luni, 20 iulie 2009

Clişee gay

Publicat de FLORIN la 08:24
Lumea asta pare să se învârte în jurul clişeelor. Sau mai degrabă filmele se învârt în jurul lor şi noi le imităm? Sunt tot felul de impresii legate de homosexuali. O să trecem peste cele mai explicite, ca să ajungem la cele „de toate zilele”. Să vedem dacă chiar aşa este.

Gay-i sunt mai apropiaţi de mame. Dacă iau exemplu propiu, da, sunt mult mai apropiat de mama. Cu tata nici măcar nu pot spune că am o relaţie în adevăratul sens al cuvântului. Mai trec pe lângă el, îl mai întreb ce face, el face acelaşi lucru, dar cu mama e altfel. Cu mama dezvolt. Dacă iau exemplu lui Ionutz, devine un clişeu şi un neadevăr, ce demonstrează că relaţiile dintre oameni ţin de mult mai multe aspecte. El se înţelege mai bine cu tatăl. Şi ca să generalizez, şi să mă uit ce se întâmplă şi în grădina alăturată, ştiu ceva fete care se înţeleg mai bine cu taţii, aşa că eu concluzionez că fiecare se înţelege mai bine cu un părinte anume în funcţie de modul de comportament al fiecăruia.

Gay-i sunt efeminaţi. Dacă mă uit la mine, aş putea spune că am câteva astfel de tendinţe, mai ales când dansez sau când gesticulez în general. Dar nimic ieşit din comun. Nu ies în evidenţă mergând pe stradă. Dacă mă uit la Ionutz, nici vorbă. Avem (aveam) noi un joc la un moment dat „Gay sau nu?” faţă de anumiţi trecători. Ideea e că ne-am pus la un moment dat întrebarea dacă aş spune de Ionutz că e gay dacă nu l-aş fi cunoscut. Nicio şansă. Adevărul este că doar o mică parte a gay-lor sunt efeminaţi. Iar în rest, putem să fim uşor confundaţi cu metrosexualii.

Gay-i ascultă muzică pop (gen Britney, Madonna). Dacă mă uit la mine, da, ascult Britney ( e preferata mea), Madonna de asemenea, Lady Gaga, dar am o idee şi despre celelalte genuri. Ba eu zic că am chiar mai mult decât o idee. Dacă mă uit la Ionutz, nu îl dă pe spate niciuna dintre ele. Recunoaşte meritele Madonnei şi are câteva preferate (e greu să nu ai câteva preferate din toată Madonna), recunoaşte talentul lui Lady Gaga, dar ar vrea să o audă cântând şi altceva, şi o ascultă pe Britney cu greutate. Rock-ul e muzica lui preferată. E adevărat că ştiu şi cazuri ce se pliază pe acest gen, dar ştiu şi cazuri ce nu ascultă aceste genuri. Totul ţine de gust muzical. Generalizarea nu funcţionează nici acum.

Gay-i nu sunt buni la sport. Dacă mă uit la mine, da. Nu am făcut sport din clasa a 8a. Nu sunt interesat de „sportul rege”. Am mai privit la meciurile naţionale. Dacă mă uit la Ionutz, nici el nu e interesat de sport. E drept că face mai mult decât mine. În general, nu ştiu pe nimeni care să fie interesat de fotbal, la alte sporturi mai privesc. Dar nici aici nu funcţionează generalizarea, căci am publicat pe acest site, la un moment dat lista de sportivi gay asumaţi câştigători de medalii olimpice.

Gay-i sunt mereu la modă. Dacă mă uit la mine, uneori arunc un tricou pe mine şi nimic mai mult. Mă mai uit (uitam) pe Fashion Tv, dar nimic exagerat. Nu am nimic brand-uit. Nu ştiu care sunt ultimile tendinţe. Dacă mie îmi place o pereche de blugi o port până nu îmi mai place, chiar dacă lumea mă va vedea cam cu două perechi de blugi schimbate permanent. Dacă mă uit la Ionutz, nici el nu stă pe Fashion TV. Aşa că totul rămâne un clişeu.

Ce alte clişee mai cunoaşteţi? Sunteţi în clişee?

5 comentarii on "Clişee gay"

Dak spunea...

Clisee... sa vedem.
Clisee soft:
Gay-ii intorc capul dupa barbati pe strada.
Gay-ii zambesc mai mult.
Gay-ii se imprietenesc mai usor cu fetele decat cu baietii.
Clisee (mai putin soft):
Efeminarea e semn de recunoastere.
Gay-ii sunt fricosi.
Gay-ii incearca sa agate barbati straight.
(Ultimele doua clisee nu prea merg impreuna, dar...)
A, si sa nu uit: Oricine poate sa recunoasca un barbat gay, lol!

enervant.wordpress.com spunea...

Personal, n-am nimic în comun cu imaginea stereotipizată a homosexualului. Dimpotrivă, cred că seamăn mai mult cu imagiunea-stereotip a creştinilor fundamentalişti homofobi. Am crescut la ţară, unde excentricităţile nu erau tolerate, aşa că aş părea nefiresc dacă m-aş farda sau aş merge pe tocuri (şi aici e nevoie de artă). Chestia cu fardurile şi cu tocurile este mai degrabă apanajul travestiţilor, dar la noi lumea încă nu face nicio deosebire între homosexuali, travestiţi, transsexuali etc.

Anonim spunea...

Eu sunt mai apropiat de mama si intotdeauna am fost asa, cu tata nu pot spune ca am o relatie normala parinte-fiu, abia ne vorbim
nu sunt efeminat si nici nu imi plac baietii efeminati
ascult muzica rock
nu sunt bun la sport, dar imi plac sporturile in general, si fotbalul imi place
nu sunt deloc la moda. (cunosc multi tipi str8 care sunt foarte la moda)

FLORIN on 20 iulie 2009 la 20:06 spunea...

@ Dak: de unele nu auzisem până acum :)) interesant ;)

@ enervant: oarecum. sper că au mai aflat diferenţele.

@ anonim: la primul capitol ne asemănăm şi la ultimul şi la penultimul ... cred că ideea e că mie nu îmi place numai muzica rock şi sunt uşor efeminat. ;)

Amazon on 22 iulie 2009 la 21:14 spunea...

Clisee... mai degraba prejudecati, stereotipuri puternice, bigotism si intoleranta.
Am fost mai apropiat de maica-mea. Ea era "barbatul" in familie. Taica-meu era dependent si dominat, pentru ca asa ii era firea... nu era capabil sa ia decizii importante. As fi vrut ca tata sa fie altfel, sigur pe el, si sa ma simt in siguranta cand suntem impreuna. Nu a fost un model pentru mine, dar nici maica-mea nu a fost un model. Am fost independent, de felul meu... cam faceam ce voiam. Maica-mea spunea chiar ceva interesant, ca nu seman cu niciunul din ei, ca seman cu mine insumi, si asta inainte de a sti ca sunt gay.
Nu sunt efeminat, si nu am gesturi asemenea. Am barba, dar nu pe toata fata. Mi-am lasat barba pentru ca mi se parea ca nu sunt suficient de masculin, dar cred ca hotararea a fost determinata si de faptul ca, intr-o perioada, ma simteam vinovat ca sunt gay, si nu voiam cumva sa mi se "citeasca" pe fata ca as fi gay. Cand eram copil mi se spunea mereu "Esti frumos ca o fata". Poate ca am ceva frumos, dar nu de fata, ci de barbat. O alta chestie interesanta. Am purtat parul lung, o perioada, si vara-mea era disperata, plus ca aveam barba, si imi spunea ca o port degeaba, ca parca sunt o fata cu mustati. Eu spun ca exagera, si doar voia sa imi spuna indirect ca intuieste ca sunt gay. Nu mi-au placut vreodata fardurile sau rochiile.
Am multe preferinte in muzica, incepand cu muzica anilor '50 si ajungand pana azi. Pop, rock, house, ambientala, clasica. Depinde de dispozitia pe care o am... Britney mi se pare comerciala, si Madonna, dar au si destule piese faine. De la Britney cel mai mult imi place "Everytime". Madonna are foarte multe piese care imi plac: The power of goodbye, Take a bow, True blue... sunt prea multe ca sa le insir.
Nu mi-a placut fotbalul in mod deosebit. Jucam cu ceilalti baieti, insa nu aveam talent pentru el. Cand se faceau echipele, eram printre ultimii alesi. Eram bun la atletism, insa. Mi-au placut baschetul si voleiul. Ma uit cu placere la Jocurile Olimpice. Fotbalul nostru e mizerabil si nu merita sa iti pierzi vremea, si am constatat ca prefer sa ma uit la un film, decat la Campionatul Mondial de Fotbal, sau la un meci de Champions League.
Nu sunt la moda, pentru ca nu ma pasioneaza. Imi place sa ma imbrac obisnuit [casual]... blugi, tricouri, si cand o ocazia o cere, ma imbrac formal, la costum.
Cat despre clisee...
Homosexualii sunt anormali, nebuni, perversi, contra-naturii, contra-religiei;
Homosexualii aleg sa fie homosexuali;
Homosexualii sunt disperati sa faca sex;
Homosexualii se imbraca in haine de femeie si se fardeaza; Gay=Naomy;
Te poti molipsi de homosexualitate, e ceva care se ia;
Gay-ii sunt vinovati de aparitia si raspandirea SIDA... sau, Dumnezeu a trimis SIDA homosexualilor drept pedeapsa;
Homosexualii vor determina disparitia oamenilor de pe pamant, pentru ca ii vor face si pe altii ca ei, si pentru ca nu fac copii;
Un copil crescut de homosexuali devine homosexual;
Homosexualii sunt un pericol pentru copii, si societate, in general;
Homosexualii vor sa se casatoreasca si astfel distrug societatea.
Daca vreti sa stiti cum combat asemenea aberatii, urmati link-ul
http://www.romanialibera.ro/a158495/dezbaterile-romaniei-libere-radiografia-unei-minoritati-ascunse-homosexualii.html
Comentariul meu este sub id-ul Monkey King.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez