luni, 18 ianuarie 2010

Evoluţia tehnică mai importantă decât complexitatea artistică

Publicat de FLORIN la 07:25
Acesta pare să fii fost principiul după care Academia Presei Străine de la Hollywood a dat premiul pentru cel mai bun film dramă mult-mediatizatului ‚Avatar’. Dintre The Hurt Locker ( filmul politic), Precious ( filmul independent), Up in the air ( filmul inteligent, clasic) şi Inglourious basterds ( rebelul comercial), au ales blockbuster-ul. Nu ştiu dacă filmul 3D va fi viitorul ( tind să cred că pentru o lungă perioadă nu poate rămâne decât o extensie a artei cinematografice realizată în principiu de cei mai mari dintre cei mari, ceea ce în final o face mai degrabă dezvoltare a industriei decât evoluţie a artei), dar mai mult pe baza aceasta filmul a fost premiat. În fond, nu ar trebui să fie chiar un şoc. Arta cinematografică e mai bănoasă când e industrializată, iar dacă ‚Avatar’ nu va fi chiar viitorul ( apropiat), spre el se vor îndrepta cei mai mulţi care cumpără bilete.

Dar să mergem mai departe. Seara Globurilor de Aur a fost mare, iar Avatar nu a luat decât două premii. E drept, cele mai importante din toate.

Au existat surprize, majoritatea în aria de eroare. Cele mai neaşteptate două premii au mers însă către Robert Downey Junior şi The Hangover. În predicţiile mele, unul din enunţuri ar fi trebuit să fie ( înainte să reformulez) „se aşteaptă cineva să câştige The Hangover?”. Eu cu siguranţă nu m-aş fi aşteptat, tocmai pentru că e genul de film creat de industrie, mai mult decât de artişti, spre deosebire de minunatul Julie and Julia.

Dincolo de aceste două premii, cam totul s-a întâmplat precum predicţiile spuneau. A reprezentat o mare bucurie să o văd pe Meryl Streep urcând scena pentru a primi premiul pentru cea mai bună actriţă într-un film de comedie. Este favorita mea de anul acesta.

În rest :
• m-am bucurat pentru Sandra Bullock
• mi-am amintit că am văzut şi The Grey Gardens. E un film excepţional, foarte bine jucat şi cuceritor
• mi-a părut tare tare rău că nu a câştigat Colin Firth
• aştept Oscarurile. Mai e puţin.

Strict din punct de vedere gay, favoriţii noştrii nu au fost neapărat învingătorii acestei seri. Pe rând A single man, Modern family, Neil Patrick Harris, Prayers for Bobby, Los abrazos rotos au pierdut. Prin extensie Grey Gardens, cvasi-gay-friendly-ul Sherlock Holmes şi Glee ne-au bucurat, dar nu mai mult decât alţi favoriţi personali.

Lista completă de câştigători aici

6 comentarii on "Evoluţia tehnică mai importantă decât complexitatea artistică"

wannabegay on 18 ianuarie 2010 la 08:11 spunea...

am numarat si ai avut dreptate in 7 predictii (eu am avut dreptate la 8 predictii, totusi). bravo! eu sunt inca socat. nu imi vine sa cred ca a castigat cel mai slab film posibil! sper ca oscarurile sa nu fie la fel.

iris spunea...

Oare de ce simt nevoia americanii sa creeze noi mituri gen Razboiul Stelelor incat vor sa promoveze atat de mult Avatar? Pana acum singurul motiv pt care as fi vrut sa il vad era aparitia lui Sam Worthington :).

wannabegay on 18 ianuarie 2010 la 10:36 spunea...

@iris: personal, acum ca a castigat, cu siguranta nu-l voi vedea. de ciuda.

FLORIN on 18 ianuarie 2010 la 15:53 spunea...

@ wannabegay : să vedem cum va fi şi la Oscar-uri :D

@ iris : eu personal cred că Avatar nu va fi un film chiar atât de rău, dar categoric nu mă aştept să văd cel mai bun film al anului când el e criticat pentru lipsuri în scenariu şi alte asemenea, indiferent de efectele speciale grandioase pe care le aduce.

iris spunea...

@wannabegay: Asemanatoare cu a ta a fost si reactia prietenului cand i-am povestit ca a castigat Avatar.Sper ca ma tachina :) pentru ca eu vreau sa il vad la un moment dat.
@Florin: nici nu cred ca va fi rau, doar ca nu mi-l imaginez altfel decat vazut la cinema sau cel putin in calitate HD.

Ionutz on 18 ianuarie 2010 la 18:01 spunea...

si eu sunt destul de reticent fata de avatar, sunt convins ca e lipsit de substanta iar efectele singure nu fac nici macar un film bun dar un film care sa merite un asemenea premiu (a se vedea transformers, macar asta nu a luat premii). Oricum daca nu va fi asa aglomerat cum se zvoneste poate merg cu Florin la cinema in weekend sa il vedem 3d. Adica as good as it can get...tot cred ca va fi cel mult mediocru.
In rest ma bucur mult pentru Sandra si Meryl cu toate ca am preferat Its complicated. Chiar si asa interpretarea din Julie and Julia a fost ireprosabila!

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez