duminică, 12 aprilie 2009

Ce stiam de gay pana in adolescenta?

Publicat de FLORIN la 12:21
Saptamana trecuta, impreuna cu Ionutz, m-am pus la revazut un film de desen animat(ca tot vorbeam de anime-uri), foarte la moda in copilaria mea, un clasic in momentul asta. E vorba despre 'Sailor Moon - The promise of the rose' si mi s-a parut ceva foarte interesant. Filmul are un scenariu in care se vorbeste atat de natural despre homosexualitate, si totusi nu am putut sa imi reamintesc de asta, tocmai pentru ca TVR a cenzurat filmul si a inlocuit cu tact cateva replici esentiale gen " Se pare ca e destul de popular si printre barbati". Ce inseamna asta? Teoretic, TVR s-a ocupat foarte bine ca nu cumva eu sa fiu influentat de un personaj de desen animat si sa ma indragostesc de un alt "Mamoru". Si totusi ... azi sunt gay.

Toata aceasta manipulare pe care asociatiile crestine sau pur si simplu radicale o fac "in interesul copiilor" pentru ca "ei sa nu vada gay si sa nu devina homosexuali" la televizor sau pe strada a devenit de nesuportat pentru mine, un gay care tot timpul a cautat sa se inteleaga pe sine si ceea ce i se intampla, si nu a avut cum si de unde. Ce stiam de gay pana in adolescenta? Prea putin. Foarte putin. Si totusi ... azi sunt gay.

Nu vazusem un gay in viata mea (unul care sa isi asume orientarea sexuala). Nici pe la televizor nu cred ca vazusem vreun film cu tematica, vreun sarut intre doi barbati. Nu vazusem vreun travestit si prea putin isi faceau loc si prin pragramele tv. Nu aveam Internet si nici nu stiam de vreun loc in care as putea sa cunosc persoane gay. La un moment dat, la inceputul adolescentei mele, vazusem un reportaj la televizor cu un club gay, o raritate, din judetul meu si ma gandeam cum as putea sa ajung eu acolo. Bineinteles ca nu am ajuns, iar clubul acela nu mai exista momentan. Cu toate astea, curiozitatea exista. Hai sa ii dam curiozitatii un alt nume gen "dorinta de cunoastere", o dorinta care nu a putut fi implinita decat mult mai tarziu. Revenind la ce se vedea la televizor, exista insa o Teo care facea numeroase glume cu tenta sexuala, iar filmele cu sexualitate explicita s-au gasit ani buni pe aceste posturi tv la ore de maxima audienta . Si totusi ... nu a aparut nicio alta "dorinta de cunostere". Pentru ca ... eram gay.

Cat despre ce vedeam pe strazi? Sa va spun ceva. Era putin mai multa liniste decat e astazi. Dar niciun tinut de mana intre doi baieti, in schimb am fost destul de aproape de saruturi intre baieti si fete, caci pe vremea aceea era "la moda" sa fiu trimis alaturi de sora la intalnirea cu pretendentul inimii sale. :)) Si totusi ... mai e nevoie sa spun.

Ce stiam de gay pana in adolescenta? Ar fi interesant daca mi-as reaminti cand am aflat ce inseamna "gay". Si totusi ... m-am jucat cu fete, am sarit coarda, am urmarit telenovele, Sailor Moon, baietii au facut misto de mine. Si totusi ... am fost gay. De ce societatea romaneasca trebuie sa ingradeasca niste drepturi doar de dragul de a o face, doar din puritarism ori ipocrizie? De ce a fi gay e un subiect atat de tabu?

9 comentarii on "Ce stiam de gay pana in adolescenta?"

Anonim spunea...

sailor moon a fost difuzat inainte ca homosexualitatea sa fie legala in romania (anul 2000), asta ar fi o explicatie... da, e pacat ca in romania (inca) separatia dintre stat si biserica este una relativa...

asa, ca adaugire, as zice ca macar meritul asta il acord lui naomi: a aparut, a zis raspicat: suntem gay, lesbiene, transexuali... existam (si) in romania, asa ca voi sa va conformati... accepta-ne asa cum suntem!

attitude on 12 aprilie 2009 la 18:40 spunea...

Nu mai stiu pe care blog, dar am vazut un spot in care un copil era in fata parintilor gay si le spune: "i have a confession to make....i`m straight" :)
Cei care feresc copii de imagini gay sau de informatia ca ar exista asa ceva nu isi dau seama ca le starnesc mai mult curiozitatea, ca deh...ce e tabu este interesant. Uneori curiozitatea este dusa la extrem :)
Eu daca as fi parinte si copilul m`am intreba ce este aia "gay", i`as spune ca este un barbat care este atras de alt barbat, sau femeie de femeie. Punct.
Eh...pana om ajunge noi pe la casele noastre, o sa ne tot comfruntam cu: "De unde ai auzit cuvantul asta ? treci imediat in casa, sa nu te mai prind ca zici gay vreodata, ca te spun lu` tactu` si jar mananci, treci imediat la lectii, obraznicule"

CM ( cristian) spunea...

Interesant subiect!
Mi-am consumat adolescenta in intregime inainte de 1989. Mai mult, am fost un copil foarte linistit si singuratic. Asa ca am aflat despre ale sexului foarte tarziu. Inainte de 1989 nu am stiut aproape deloc despre homosexualitate( imi amintesc doar despre o carte despre sexualitate pe care am rasfoit-o pe la 16 ani in care scria despre o tulburare numita asa...)
Imi dau seama insa ca toate prieteniile mele cu baieti aveau o puternica presiune( acum imi dau seama ca era sexuala). Eram gelos pe ei cand isi gaseau prietene, de exemplu.
Prima data cand amicii m-au aruncat in bratele unei fete ( o conspiratie in care erau implicati cu totii- ma credeau timid) am trait o panica de nedescris. Trebuia sa o sarut!!!! Aveam 19 ani , intre timp aflasem cate ceva despre mine.
Si cum spunea si Florin, in ciuda presiunilor puternice si concertate intr-o anume directie exercitate de toti cei pe care i-am avut in jur, iata ca sunt gay. Nici macar bisexual...
E o mare prostie afirmatia ca mediul te face gay . Majoritatea dintre noi provenim din familii heterosexuale, am fost crescuti sa fim barbati pentru femei. Ni s-a tot spus ca e pacat, sau maladiv, sau frangem inima parintilor daca nu futem femei. Si tot gay suntem!
Daca as creste un copil ( baiat) chiar daca as fi indeajuns de cretin sa fac presiuni asupra lui sa devina gay, sunt convins ca ar fi sortite esecului.
Prin educatie un om invata sa manance frumos, sa vorbeasca frumos, sa se miste elegant, dar nimeni nu poate sa il deturneze de la ... stiti voi ce vreau sa spun

Dubios spunea...

ai gresit ceva. tvr-ul a preluat sailor moon nu in original de la japonezi, ci de la americani(versiunea bic sau cartoon network sau ceva). la inceputul anilor 90 americanii erau defensivi cand era vorba de "expunerea" copiilor la blabla..s-au scos multe faze din desen, de exp: michiru si haruka(sailor uranus si neptun) nu mai erau iubite, ci verisoare:D.
-> nu cred ca a fost intentionata cenzura. cred ca nu aveau oameni care sa traduca din japoneza.

Selena spunea...

Eu mi-am trait adolescenta prin era Tatu (daca va mai aduceti aminte :D )si stiu ca toti colegii mei de clasa erau foarte interesati de fenomen.. In gasca in care am fost eu, cel putin, nimeni nu avea probleme cu homosexualitatea desi nici unul dintre noi nu intalnise vreu gay pana atunci(eram intr-un oras mic).

Mai rau a fost in Bucuresti, cand, asistand la putinele discutii despre gay cu colegii de facultate, am aflat cat de ignoranti si intoleranti pot fi unii oameni (adica m-as fi asteptat ca Bucurestenii sa fie mai deschisi la minte, dar tocmai cei care crescusera in capitala erau cei mai "inversunati" homofobi).. ma rog, poate am avut eu parte de un mediu mai deschis la minte...

Cat despre Sailor Moon (cum eu am avut o obsesie cu anime-ul asta) pot sa spun ca la noi nu a fost tocmai cenzurat, ci mai degraba traducerea era atat de proasta (si versiunea originala japoneza a fost difuzata in Romania, stiu sigur pentru ca mai am niste inregistrari video de pe TVR!), cu nenea ala care vorbea asa monoton, de multe ori fara intonatie, si sarea constant peste cuvinte ..era practic greu sa intelegi unele dialoguri. Eu m-am lamurit care e faza cu Michiru si Haruka muuult mai tarziu, mi se parea mie ca e cam ciudata relatia lor, dar verisoare nu au fost considerate niciodata chiar si cu traducerea infecta.

FLORIN on 13 aprilie 2009 la 19:06 spunea...

Wannabegay2: o explicatie, dar nu sunt sigur ca motivul adevarat.
attitude: problema in Romania e ca multi parinti nu stiu cum sa explice ce e aia gay, nu stiu ei pentru ei ce implica asta, asa ca e mai usor sa trimita copilul in camera.
Cristian: total de acord cu tine.
Dubios: asa cum spune selena, eu imi amintesc de un sailor moon tradus din japoneza ( cu japoneza pe fundal). Oricum, din cate mi-a povestit ionutz despre sailor moon, nici italienii ( unde a vazut el prima oara sailor moon) nu au fost mai moderni. In anii ’90 nu era inca subiectul “preferat” de discutie.
Selena: si eu am dat peste tatu in adolescenta mea.;) cat despre ce spui tu, cred ca teortic e mai usor sa vorbim despre un subiect si sa parem gay-friendly, cand daca o persoana ar face misto de un gay asumat aceeasi persoana ar rade in practica.

dubios spunea...

in italia au schimbat si numele raufacatorilor efeminati in nume de femei si au dublat cu voci feminine(cel putin asa am citit pe undeva). nu stiu sa dau exemple, fiindca mereu uit numele raufacatorilor:D(era unul efeminat dintre cei patru cu nume de minereu din prima serie).

Selena spunea...

@Florin: Da, probabil ai dreptate ca e usor sa te dai gay friendly fara sa cunosti. Eu stiu pe cineva cu care ma inteleg destul de bine (suntem colegi de serviciu), dar stiu si persoane care spun ca nu au nimic cu el insa il evita intr-un mod vizibil.

@dubios: italienii au cenzurat Sailor moon atat de mult ca au taiat pana si scenele de nuditate ale protagonistelor cand se transformau. Zoicite il chema pe cel din prima serie de care ziceai tu, si a mai fost tot unul din tagma raufacatorilor, dar de prin seria a cincea, unul care era travestit/transexual sau ceva de genul :D .. adica el era tip dar se transforma cand in femeie, cand in barbat atunci cand mergea pe pamant sa atace vreun muritor. Iar toate victimele sale erau baieti, pe cand ceilalti doi parteneri raufatori preferau doar fete. (v-am zis ca am o obsesie cu SM :D)

Dubios spunea...

@selena:si eu am un pic de "obsesie" pentru sailor moon(si pentru casa foster pentru prieteni imaginari:D). raufacatorul ala era din seria a 4a(sau asa suna din descriere). erau trei tipi cu nume de animale si p-asta il chema ceva de genul fish-eye.
->daca ti-a placut desenul si nu ai citit manga, ti-o recomand. e schimbata destul de mult povestea. acum ca am citit toate volumele, sunt putin dezamagit ca nu au urmat in unele locuri actiunea originala. si creatoarea sailor moon spunea ca era dezamagita de unele parti din anime.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez