luni, 25 mai 2009

Nu se caută diversitatea în comunitatea gay?

Publicat de FLORIN la 14:51
A trecut parada şi iar s-a vorbit despre travestiţi. Aceasta pare a fi marea nemulţumire la majoritatea gay-ilor din România, o nemulţumire pe care nu o înţeleg.

Fiind discriminaţi în modul în care suntem discriminaţi de societatea românească, faptul că noi ajungem să discriminăm pe alţii, în cauză travestiţii mi se pare cel puţin ipocrit şi de neînţeles. Când am luat acum câteva săptămâni un interviu unui travestit din România, în conversaţia pe care am avut-o, am aflat câteva lucruri care nu mi-au plăcut. De exemplu, ştiaţi că unul din cele 3 (acum) cluburi gay din Bucureşti nu primesc travestiţii? Eu nu ştiam, iar asta m-a uimit. Am mai întrebat o persoană atunci, mai informată decât mine cu ce se întâmplă pe acolo, şi am aflat că zvonul este cam adevărat. Lucru care este destul de neînţeles pentru mine, mai ales că vorbim despre un club care colaborează cu Accept-ul, Accept care dacă nu mă înşel apără drepturile persoanelor lgbt ( nu numai gay).

Hai să facem un mic exerciţiu. Mergi într-un club, unde brusc după ce faci câţiva paşi înăuntru afli că nu ai voie înăuntru şi eşti invitat să pofteşti afară pentru că eşti gay, iar acela nu e un club pentru gay. Numai să ne gândim la faptul că eşti scos afară sub privirile tuturor, care privesc pasiv deşi îţi sunt colegi de serviciu. Mai mult, clubul respectiv se află într-un parteneriat cu firma la care tu lucrezi. Cum te-ai simţi? Ai mai lucra la firma respectivă?

Despre asta e vorba şi aici. Un travestit este dat afară dintr-un club gay, care colaborează cu Accept. Este contradictoriu,nu? Ştiu ce se spune despre travestiţi, că multă lume e foarte nemulţumită de faptul că aparatele de filmat cad pe ei la evenimente precum Gay Fest, ştiu că poate nu vă este pe plac Naomi, dar vi se pare corect? E corect să generalizăm şi să discriminăm? E corect ceea ce face acest club? Este corect ca asociaţia care apără drepturile persoanelor lgbt să colaboreze cu cei care discrimnează o parte din persoanele pe care această asociaţie încearcă să le apere?

13 comentarii on "Nu se caută diversitatea în comunitatea gay?"

RockerJegos on 25 mai 2009 la 15:51 spunea...

Mi se pare jenant pentru clubul in cauza sa nu accepte travestiti; ar trebui sa il numesti. Cat despre nemultumirea comunitatii gay vizavi de travestiti tot ce pot spune este "Facepalm"! Asa cum noi ii privim pe ei, la fel ne privesc si "normalii" pe noi; ca niste cuidatenii. Poate ar fi cazut sa facem mini-parazi de travestiti in interiorul comunitatii si sa ii acceptam asa cum sunt inainte de a cere altora sa ne accepte. Oare travestitii or fi deranjati si ei de un alt sub-grup? ...

Eu spunea...

Daca tot ai scris articolul asta, la ce club faci referire? Probabil Soho...ca acolo nu sunt acceptati barbatii imbracati in femei.

M. on 25 mai 2009 la 17:22 spunea...

Nu Florin, nu mi se pare deloc OK.
Nu sunt de acord cu generalizarile pripite, nu sunt de acord cu judecatile de valoare si - si asta este si un motiv de ingrijorare - sunt foarte trist cand vad gay discriminand gay (cu mentiunea ca stiu ca nu toti travestitii sunt gay, asa cum nu toti gayi sunt travestiti.)
Personal nu imi place Naomi...dar a respecta egalitatea, echitatea si demnitatea nu e o chestiune de ce ne da noua bine in retina sau nu. Atata timp cat avem obligatii legale, avem si drepturi legale. Si la urma urmei, daca nu ne place ca Naomi iese in fata, de ce nu iesim si noi prin ceva al nostru, care sa tina de persoana si nu de clasa / grup!
Din pacate aceasta miscare pgen Gay Nazi se simte din ce in ce mai puternic. Si am impresia ca anii de frustrare mocnita se varsa in mod aleator asupra celor din jurul nostru, in forma specifica in care ne discriminam si agresam noi intre noi. Ne scindam si dam singuri lectii de intoleranta si inegalitate pentru ca apoi sa ne plangem ca nu avem egalitate. Cam cinic si ipocrit.
Iti multumesc ca ai adus in discutie subiectul asta...si mai vreau sa-ti propun un subiect: discriminarea agresiva a celor ce nu vin la Pride de catre cei care o fac! Am dat cu nasul de asta prin diverse locatii si am ramas destul de socat sa constat ca sunt un paria daca nu am venit la Pride! :-D

Docica on 25 mai 2009 la 17:39 spunea...

E o problema interesanta si destul de acida, asta. Intr-un fel travestitii nu prea fac parte din nicio minoritate. E ciudat ce afirm si voi incerca sa explic. Acceptul apara drepturile lgtb. Adica: lesby, gay, transsexual si bisexual. A fi travestit nu e totuna cu a fi transsexual sau gay. Personal, am auzit intr-un interviu acum cativa ani, un travestit care zicea ca e hetero. O fi mintit, nu stiu. Dar travestiul tine de dorinta de a te afisa ca persoana de sex opus. Si din punctul meu de vedere ar fi doua solutii: ori esti gay si te comporti ca un gay in relatiile interumane, ori devii transsexual si atunci vei purta vestimentatia adecvata sexului la care treci, astfel, nemaifiind un travestit, ci doar un transsexual. Persoanele care raman undeva intre sexe, au dupa opinia mea o mare problema, si de aici rezulta poate bizareria pe care o afiseaza sau chiar discriminarea la care sunt supusi. Problema nu e travestiul in sine, ci faptul ca imaginea celor travestiti se confunda cu cea a unor prostituate. Si atunci e normal sa socheze si sa dezguste. Nu judec gusturile si alegerile celorlalti. Fiecare se imbraca asa cum doreste. Dar atunci cand un grup de indivizi se erijeaza in reprezentantii unui alt grup mult mai numeros si diferit, mi se pare incorect. Transmitand un mesaj avangardist, comunitatea lgbt nu va putea impune o imagine NORMALA, ci tot una avangardista. Diversitatea e necesara in unitate. Caci pentru a cuceri e nevoie sa dezbini (Ionut, tu sigur stii). Asa ca o comunitate mica precum cea din tara noastra are nevoie intai de unitate si apoi de diversitate.

Docica on 25 mai 2009 la 17:43 spunea...

O mica adaugire: cand m-am referit la "Pentru a cuceri e nevoie sa dezbini", m-am gandit ca dezbinata fiind, comunitatea gay va fi mult mai usor de anihilat. In general mass-media cauta socantul, unicul, ciudatenia... si impune astfel lgbt-ul ca un paria in societate. de ce? Pentru ca transmite mesajul: Gay sunt travestiti ca niste prostituate.

Anonim spunea...

Eu personal ma simt mai mult discriminat pentru faptul ca sunt obez decat pentru ca sunt gay. Ca gay nu am simtit pe propria piele nicio discriminare, in schimb pentru ca sunt prea gras pentru standardele actuale sunt dat la o parte din societate. ma intreb daca asa e peste tot sau numai in Romania. Pe mine toata lumea ma ocoleste cand vede cum arat. si da, pot spune ca sunt discriminat in aceasta comunitate gay. Deci eu de ce as milita pentru dreptul la casatorie cand oricum nu am nicio sansa sa ma insor. Sa marsaluiasca cei care au deja un iubit stabil, care au un viitor impreuna....eu asa vad lucrurile. cu ce ma ajuta pe mine faptul ca se legalizeaza casatoriile??? cu absolut nimic!!! :(

Dak spunea...

E foarte aiurea sa faci genul ala de discriminari intr-un club gay! E insa adevarat ca vizibilitatea media excesiva a acestor oameni incurajeaza homofobia. Foarte multi hetero cred ca a fi gay inseamna ca ai probleme cu identitatea sexuala, esti exhibitionist, si, eventual, practici prostitutia. Daca alte sub-grupuri ar fi mai cunoscute, probabil ca lucrurile ar sta altfel si ca ar exista o intelegere mai mare pentru travestiti. Intoleranta fata de ei este un efect al sentimentului ca gay-ii sunt discriminati si rau vazuti din cauza lor. Iar problema nu e atat a travestitilor, care se comporta asa cum simt, ci a mass-media, care incurajeaza confuzia. Ce ar fi sa apara o dezbatere la TV legata de statutul travestitului in cadrul comunitatii lgbt? Si legata si de asocierea travestit=prostituat?Pentru ca oamenii sunt priviti si tratati ca niste paria nu numai de hetero, ci si de gay.

CM spunea...

Iata un post peste medie de interesant. Au aparut atatea idei incat nu stiu cu care sa incep...
Accept ar trebui sa reevalueze colaborarea cu un club care practica discriminarea in sanul comunitatii gay.
Eu nu am dorinta de a ma imbraca cu haine de femeie ( cred ca nici daca as fi femeie nu as avea dorinta asta, mi se par incomode ). Dar nu dispretuiesc din oficiu pe cineva care o face. E drept ca travestitii care se afiseaza azi mi se par ridicoli, lipsiti de educatie si clasa. Dar asta nu e vina lor, e vina media ca ii cauta si isi centreaza imaginile pe cate un personaj din asta. Chiar ma intreb ce ar putea Lucian Dunareanu sa expuna la un work shop (cum am auzit ca a sustinut) despre arta travestiului. Daca are stiinta de ce nu o pune in practica(e o parere personala, aparitiile sale sunt departe de eleganta travestiului-arta). Dar nu Lucian e cel care oripileaza ci altii, ii stim.
Pe de alta parte am un soi de admiratie pentru curajul oricarui travestit de a-si asuma pozitia. E atat de greu sa te expui ca travestit, e riscant, poti fi umilit, agresat. In plus mai umbli si pe tocuri...ce poate fi mai eroic?( Iertata-mi fie ultima ironie, in rest chiar cred ce am spus).
Dar pana unde merge discriminarea si de unde incepe dreptul fiecaruia din noi de a ne selecta anturajul? Iata o intrebare la care eu inca nu am raspuns.
Docica, vorbele tale necesita o lectura mai atenta, comentariul tau e plin de substanta. Asa, la prima lectura pot sa spun ca nu cred ca prostituatele dezgusta si socheaza ( Vezi Traviata- acolo povestea te induioseaza, vezi Todo sobre mi madre acolo personajul trans /prostituata e adorabil)
Anonim, poate te vor ajuta cuvintele mele sincere. Nu mi-am pus pana acum aceasta problema, dar daca tu te -ai impacat cu situatia in care te afli( aceea de obez)cred ca lucrurile stau mai putin rau decat esti tentat sa afirmi. Asa e, persoanele cu proportii generoase sunt cam in afara modei , dar cu siguranta inauntru exista un suflet care poate oferi surprize placute, exista o inteligenta care poate atrage prieteni. Si nu toti oamenii sunt superficiali. Mai sunt si gay care te privesc si a doua oara chiar daca esti gras/chel/in varsta/cu cosuri pe fata. Sansele de a te insura se anuleaza DOAR atunci cand hotarasti tu . Te rog retrage-ti fraza respectiva din minte si de pe buze.
Iar la mars participi pentru ca simti ca altfel nu se poate, nu pentru ca ai castiga ceva la capatul strazii

Anonim spunea...

@docica: nu cunosc regulile accept, insa cunosc termenul LGBT, care inseamna lesbian, gays, bisexuals transgender/transsexuals. transgenger inseamna o persoana care dpdv biologic are un anumit sex, dar din punct de vedere al gender-ului se identifica ca avand alt sex, prin urmare duce o viata corespondenta cu identitatea sa de gen, fara a-si schimba, totusi identitatea biologica. deci la transgender intra si travestitii...
atat ca transsexual, cat si ca transgender, poti fi atras de pesoane de ambele sexe. depinde, deci, ce anume consideri heterosexualitatea. spuneai ca "Persoanele care raman undeva intre sexe, au dupa opinia mea o mare problema"... pe langa faptul ca avem, in categorisirile sociale nu doar LGBT, ci si Q, adica questioning, as adauga ca daca ar fi sa extindem sofismul tau, atunci i-am incadra in aceeasi categorie si pe bisexuali (nu se mai hotarasc, domnule?!), ceea ce este profund gresit, nu? in plus, travestitii nu s-au erijat in purtatorii de cuvant ai comunitatii gay. presa ii prezinta ca pe niste pete de culoare. insa aceeasi presa le prezinta pe oana zavoranu, nikita si alte fufe...

FLORIN on 26 mai 2009 la 14:04 spunea...

Din pricina spaţiului am răspuns la comentariile voatre aici.

Iulian B. on 27 mai 2009 la 15:30 spunea...

Nu inteleg... tu crezi ca daca are parteneriat cu Accept inseamna ceva? Accept nu va face nimic in privinta asta si clubul o stie...

Lucian on 28 mai 2009 la 20:20 spunea...

CM (as fi apreciat sa-ti mentionezi numele)
"Chiar ma intreb ce ar putea Lucian Dunareanu sa expuna la un work shop (cum am auzit ca a sustinut) despre arta travestiului. Daca are stiinta de ce nu o pune in practica(e o parere personala, aparitiile sale sunt departe de eleganta travestiului-arta)".
Daca ai fi fost interesat de subiect ai fi venit la workshop si ai fi aflat ce am expus si ai fi apreciat singur prestatia mea... e foarte usor sa-ti dai cu presupusul pe internet, in necunostiinta de cauza. Povestea os a se repete, asa ca te invit la un workshop....
Ai fi aflat si tu ca e lipsa de bun simt sa etichetezi un artist drept "travestit", sa pui o eticheta unui barbat doar pentru ca, pe scena, cateodata, se imbraca in femeie sa-si faca munca. Un doctor are halat alb, un jandarm uniforma...und rag queen...rochii pline de paiete si sclipici. Capisci? Si e barbat! Nu "travestit". Un barbat care se travesteste, care face travesty, care joaca in travesti.
Iar cum fac eu travesti e foarte ok. Ceea ce vrei tu se cheama "femeie cu pula". Nu mi-am propus si nu imi doresc sa fiu o aratare feminina pe scena care sa copieze exceptional femeile. Eu fac teatru burlesc, parodie, imitatie. Dar daca nu stii ce e travestiul cu adevarat, e normal sa ai alte pareri.
Ponturi: cauta pe youtube: Le Bambole (italia); After Dark (Suedia)
Iar daca la numerele mele de pe youtube (Divina Duvall) ai comentarii, astept critici constructive, punctual...

CM spunea...

@ Lucian.
Numele meu e Cristian.
Am o intrebare si cateva raspunsuri.
E voie sa ai o parere personala despre prestatia unui artist si sa ti-o exprimi?
Nu stiu cum ai tras concluzia ca vreau , citez "femeie cu pula" , cand eu m-am referit la travesti-arta, la eleganta . Imi pui in gura vorbe care nu sunt ale mele si asta nu face bine dialogului.
Nu am etichetat un artist ca travestit. M-am referit la travestitii despre care era vorba in articolul la care comentam acum. Daca incepem cu politically correctness nu mai epuizam disputele...
Pana la urma e chestiune de gusturi. Tu ii spui teatru burlesc mie s-ar putea sa mi se para spectacol grotesc ( recunosc, termenul e exagerat, dar mi-a placut cum suna). Travestiul pe gustul meu e sa zicem cel din Taconnes lejanos ( Pedro Almodovar) Sau , nu stiu daca se poate numi travesti asta, ce fac Les Ballets Trocadero. Acolo se suprapun gratia feminina si energia masculina , miscarile feminine cu alura masculina si iese o chestie surprinzatoare.
Am simtul realitatii si inteleg ca nu se poate azi in Romania sa te apropii de aceasta arta asa cum o astept eu.
Ma voi uita la ce mi-ai propus .
In incheierea acestu comentariu vreau sa mai spun ca atunci cand publici o creatie te expui criticilor si laudelor in egala masura, din partea celor care se pricep si a celor care nu se pricep. Asta e soarta artistului. Ca sa citez o exprimare cam abuziva de a ta, e lipsa de bun simt sa ne ceri tuturor sa cadem pe spate in fata geniului. Unii dintre noi poate avem alte gusturi. Educa-ne!

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez