miercuri, 15 iulie 2009

Pe când o revistă gay românească?

Publicat de FLORIN la 13:54
Nu ştiu ce părere aveţi voi, dar eu chiar simt nevoia unei reviste,în adevăratul sens al cuvântului, cu tematică gay în România. Şi aş spune că a cam şi venit momentul. Au trecut 8 ani de când a fost dezingrimată de tot homosexualitatea în România, iar apariţia unei reviste consider că ar fi un mod foarte bun de informare, de care e nevoie întotdeauna şi un pas foarte important pentru dezvoltarea comunităţii gay româneşti. Ştiu că au existat cu ani în urmă câteva încercări, dar nu am mai auzit de ceva vreme să mai fi încercat cineva, un lucru pe care eu unul îl consider natural să se întâmple. Dar de ce nu se întâmplă?

Să fie de vină criza? Totuşi vorbim despre nicio încercare de ani, nu cred că are ceva de aface cu criza.
Să fie de vină trecera în online? Sincer, nu m-ar deranja nici online, deşi cred că pe hârtie lucioasă ar ieşi mai bine.
Să fie de vină eşecurile trecute? Ştiu că s-a încercat lansarea a două reviste gay ( poate că au fost mai multe), dar, din păcate, eu nu am prins niciun număr. Ştiu că banii au şi ei rolul lor, sunt necesari, ăsta ar putea fi motivul.

Eşecul unei reviste nu poate veni decât de la lipsa de interes asupra ei. Dacă nu e cumpărată, pentru cine să se facă. Şi asta se întâmplă ori când ea este neinteresantă, din lipsa unei strategii de marketing şi implicit din pricina necunoaşterii existenţei ei. Cum nu am prins nicio revistă gay românească, nu am cum să ştiu dacă ea era neinteresantă, slabă calitativ, dar eu am aflat mai degrabă acum de existenţa acestor reviste, aşa că lipsa promovării ar fi, după mine, motivul. Pentru promovare e nevoie de bani, dar acum online-ul e destul de mare şi ca tematică gay. Eu, de exemplu, aş promova fiecare număr al revistei respective, dacă ea ar exista. Şi cred că aşa ar face cam toate blogurile gay-related. Soluţii în online se găsesc. Pe tv şi în alte reviste e mai greu. Bineînţeles, dacă ar face parte dintr-un grup media, ar fi mai uşor. Dar să nu intrăm în strategii de marketing. Ar mai putea exista un motiv pentru care nu există reviste gay în România: distribuirea şi cumpărătorul. S-ar face bani din asta? Teoretic, la 5-10% din populaţie gay, o revistă ok făcută ar fi cea mai bună metodă de a face bani. E o nişă destul de mare. Dar în cazul României, cumpărătorul nu prea se vede. Cred că întrebarea de mai jos e de fapt la esenţa faptului că nu există nicio revistă de gen în România. Aşadar, ...

V-aţi duce la un chioş de ziare să întrebaţi de o revistă gay?

20 comentarii on "Pe când o revistă gay românească?"

kriptmelody on 15 iulie 2009 la 16:39 spunea...

Clar, da! de ce nu? chiar ar prinde bine o astfel de revista pe piata. vorba ta, a cam venit momentul realizarii unei reviste gay.

Floryn on 15 iulie 2009 la 16:58 spunea...

Si eu simt lipsa unei reviste LGBT. Adica ar fi atatea de pus in revista de ex: programul cluurilor, sanatate, frumuteste, despre filme LGBT, arta, musica, literatura, interviuri, destinatii gay, povestiri din viata gay,stiri din Romania si din lume privind comunitatea LGBT si probabil ca ar fi mai multe dar acum nu imi vin toate in minte. Ma intreb de ce nimeni nu face nimic. Una este sa citesti ceva de pe net si alta chestie e sa citesti ceva dintr-o revista e ala senzatia. Ma rog cred ca o revista lunara ar fi super. Am putea lua exemplu de la portughezi. Portugalia care este o tara mica si cominitatea LGBT poate nu este atat de mare ca la noi dar ei au o revista lunara. Chestia ca revista sa se poata procura si la chioscurile de presa nu cred ca ar fi deloc o crima ca cum am mai vazut pe la unii vanzatori de ziare si reviste ca isi expun revistele porno in vazului lumii sa vada si cei mei ce femei frumoase sunt in reviste nu vad de ce o revista cu tematica LGBT nu si-ar gasi locul intr-un chiosc de ziare. Eu sincer va spun ca fara nicio rusine sau retinere as cumpara o revista gay de la chiosc.Insa porbabil ca ar fi cateva problme: cineva sa vrea sa investesca, banii, comunitatea zice " wow o revista gay, ce super, abia astept sa apara" si cand apare nu o mai cumpara nimeni pentru ca parca aud " eu nu cumpar asa ceva ca sunt DISCRET" In P**A mea ce ma dispera cuvantul discret. Ma rog pentru cei care sunt discreti ar mai fi o varianta super. Revista sa fie trimisa prin posta printr-un mandat postal si ca sa nu fie foarte batator la ochi revista trimisa prin posta sa fie impachetata intr-o hartie alba. Poate ca asa revista ar fi cumparata. Eu nu stiu cat succes a avut acea editie pentru barbati de la revista Tabu dar mie mia placut la nebunie si speram ca o sa mai fie. Mie mi-a fost de mare ajutor acea revista. Oricum serios ar trebui ca aceasta propunere sa fie trimisa la Accept sau undeva, merita incercat. Felicitari pentru postare!!!!!

CM spunea...

Ce sa faca Accept cu ideea asta? Revista va fi o initiativa privata daca va fi. Desi am rezerve in privinta succesului comercial .
Ce as putea citi in aceasta revista si nu gasesc pe internet? Va fi o revista de genul celor pentru femei sau pentru barbati cu pagini lucioase, si articole gaunoase despre ultima moda a frezei( rasucita pe dreapta dupa modelul ADN ului...). Cine ar cumpara publicitate in paginile unei asemenea reviste?
Sincer, eu nu cred ca vom vedea curand asa ceva la tarabe.

Anonim spunea...

nu cred ca se inghesuie prea multi sa cumpere reviste, avand in vedere costurile prea mari, faptul ca le poti citi online si gratis. eu n-am mai cumparat ziare sau reviste de ani de zile, gasesc pe net tot ce ma intereseaza fara sa dau bani. si nu e vorba de 'discret' cum zice Angel, e doar partea financiara care te rupe.

Floryn on 15 iulie 2009 la 18:07 spunea...

CM parerea mea este ca esti putin cam pesimist :D sau nu iti place ideea. Apropo una e sa citesti de pe net si alta e sa citesti dintr-o revista!

CM spunea...

N-am raspuns la intrebarea din finalul articolului.
M-as duce sa cumpar primul numar, apoi daca mi-ar placea m-as abona. Cred ca asta e modul cel mai bun de a sustine un astfel de proiect.
Dar , repet, numai daca m-ar multumi continutul, macar o parte din el.

Anonim spunea...

citim draga Angel si din revista numai sa fie gratis... poate mi-o imprumuti tu :)

CM spunea...

Da, sunt cam pesimist, usor scarbit de romania din jurul meu( prostie, incompetenta, aroganta, intoleranta). Si resemnat cu ideea ca nici populatia gay nu face exceptie( de ce ar face-o?)

CM spunea...

Da' nu ma bagati in seama, o sa -mi treaca.

FLORIN on 15 iulie 2009 la 19:26 spunea...

sunt bucuros să văd atâtea opinii aici şi că vara vă mai lasă puţin şi pe blog. ;))

@ kriptmelody: poate o înfiinţăm noi. ;)) glumesc, da e vremea unei reviste.

@ Angel: Nu ştiu cum se întâmplă în Portugalia, dar o revistă lunară mi se pare foarte binevenită şi în România. sunt lucruri ce trebuiesc tratate cu o atenţie mai mare, privind subiectele pe care le-ai spus. multe dintre ele sunt dezbătute inclusiv pe acest blog, în încercarea de a fi cât mai divers în subiecte, dar alta ar fi o revistă cu nişte persoane care au ca temă principală nişte articole la care se poate ajunge ca şi slujbă a lor. cât despre implicarea accept nu ştiu cât s-ar putea treaba asta. dacă s-ar face o revistă gay ar fi bine să fie făcută de cineva( care poate să colaboreze cu accept) dar care să aibă deja nişte relaţii în presă, astfel încât să nu apară falsa pudoare, care de altfel în cazul revistelor xxx afişate nu apare. accept-ul ar avea probleme cu distribuţia ( sau cel puţin la început).

@ CM: eu sunt de părere că ar fi altceva. după cum am spus, pe Internet se găsesc destul de multe lucruri interesante. dacă nu găseşti pe un blog, poate găseşti pe altul. dar o revistă ( ok făcută) nu ar fi altceva? să aibă un program prestabilit? nişte subiecte pe care poate să le urmărească? nu ar fi altceva?

cât despre pesimism ... vara, acum în mijlocul petrecerii? :D glumesc. tuturor ni se mai întâmplă. poate românia se va schimba cu timpul în problemele aduse de tine . ;) eu cred că deja a început. :)

@ anonim: Ionutz zice că greşeşti. sunt multe cărţi care se găsesc online, dar e totuna cu o carte pe care o ţii în mână? şi apoi, o revistă lunară nu ar fi ceva imposibil de obţinut. dar până una alta aş fi mulţumit şi de o revistă online în care să se bage banii. dar nu ştiu de unde şi-ar scoate banii. altfel, şi noi folosim online-ul ca şi tine, dar de-ar fi ... am avea abonament. :D

Floryn on 15 iulie 2009 la 19:59 spunea...

CM să şti ca şi eu sunt destul de scarbit de "frumoasa Românie în care trăiesc" dar incerc sa ma conformez si inca mai sper ca lucrurile se vor schimba si oamenii sper sa se mai schimbe.

Docica on 15 iulie 2009 la 21:11 spunea...

ar exista o solutie: se numeste revista in regim samizdat. asta inseamna ca revista este scoasa din venituri proprii sau din sponsorizari, numai ca are un numar limitat si destul de mic de exemplare. De exemplu ati putea sa creati revista din colaborari si poate si cu ajutorul unor oameni cu experienta in mass-media, care pot semna sau nu articolele, apoi ii faceti un design, o tehnoredactati si o scoateti pe hartie obisnuita la inceput. se poate promova pe net si se poate accesa dupa solutia lui Angel. Daca oamenii ar cumpara-o atunci poate ca s-ar putea subventiona mai usor.

kriptmelody on 15 iulie 2009 la 21:26 spunea...

@Florin: doar nu te baza pe talentul meu la scris :)

Si eu sunt de parere ca una e sa citesti pe net si alta e sa ai ceva intr-adevar palpabil precum o revista. Si, in fond, o revista presupune implicare si interes fata de comunitatea LGBT, iar astea sunt lucruri pe care comunitatea le merita. O revista ar promova imaginea persoanelor LGBT mai elegant si mai corect.

In fine, problema nu a devenit ca ar fi inutila, ci de cine va fi cumparata. Ei bine, decat sa cumpar Cool Girl sau chiar alte reviste mai "mature" care imi recomanda fel de fel de strategii care mai de care mai imbecile, pe cuvant, eu chiar as cumpara o revista gay :)

Anonim spunea...

O revista nu se sustine din vanzarea ei ci din spatiile publicitare pe care le scoate la vanzare. Dati exemplu de cel putin o firma din Romania care si-ar promova serviciile sau produsele intr-o revista gay romaneasca, fara teama de asociere.
Prezervativele Love Plus si Durex sunt excluse din start daca este primul lucru la care va ganditi.

RockerJegos on 16 iulie 2009 la 11:07 spunea...

Cam in toata lumea publicatiile traditionale incep sa mearga prost; curand publicitatea online o va depasi (daca nu afacut-o deja) pe cea in media scrisa. Nu cred ca o revista gay ar merge din pricina tirajului limitat. Un tiraj mic nu iti va aduce publicitate. Nu e vorba ca nu vor fi companii interesate de publicitate din cauza asocirii de imagine, in the end it's all about the money, iar unde unii vad "deficit de imagine" altii vor vedea o posibila nisa. Pur si simplu tirajul mic este problema. Cred ca "best bet" e ca un ziar sa distribuie un supliment gratuit la saptamana sau bilunar. In felul asta cei care cumpara ziarul il vor cumpara oricum si ei isi vor creste vanzarile tintind o nisa in ziua respectiva.
Ca idee, Tabu are un tiraj lunar de 20 500 si un numar de returnuri de ~8500, deci vreo 12000 de exemplare vandute lunar. Men's Health 16.500 tiraj si returnuri ~7000.

FLORIN on 16 iulie 2009 la 11:11 spunea...

@ Docica: da, ar fi o idee, dar mă îndoiesc că va fi mai populară decât oricare revistă şcolară. ;)) cred că ar cumpăra-o tot cei ce scriu pe acolo şi unii din prietenii lor, aşa ca să nu zică după aia că nu sunt interesaţi de ce au ei de spus. dar e o idee.

@ kriptmelody: aşadar trebuie să pornim în căutare de talente. :D să ne audă cineva. :) ( devin prea spiritual?)

@ Anonim: da, ai dreptate. din câte mai cunosc şi eu 80% din banii scoşi de reviste sunt din publicitate şi 20% din vânzări, în medie. totuşi, cred că s-ar găsi şi firme care să cumpere spaţiu. firmele mari cumpără cam peste tot, nu văd de ce să nu cumpere şi într-o revistă gay. ( dacă ar fi să alimentăm clişeele : firmele de creme şi alte asemenea ar trebui să fie interesate). sau nu?

FLORIN on 16 iulie 2009 la 11:14 spunea...

ar fi o idee bună şi ce spune rockerjegos. are cineva influenţe să dea cu propunerea la una din revistele astea? :D

ps: în timp, eu cred că i-ar creşte tirajul şi unei reviste simply gay.

Anonim spunea...

@Florin: intreaba-l pe Dani de la doipedoi.com el lucreaza in media si la Tabu masculin. ar putea sa-ti dea un sfat. Bafta!!

Anonim spunea...

la naiba.. in fiecare saptamana ma uit si ma uit degeaba, nu vrea nimeni sa ne dedice o revista numai noua..
0745 395 072

adevaratul on 17 iulie 2009 la 15:11 spunea...

Cum spunea cineva mai sus revista nu se sustine din vanzarile la chiosc ci din reclamele din interior. Publicitarii din ro nu recunosc publicul gay ca fiind consumator de publicitate, desi el este unul prin excelenta. Apoi mai exista si refuzul brandurilor de a se asocia cu comunitatea LGBT de frica de a nu isi pierde popularitatea in randul clientilor heterosexuali.
Pana ei nu o sa inteleaga asta o revista nu se poate sustine decat daca este o initiativa non profit facuta din niste fonduri si de un ong.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez