gaseai prin baruri, pizzeri sau locuri special amenajate. Erau jocuri mari cu joystick si 4 butoana, se jucau la fisa sau la cheie. Aveau grafica superioara si o multitudine de jocuri. In aceasta perioada doua compani vor face istorie: SNK si Capcom. SNK este si va ramane marca mea de suflet alaturi de Nintendo. Jocurile de lupta in ring gen Tekken erau produse cu genialitate de SNK ce a creat serii a caror longevitate nu se opreste nici azi. A se vedea in acest sens The King of Fighters, Samurai Shodawn si Fatal Fury. Capcom a avut celebrul Street Fighter, primul joc de acest gen, dar dupa parerea mea nu a evoluat pe niciun plan asemeni SNKului. Capcom scrie istorie in jocurile 2D de aventura unde da titluri precum: Dungeons and Dragons sau X MEN. Ulterior Capcom va beneficia de fonduri uriase si se va adapta mult mai usor la era 3D. Imi aduc aminte cu nostalgie dar si cu un fior de cum imi bagam banii prin pantofi sau sosete atunci cand intream in locurile unde gaseai cele mai noi Arcadesuri dar si o groaza de tineri ai strazi, nu intodeauna animati de cele mai bune intentii.

Avand in vedere ca marimea articolului scapa de sub control il voi imparti in doua postari, urmatoarea referindu-se la generatia 3D iar la final va voi spune cam cate titluri sunt in colectia mea, corespunzatoare fiecarei generatii de jocuri video.

Deci e cineva printre voi care imi intelege nebunia?! :D

0 comentarii on "Hobby-pasiune-viciu"

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez