joi, 30 octombrie 2008

Gala Premiile Gay 2008- pareri personale

Publicat de FLORIN la 10:59
Am promis ca voi reveni cu pareri personale legate de castigatorii din acest an de la Gala Gay si iata-ma dandu-mi cu parerea.

Nu stiu cum a fost in anii precedenti, fiindca nu am urmarit indeaproape tot procesul de alegere a nominalizatilor, de votare si de numire a castigatorilor. In anul precedent am luat la cunostinta si m-am multumit cu atat. Insa anul asta, avand un blogulet pe care mai scriu, am fost putin mai mult interesat de tot procesul asta si surprins sa vad problemele peste care poate da realizarea unui simplu vot. Suntem o comunitate vizibila mica, care ne mai batem si trisam si intre noi. Stim cu totii ca votul a fost anulat in prima faza, apoi a fost reluat si apoi....cred ca s-a intalnit cu aceeasi trisori. Voturi au venit cu sutele peste noapte....bineinteles numai la anumite categorii. Si astfel s-au ales castigatorii pe care deja ii puteti cunoaste.

Hai sa vorbim pe categorii.

De cand scriu pe blog, automat am devenit si cititor al mai multor bloguri cu, sau mai pe langa, tematica gay. E drept, eu am un favorit,Gay2Gay, care in prima faza, inainte ca votul sa fie anulat conducea numarul voturilor. E drept, a castigat altcineva, darkq.net. Poate pur si simplu nu e pe placul meu. Dar cateva critici pot aduce acestui blog. Pe langa faptul ca ridic o spranceana la cele peste 1000 de voturi venite la aceasta categorie, de 3 ori mai multe decat la oricare alta, blogul castigator e de multe ori adormit. In trecut eram intampinati de niste copii africani care ne introduceau in lumea gay din Romania (zau daca vad legatura). In ultima perioada au mai aparut cateva articole interesante, dar hai sa ne uitam la pauzele dintre postarile pe care le are acest blog. Si totusi, el este cel mai apreciat de catre....cei care au votat. Fie. La mai mare. Cel mai bun blog gay al anului este darkq.net.

Pentru a ne mai destinde putin, va voi impartasi o mare bucurie legata de castigatoarea la categoria melodia anului. Pentru cei ce urmaresc blogul constant, stiu ca ador piesa asta si am tot sperat, v-am si indemnat sa ii dati votul vostru si se pare ca asa ati facut. 31% din voturi (va vine sa credeti ce putin) au mers catre ea. I'm just happy.

GayFest 2008 este poate cel mai controversata manifestare gay atat pentru Romania, dar si pentru comunitate in general. Sunt atat de multi oameni impotriva ei, chiar si din randul comunitatii. Chiar imi amintesc si un interviu acordat de Mircea Solcanu pe care vi-l las aici.
"Ştii care e paradoxul? Societatea s-a maturizat într-un fel, dar gay-i care participă la Gay Parade am senzaţia că nu s-au maturizat. Nu mi se pare că e o paradă gay, ci e parada travestiţilor. Atâta timp cât nu sunt travestit, de ce să mă duc la această paradă? De fapt, asta e problema comunităţii din România, că e percepută ca o comunitate de travestiţi, ceea ce e total fals. Gay înseamnă ceva mai mult decât să pui o rochie pe tine şi să-ţi trânteşti o perucă pe cap. A trecut momentul să ieşim cu care alegorice pe stradă. Ar fi fost mult mai matur să se spună: cu banii de la parada gay de anul ăsta se încolonează gay-i şi duc un cozonac la un cămin de bătrâni sau plantează un copăcel sau fac ceva util pentru comunitate. Ar fi mult mai matur decât să se plimbe de la Unirii la Parcul Izvor, pe nişte bani, ca să ce, care-i finalitatea? Eşti vizibil în societate şi dacă plantezi un copac."
declara acesta in interviul pentru Cotidianul. Cam asta e si parerea mea despre aceasta parada, mai ales ca efectele pozitive nu sunt vizibile...cel putin pentru mine. Si totusi ea este cel mai bun eveniment LGBT.

Si am ajuns la premiul pentru promovarea culturii LGBT, unde castigatoare a iesit Naomi. Da, a facut o figura buna la Mamaia anul asta, dar totusi. De cand ceea ce a facut ea in restul anului se poate numi cultura gay? A te certa in emisiuni tv, a fi regina taboidelor inseamna ca ai promovat cultura gay? Sunt doua lucruri care din punctul meu de vedere se resping.

Si ajungem la premiul pentru activism LGBT, care pentru mine e un pic mai personal decat se arata. Teoretic, Lucian Dunareanu ar fi trebuit sa castige premiul, voturile il claseaza pe prima pozitie cu 35% din voturi. Tudor Kovacs a iesit pe locul al doilea la voturi cu un procent de 28%. Cum, necum, Tudor a fost numit castigatorul. Nu stiu cauzele si ce s-a intamplat in culise. Lucian si Tudor sunt doua persoane care meritau sa castige aceste premiu pentru lucrurile pe care le-au facut pentru comunitatea gay din Romania. O sa ma opresc putin mai mult la Tudor, care din pacate nu stiu exact acum ce functie ocupa sau daca mai ocupa vreo functie in ACCEPT sau in alta parte. Stiu doar ca a facut parte din conducerea ACCEPT, ca sa raspund unui cititor care se intreba cine este. Stiu de asemenea ca renuntase intr-o perioada. Dar stiu de asemenea ca in urma cu ceva anii, cand nici macar nu aveam Internet, l-am admirat pe omul asta pentru modul cum s-a prezentat intr-o dezbatere la ANTENA3 cu vesnicul presedinte Noua Dreapta. Si l-am admirat din nou cand si-a prezentat povestea de dragoste in emisiunea Acces direct de la ANTENA1, acum cateva luni, cand a facut simplu asta si atat. Felicitari.

2 comentarii on "Gala Premiile Gay 2008- pareri personale"

Anonim spunea...

Da,normal ca nu poti sa multumesti pe toata lumea,dar multumesti majoritatea

FLORIN on 30 octombrie 2008 la 19:50 spunea...

si crezi u ca majoritatea a fost multumita? cred ca mai degraba multora nu prea le pasa si punct. de fapt cred ca asa ar trebui si sa fie.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez