sâmbătă, 30 mai 2009

“Avocatul străzii” de John Grisham

Publicat de Ionutz la 12:21
Pentru a nu vă lăsa impresia că citesc doar din clasici, săptămâna aceasta vă recomand o lucrare contemporană. Cartea a fost publicată în anul 1998 şi dacă nu ar fi fost tata cel care să mi-o recomande cred că ar fi mai trecut ceva vreme până să o citesc.

În centrul romanului ne este prezentat un tânăr avocat care câştigă sume fabuloase lucrând la o companie de succes. Totuşi planurile sale se schimbă atunci când un bărbat intra înarmat cu un pistol în biroul său şi numeşte compania respectivă ca fiind cauza ce a dus la distrugerea vieţii sale. Chiar dacă acest incident este depăşit tânărul nostru continuă să se întrebe care este adevărul. Cercetările îl duc la un grup de oameni fără adăpost care aveau să îi schimbe viaţa.

Mistuit de imaginea lor şi de nenorocirea cu care se confruntau personajul principal îşi aduce aminte de motivele care îl determinaseră să se înscrie la Facultatea de Drept, respectiv de a face ceva pentru semenii săi. Nu înţelegea unde se pierduse acea pasiune şi era decis să o redescopere.

Nu numai că îşi va da demisia dar va începe un adevărat război cu compania ce distrusese fără urmă de remuşcare viaţa atâtor oameni. Renunţă la stilul său luxos de viaţă şi se pare că odată cu el e nevoit să renunţe şi la soţia sa, o femeie pe care atunci când o privea nu mai regăsea nimic din iubirea simţită la primele întâlniri.

Cu un adversar redutabil de înfruntat el îşi asumă propria viaţă şi dă totul pentru a învinge în această luptă în care cineva chiar avea ceva de câştigat.

7 comentarii on "“Avocatul străzii” de John Grisham"

Dak spunea...

Asa cum ai prezentat-o, imi aduce aminte de genul de dascaleala morala marca Dickens. Un bun motiv ca sa nu-l citesc pe Grisham!

Ionutz on 30 mai 2009 la 19:35 spunea...

poate, mie mi-a placut ideea. adica nu ti se pare ca de multe ori ne propunem sa facem un lucru in viata pentru un anumit motiv iar ulterior ajungem sa uitam de ce ne-am propus lucrul respectiv? nici lui Florin nu-i place dickens :P

Dak spunea...

Tema veche si foarte batuta: omul corupt de societate care descopera adevarul si incepe sa lupte impotriva nedreptatii... La capitolul asta cea mai buna carte cunoscuta de mine e Orwell, 1984. Nu stiu daca ai citit-o, mie imi place pentru ca nu trateaza lucrurile romantic si idealist (asa cum pare sa fie cazul cu Grisham al tau). A, si ar fi o problema si cu "morala" lui Grisham: eroul sau traverseaza o perioada de uitare de sine, in care pune banul mai presus de constiinta. Doar o intamplare il "trezeste" si ii resusciteaza idealismul adormit. Altfel, asa ramanea. Chestia ironica e ca, fara statutul social oferit de un job bine platit, nu si-ar fi permis in niciun caz sa se puna in serviciul strazii. Corect?? Rezumand: toata povestea mi se pare un fel de guma de mestecat literara, dulceaga si cu un mesaj de doi bani.

Anonim spunea...

nu cred ca e genul de carte care-mi place mie

Ionutz on 1 iunie 2009 la 00:05 spunea...

Dak: daca tu sintetizezi 1984 prin: "omul corupt de societate care descopera adevarul si incepe sa lupte impotriva nedreptatii... " inseamna ca avem interpretari foarte diferite asupra acestei carti pe care, da, am citit-o.
in cartea lui Grisham( al meu, daca asa vrei tu sa zici, desi nu e nici pe departe autorul meu favorit) personajul renunta la tot, imi cer scuze daca nu m-am facut inteles, deci nu jobul ii faciliteaza decizia. NU am zis ca e o carte de premiul Nobel dar nici guma de mestecat nu e...
Sunt convins ca unii din noi citesc cu adevarat cartii de doi lei, dar chiar si asa tot ar trebui sa ma bucur, macar citesc ceva...

Dak spunea...

Ionutz: 1)e magulitor sa descoperi ca cineva sta la miezul noptii sa comenteze ce ai scris; 2)da, la Orwell e alta chestie, accentul cade pe cu totul altceva, dar si acolo avem antagonismul individ-societate, terminat, in cazul acela, cu aneantizarea individului; 3)avocatul lui Grisham face sacrificii, n-am zis ca nu, dar sustin ca n-ar fi demisionat daca veniturile obtinute PANA ATUNCI nu i-ar fi asigurat, pe termen destul de lung, independenta financiara; 4)cu ultima fraza sunt de acord.

Anonim spunea...

Rabela : Nu mai vorbiti prostii, va rog...daca nu l-ati citit pe Grisham ...Avocatul strazii(am citit-o in cateva ore) este o carte OK dar Ghisham are niste carti captivante, un deliciu. Pt inceput va recomand ceva grosut de la el : Firma , Ultimul jurat, Clientul, Apelul si mai sunt dar incercati-le pe acestea si apoi vedeti daca se mai potriveste : "Un bun motiv ca sa nu-l citesc pe Grisham!"

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez