duminică, 19 iulie 2009

Generaţia MTV

Publicat de FLORIN la 15:09
Nu ştiu ce înseamnă MTV pentru voi. Nici pentru mine nu sunt sigur ce mai înseamnă acum, mai ales după desele modificări de programe pe care le-a avut, dar odată, nu demult, a însemnat foarte foarte mult. De ce? Muzica întotdeauna e acolo pentru a-ţi oferi alinarea pe care poate că o cauţi sau să îţi arate că îţi împărtăşeşte furia, iar pe MTV găseam oricând piesa de care aveam nevoie. Era poate o piesă simplistă de dans, dar care sintetiza neînfrângerea printr-un zâmbet, era poate o piesă rock sau era o baladă.

Iar când stai mai mult pe MTV şi iei la cunoştinţă istoria brand-ului, începi să îţi dai seama că, nu de puţine ori, a fost revoluţionarul. Cine l-a difuzat pe Boy George? MTV: Vedeţi voi, în cazul lui Boy George lucrurile stau altfel decât în cazul altor artişti gay, asta pentru că din prima clipă era clar despre ce vorbeşte el. Şi apoi, a aruncat în faţă societăţii americane o persoană de care le era teamă în general, dar pe care au învăţat să o accepte prin puterea muzicii. Bineînţeles că rolul lui Boy George în toată această poveste este cel puţin la fel de puternic, dar e sub semnul întrebării cum ar fi stat lucrurile dacă cei doi mari granzi nu s-ar fi întâlnit atunci. Da, atunci, în America, o nouă generaţie se năştea. Şi dacă de multe ori, e arătată cu degetul drept ceva negativ, ca şi „generaţia care vrea totul acum” şi alte asemenea, nu cred că a avut mai multe defecte decât altă generaţie de tineri. De la început, prin intermediul MTV, această generaţie a învăţat să fie tolerantă. Ce a fost bine la ei, a fost că MTV a fost ceva revoluţionar în America, lucru ce nu se poate spune în România.

MTV-ul românesc a fost de-a lungul timpului motivul a numeroase critici venite din partea celor care iubeau brand-ul creat de MTV-ul de la Londra şi din America. În general, a reuşit să nemulţumească multă lume. Dar a păstrat numeroasele emisiuni gay-friendly create afară (le-am văzut pe majoritatea). De altfel, e singurul post de televiziune muzical ce a difuzat videoclipul piesei ‚Tu’ a Danei Nălbaru. Nereuşita la noi ar fi că MTV-ul de aici nu are impactul pe care l-a avut în celelalte ţări şi faptul că are decât 6 ani. Cred că pe la 14 ani Bill Clinton a mulţumit MTV-ului american pentru că l-a ajutat să câştige alegerile. Dar cred că mica generaţie MTV românească e gay-friendly şi va reuşi să revoluţioneze şi România la un moment dat.

Voi din ce generaţie aţi făcut parte?

4 comentarii on "Generaţia MTV"

CM spunea...

Am descoperit MTV la inceputul anilor 90 , era "the real thing" am descoperit muzicieni multumita lor, faimoasele week end dedicate cate unui artist. Acolo am ascultat U2 si au inceput sa imi placa.
Imi amintesc emisiunile lui Ray Cokes . Interviuri pline de ironie cu artisti plini de ei insisi.
Datorez MTV Bjork , Nirvana, Green Day.
Si imi mai amintesc de Pedro Zamora un tip super fain gay HIV pozitiv care avea un fel de show la MTV. Prima oara cand am vazut la TV un baiat gay in carne si oase.
Si imi mai amintesc emisunile din data de 1 Decembrie cu multe spoturi anti AIDS .
Dar asta era inainte de a intra in schema MTV Romania. Poate am imbatranit eu, poate contactul cu "civilizatia" romaneasca strica totul...

FLORIN on 19 iulie 2009 la 15:41 spunea...

pe 1 decembrie încă se dau emisiuni de informare şi dezbatere despre HIV/SIDA. cât despre Pedro Zamora, după cum am scris la un moment dat pe acest blog, MTV a făcut un film anul acesta despre el. nu am apucat să îl văd.

cât despre MTV România, mulţi spun ceea ce spui tu, aşa că nu cred că are legătură cu ceea ce spui tu. ;)

Anonim spunea...

generatia VH1. nici nu mai stiu pe ce canal e MTV la televizorul meu. imi placea acum 13-15 ani, apoi au bagat VH1 care e cel mai bun canal de muzica. ma mai uitam la MCM in tinerete.

FLORIN on 19 iulie 2009 la 20:51 spunea...

şi VH1 e un post foarte bun. ;)

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez