joi, 9 iulie 2009

Ce cred politicienii români despre homosexuali şi drepturile lor

Publicat de FLORIN la 16:06
De-a lungul ultimilor ani, la campaniile electorale, în jurul Gay Fest-ului, politicienii români şi-au exprimat părerea despre homosexuali, posibilitatea ca aceştia să se căsătorească şi alte astfel de aspecte. Unele declaraţii se încearcă neutre, unele reuşesc, altele nu, altele sunt clar împotriva şi sunt şi câteva surprize. În ordine alfabetică, am ales câteva nume pentru a vedea părerile lor.

Andrei Chiliman ( primar sector 1) – PNL (2006, pentru Libertatea)
„Sunt obligat să respect legea. Atunci când va fi nevoie voi oficia orice fel de căsătorii chiar şi între persoane de acelaşi sex. Cu toate astea nu sunt de acord cu astfel de căsătorii.”

Crin Antonescu ( preşedinte PNL) – PNL ( 2006, pentru Cotidianul)
"Am dat dovada atit eu personal, cit si PNL ca ne pronuntam pentru recunoasterea minoritatilor sexuale. Personal sint insa impotriva casatoriei intre persoane de acelasi sex. Drepturile juridice nu trebuie confundate cu preceptele religioase, care au stabilit dintotdeauna ca in ceea ce priveste casatoria ea poate avea loc intre sexe diferite.”

Cozmin Guşă ( fost preşedinte PIN) ( 2008, pentru Notoriu)
“Ii privesc cu destul de putina toleranta. Ba chiar ma enerveaza. Daca legea le-ar permite sa se casatoreasca, eu as contesta legea.”

Cristian Diaconescu ( ministru de externe) – PSD ( 2006, pentru Cotidianul)
"PSD nu ar initia si nu ar sustine un astfel de proiect de lege. Este, totusi, necesara o dezbatere publica, pentru a vedea in ce masura standardele privind libertatile fundamentale pot fi imbunatatite in ceea ce priveste persoanele cu o alta orientare sexuala"
*( 2008, pentru Notoriu)
„Nu se poate pune problema intoleranţei fata de gay de vreme ce valorile pe care le promoveaza sunt acceptate de tot mai multa lume. Pe de alta parte, sunt unele lucruri a caror exprimare trebuie limitata de perceptia publica. Am convingerea ca orice formula radicala este neavenita. Cred ca legalizarea casatoriilor gay nu va avea loc in timpul urmatorului mandat de primar, iar daca eu voi fi in situatia sa oficializez o astfel de relatie este o chestiune de evaluare personala.”

Emil Boc ( prim-ministrul României) – PDL ( 2006, pentru Cotidianul)
"In mod evident, acum nu este oportun nici macar sa discutam despre asa ceva. Acum avem treburi mult mai importante de facut pe linie de integrare europeana. Sa ne integram noi, mai intii, si vedem pe urma modul in care se schimba mentali-tatile. Eventual, vom discuta atunci."

Iuliu Winkler ( europarlamentar) – UDMR ( 2009, pentru România Liberă)
"Nu cred ca a venit timpul pentru asa ceva. Provin din comunitatea maghiara, o comunitate conservatoare si profund atasata moralei crestine, ca si societatea romaneasca. Raportandu-ma la aceste trasaturi, pot sa spun ca printre prioritatile celor care m-au votat sa le reprezint interesele in Parlamentul European nu se numara legiferarea casatoriilor intre persoane de acelasi sex."

Liviu Negoiţă ( primar sector 3) - PDL (2006, pentru Libertatea)
„Dacă va exista o lege în acest sens, o voi respecta. Ca primar, nu am încotro. Personal, respect opţiunea sexuală a fiecărei persoane. A forţa însă nota în a oficializa o relaţie prin actul căsătoriei între doi homosexuali mi se pare mult prea mult. La fel mi se pare şi ideea adopţiei unui copil de un cuplu de homosexuali.”

Lucian Bolcaş – PRM
( 2006, pentru Cotidianul)
"Categoric, nu am initia un astfel de proiect de lege, intrucit noi sintem un partid crestin. Pacatul sodomiei este unul dintre cele mai mari. Noi n-avem dreptul sa dispretuim oamenii, dar putem sa dispretuim faptele lor. Iar pacatul homosexualitatii trebuie dispretuit.”

Ludovic Orban – PNL ( 2008, pentru Notoriu)
„Eu sunt tolerant, dar as prefera ca sa nu-si exhibe anormalitatea prin aceste parade. Cred ca familia clasica este locul cel mai potrivit unde sa creasca un copil.”

Marian Vanghelie ( primar sector 5) - PSD ( 2006, pentru Libertatea
“Eu? Sa-i casatoresc? Niciodata! Sunt homosexuali chiar si in politica si poate vor propune un asemenea proiect de lege, dar nu va fi aprobat. Cei care doresc se pot duce linistiti in Congo, sa traiasca fericiti pana la adanci batraneti. Nu ma intereseaza ce fac homosexualii cand isi pun cearceaful in cap... Dar sa-i casatoresc mi se pare mult prea mult”.

Raluca Turcan – PDL ( 2008, din Cancan)
"Eu cand am auzit ca sunteti homosexuali, mi s-a facut rau".

Theodor Stolojan ( europarlamentar) – PDL ( 2009, pentru România Liberă)
"Nu ma intereseaza. Punct."

Vasile Blaga ( ministru Dezvoltării regionale şi locuinţei) – PDL
( 2008, pentru Notoriu)
„Sunt absolut tolerant fata de orice manifestare care accepta legea, inclusiv cu GayFest. Daca legea va permite aceste relatii si voi ajunge primar nu vad o problema sa le oficializez. Dar, sincer, eu cred ca acest moment va fi destul de indepartat in Romania.”

Victor Ponta ( ministru pentru Relaţia cu Parlamentul) – PSD
( 2008, pentru Cotidianul)
“Am fost absolut impotriva incriminarii homosexualitatii, sint impotriva discriminarii, fiecare poate face ce vrea, nu am nici o problema. Dar sint contra casatoriilor intre persoane de acelasi sex si nu ma bazez pe argumentul traditional, administrarea unei comunitati de bunuri, acum nu mai e asa, fiecare poate sa-si imparta bunurile cu cine vrea si sa i le lase cui vrea. Ramine chestiunea copiilor, care sint scopul casatoriei, si, biologic, doua persoane de acelasi sex nu pot avea copii. Sint total impotriva ideii de casatorie intre homosexuali si impotriva ideii ca acestia sa adopte copii. Cit priveste celelalte drepturi, sa locuiasca impreuna, sa-si lase bunurile mostenire, sa si le imparta, le au deja. Nu ii impiedica nimeni sa faca lucrurile astea, iar intr-un sistem juridic democratic tot ceea ce nu este interzis este permis. Nu poti sa faci legi care sa spuna ca homosexualii pot sa locuiasca impreuna, asa cum nu se fac legi care spun ca homosexualii pot sa respire. Este evident ca pot. Am facut parte din guvernul care prin ordonanta de urgenta a scos homosexualitatea din Codul penal, este normal sa lupti impotriva discriminarilor, dar trebuie sa existe o linie de echilibru. Nu sint de acord cu discriminarea, dar nu mi se pare ca o minoritate ar trebui discriminata pozitiv.”

Păreri?

Pe aceeaşi temă, citeşte:
Politica românească din perspectivă gay

6 comentarii on "Ce cred politicienii români despre homosexuali şi drepturile lor"

Dak spunea...

Citisem deja afirmatiile respective pe suntgay.ro. Ce parere am? O mizerie.

Pinocchi0 on 9 iulie 2009 la 17:51 spunea...

Da, si eu le-am mai vazut. Mi se pare o dovada clara a lipsei de competenta politica -- in mod special Stolojan care zice ca nu-l intereseaza, cind are motive foarte clare si foarte puternice sa il intereseze in mod direct.

Pentru ca lista incepe cu liberali: Guido Westerwelle, seful partidului liberal din Germania (FDP) este unul din politicienii germani binecunoscuti ca homosexuali. Obisnuieste sa mearga la receptiile oficiale cu partenerul. Ca si Wowereit, ca si altii...

Ah da, si mai era o chestie care nu mi-a sarit in ochi aici: Mi se pare ca biserica ortodoxa se amesteca mult prea mult in politica si in treburile statului. It takes two to tango: Face pereche cu politicienii care n-au auzit inca de separarea statului de biserica.

ana-maria on 9 iulie 2009 la 18:56 spunea...

pacat ca l-ai sarit pe Prigoana care a zis : ,, daca Maximus vine acasa de mana cu Vasile , nu voi sta in calea fericirii lui"

este singura afirmatie pozitiva a unui politician, dupa cunostintele mele

Anonim spunea...

fericirii lui *

FLORIN on 9 iulie 2009 la 21:06 spunea...

@ Pinocchio: spicuind prin 'Scandaluri publice' vedeam astăzi declaraţia (dacă nu mă înşel) a celui
care spune “incestul e preferabil homosexualităţii, întrucât măcar primul poate implica procreerea”. De data asta zicea că e normal ca biserica să nu renunţe la a sta de vorbă cu statul şi la a avea o poziţie privilegiată, că cică aşa a fost învăţată Biserica Ortodoxă, chiar şi la ruşi, în modelul comunist. În condiţiile în care politicienii sunt invitaţi la numirea de diferite cape bisericeşti, iar ei apar în număr foarte mare, din punctul ăsta de vedere Biserica încă îşi păstrează o poziţie privilegiată în stat. chiar ieri ziceau la televizor că bugetul ( sper să nu greşesc) a fost modificat de n ori pentru nişte treburi bisericeşti.

@ ana-maria: eu zic că şi vasile blaga a avut o declaraţie ok. am uitat de prigoană că m-am încurcat în atâtea declaraţii. :))

kriptmelody on 9 iulie 2009 la 21:34 spunea...

sunt usor dezamagita de aceste declaratii. cred ca ma asteptat la ceva mai multa deschidere cel putin din partea unora dintre cei citati mai sus.

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez