joi, 4 iunie 2009

Romanian Music Awards 2009 – nominalizările şi opinie propie din perspectivă gay

Publicat de FLORIN la 16:31
Nu ştiu dacă ştiaţi, dar la sfârşitul acestei săptămâni se întâmplă Romanian Music Awards 2009. Evenimentul organizat de 1 Music Channel şi Radio 21 se vrea momentul anului în industria muzicală românească şi un punct de referinţă cu privire la această industrie. Aşa că mi-am spus: ce mai bun moment de a avea o discuţie despre muzica românescă? De unde a plecat? Unde a ajuns ea? Cât de mult a evoluat? Cât de mulţi gay circulă prin ea?

Iar pentru asta propun întâi să ne uităm la ei. Prin 1982 se lansa o Madonna care cânta ‚Lucky star’ şi alte astfel de cântece simpluţe. Prin 2009, Madonna încă reuşeşte să dicteze în materie de muzică, dar a trecut prin ‚Ray of light’, ‚Like a prayer’ şi ‚Like a virgin’. A plecat de la a fi o adolescentă rebelă care era considerată cool de adolescenţii americani ce urmăreau MTV-ul, şi a devenit un icon pentru artiştii din toată lumea pentru mai bine de 20 de ani. Şi încă este acea cântăreaţă ce îşi găseşte locul în grila MTV.

În 1998 cele mai în vogă cântăreţe din România erau Andre. Astăzi cea mai în vogă cântăreaţă din România este ... (să zicem) Inna. Diferenţe esenţiale? Sigur că avem câteva cântăreţe care au demonstrat ceea ce pot, cum ar fi Loredana, dar având suportul unui adevărat trust. Concluzia? Muzica noastră e lipsită de originilatitate, exact de originalitatea aceea care ne împiedică să aducem un Boy George care să cânte inclusiv bunicilor noastre. Şi cred că pentru a vă convinge de asta nu e nevoie decât să aruncaţi o privire pe lista de nominalizaţi la aşa numitul eveniment muzical al anului din România.

Best Album
Akcent – Fără lacrimi
Animal X – Sâmbure de drac
Blaxy Girls – If you feel my love
Puya – Românisme
Smiley – În lipsa mea

Best Dance
Akcent – That’s my name
David Deejay – Nasty dream
Inna – Hot
Nick Kamarera and Deepside Deejays – Beautiful days
Play and Win – Slow Motion

Best Female
Andra – Femeia
Andreea Bănică – Le Ri Ra
Claudia Cream – Candy
Elena – The balkan girls
Inna – Hot

Best Group
Akcent – Stay with me
Blaxy Girls – If you feel my love
Dj Project – Hotel
Play and Win – Slow motion
Zero – Sunny days


Best Hip-Hop

Bitza featuring Raku – Sufletul oraşului
Paraziţii – De ziua ta
Puya featuring George Hora – Undeva-n Balkani
Scânteie, Bitză şi Cedry2k – Ne-am pierdut nemurirea

Best Live
Iris
Mandinga
Paraziţii
Smiley
Viorica şi Ioniţă din Clejani

Best Male
Alex – Doar ea
Connect-R – Nu-ţi pierde dragostea
Laurenţiu Duţă – Visător
Puya featuring George Hora – Undeva-n Balkani
Smiley – Designed to love you

Best New Act
Dj Layla featuring Alysa – Single Ladies
Inna – Hot
Montuga – Sofia
Morris – Desire
Nick Kamarera an deepside Deejays – Beautiful days
Play and Win – Slow motion

Best Pop
Alex – Doar ea
Andra – Femeia
Andreea Bănică featuring Smiley – Hooky song
Laurenţiu Duţă – Visător
Smiley – Designed to love you

Best Rock
Blaxy Girls – If you feel my love
Direcţia 5 – În nici un caz
Keo – Falling high
Apin – Amintirea ta
Zero – Sunny days


Best Song

Akcent – Stay with me
Inna – Hot
Play and Win – Slow motion
Puya featuring George Hora – Undeva-n Balkani
Smiley – Am bani de dat

Best Video
Andreea Bănică – Le Ri Ra
Akcent – Stay with me
Paraziţii – De ziua ta
Smiley – Am bani de dat
Zero – Sunny days

Best Dj
David Dj – Nasty dream ( featuring Donny)
Dj Max ( Dj Project) – Hotel
Dj Sava – Reason ( featuring Connect – R)
Nick Kamarera – Beautiful Days ( featuring Deepside Deejays)
Tom Boxer – A beautiful day

Best website
www.akcentonline.com
www.animalx.org
www.keo.ro
www.mariusnedelcu.ro
www.trupazero.net

Nu, nu ducem lipsa de voci, ci de originalitate. 90% din trupele de aici sunt trase la indiggo, ceea ce după mine arată o lipsă de personalitate a artiştilor români. Cel mai uşor să vă daţi seama despre ce vorbesc e să vă uitaţi la Best Rock. Dacă această categoria a ajuns astfel… Degeaba ne uităm noi la aceste nume încercând să căutăm nume care ar putea fi gay. Adeavărul este că ar conta mult prea puţin. De ce cred eu asta? Fiindcă oricum, dacă s-ar afla că un membru al unui grup foarte în vogă este gay, ar fi lipsit de importanţă tocmai pentru că este o copie, tocmai pentru că poate fi uşor înlocuit, tocmai pentru că nu are ceva ce nu poţi găsi la altcineva. Iar de vină aici este industria românească de muzică.

Ce părere vă face vouă industria muzicală românească?

4 comentarii on "Romanian Music Awards 2009 – nominalizările şi opinie propie din perspectivă gay"

John Doe Jersey on 4 iunie 2009 la 17:35 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dak spunea...

Cum de-ai reusit sa scrii toata polologhia asta pe care eu n-am rabdare nici s-o citesc?!

CM spunea...

Cred ca parerea mea este in mare cunoscuta, dar m-a incitat intrebarea ta.Ce parere am despre industria muzicala romaneasca? E mai mult industrie decat arta, asa ca celor insirati in postarea ta ar trebui sa le zicem ingineri, nu artisti... Eu am renuntat sa mai urmaresc noutatile din muzica romaneasca de cativa ani asa ca poate ca nu sunt la curent. Oricum, inima mea ( si creierii ) sunt la vechituri chiar si atunci cand scot albume noi. Si chiar si astia dezamagesc, dar eu ii iubesc (vezi Directia 5 cu aparitii din ce in ce mai neinsemnate)

FLORIN on 5 iunie 2009 la 11:10 spunea...

@Dak : nici eu nu ştiu. ;))
@ CM : Direcţia 5 aproape că au intrat în anonimat. De la ' Stai nu mă ocoli' nu am la cunosştinţă să îmi mai fi plăcut vreo piesă de la ei. ultimul album, dacă nu mă înşel, l-au scos cu jurnalul naţional. nu sunt eu de acord cu asta, dar până la urmă şi prince a făcut asta.
cât despre industrie, ea creează, ea dezumflă.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez