marți, 10 februarie 2009

Gateste cineva?

Publicat de Ionutz la 18:53
O „problema” cu care ne confruntam in mod frecvent, este dupa parerea mea, cea a gatitului. Nu spun asta avand convingerea ca locul femeii este la cratita, caz in care intr-un cuplu gay ai zice: ”am dat de dracu”, ci din simplul motiv ca unii dintre noi suntem mai putin indemanatici. Altfel stim si noi zicala: „cei mai buni bucatari sunt barbatii.”

Trebuie sa spun ca daca nu ar fi fost anii de facultate probabil as fi ramas un neinitiat, fiind capabil doar sa imi fac un senvis sau ceva asemanator. Totusi de voie, dar mai ales de nevoie, am inceput sa fortez lucrurile. Prima etapa, la care am si ramas, este cea de cartofi pai, friptura, omleta si mai nou supa. Am mai facut mancare de ciupetrci si pizza de cateva ori insa doar ca o exceptie de la regula. Acum, nu stiu daca felurile de mai sus, sunt multe sau nu, insa nu ma vad implicandu-ma mai mult. Lucrurile au mers bine pana acum, asta datorita faptului ca nu sunt prea pretentios si uneori mai mananc si in oras. Ce sa mai lungesc vorba, se aplica principiul: mananci ce gatesti.

Ce te faci insa daca persoana de langa tine nu numai ca nu se atinge de niciun fel de lactate dar din domeniul carnii accepta, destul de rar, doar peste sau pui? Nu e o perspectiva prea linistitoare va asigur. Rezultatul? M-am trezit pregatind salata de varza, de care eu nu m-as fi atins in veci, el insa a papat tot…

Totusi odata cu primele tentative de supa (fara carne desigur), am inceput sa ne impartim sarcinile. In general Florin pregateste ingredientele ( taie morcovi, cartofi, ceapa) iar eu stau mai mult pe langa foc. La fel se intampla si cu cartofii pai. Am inceput sa facem si unele concesii privind frecventa carnii de pui in meniu, asa ca mai am o sansa cu snitele si altele asemenea.

Cu mancatul in oras, desi am batut eu cateva apropouri, momentan nu am avut succes. Totusi am mai vizitat Mc-ul de cateva ori.

Nu as zice ca eu fac partea grea, imi place ideea ca ne implicam amandoi in acest „proces” complicat. Eu as spune chiar ca am mai putina rabdare, motiv pentru care curatatul si taiatul nu intra in atributiile mele. Cred ca principala problema a lui Florin ar fi cum sa gateasca preparate din carne, avand in vedere aversiunea lui, lucru recunoscut chiar de el. In rest cred ca s-ar descurca mult mai bine decat mine!

Recent glumele referitoare la o carte de bucate facuta cadou s-au inmultit la fel ca cele referitoare la, deja legendarul, sort de bucatarie. Din acest motiv va intreb:

La voi cine gateste si mai ales, care sunt retetele forte?

10 comentarii on "Gateste cineva?"

cartiergay on 10 februarie 2009 la 19:28 spunea...

Deocamdată face mami toată treaba dar când voi fi student voi începe să gătesc. Îmi place mult să gătesc şi ştiu să fac diverse feluri, trebuie, pentru că în meniul meu nu există, şi nici nu vor exista sandwich-urile, nici cartofii pai, nici mezelurile...nici brânza topită, untul sau margarina. Aşa că gastronomia, vreau să devină pentru mine un domeniu al vieţii mele în care să-mi implic intens creativitatea ca să scap papilele gustative de monotonie....

Anonim spunea...

Pana acum cateva zile 10-15 erap printre fericiti. Gaseam de obicei masa pusa . Dar un concurs de imprejurari, Mihai trebuie sa stea mai mult in pat ( dureri de spate) , a facut sa ma implic eu in gatit. Asa ca am sfaturi(deja!) pentru incepatori.
Faceti rost de o carte de retete. E important la inceput sa respectati intocmai reteta. Creativitatea o poti implica in aranjatul mancarii in farfurie...
Rasplata vine foarte repede, dupa o ora de gatit
si inca una de adunat, spalat ( cel putin pana te obisnuiesti e vai de bucataria ta, in special pe jos...), cand pui manarea pe masa si auzi ca e buna. Primul drum dupa masa e la calculator sa cauti o reteta cu conopida...

Docica on 10 februarie 2009 la 20:29 spunea...

La noi e destul de simplu... iar eu destul de fericita. Eu stiu sa gatesc de la varsta de 14 ani. Fac orice, de la omleta la sarmalute si ciorba de burta. Si nu doar ca stiu sa gatesc, dar am o obsesie a condimetelor... ador mancarea exotica (indiana, libaneza, mexicana, asiatica-chinezeasca, greceasca). Inclusiv la omleta combin diferite tipuri de condimente. Ultimul experiment a fost cand am pus in supa de pui cu galuste niste chimen... a fost delicioasa! Dintre toate plantele aromatice ador MENTA! in general mancarurilor mele nu le lipseste oregano... iar din cand in cand mai strecor si maghiran... in rest folosesc de toate in diferite combinatii (mai rar tarhon caci mi-e sila sa ma duc sa cumpar si din ala nu mai am.
Cat sotul meu a stat in tara, el gatea... De cand locuim impreuna, dupa cateva incercari esuate de a ne afla amandoi simultan in bucatarie, s-a hotarat: in casa asta gateste Radu! De ce? pai el se relaxeaza cand gateste... ii place mai mult decat mine sa experimenteze si in plus are si o diploma de bucatar! Iar eu prefer, sincer, sa lenevesc pe la calculator. Dar sa stiti ca nu raman in urma... caci m-am specializat pe dulciuri (eu, care pana sa ma mut cu el nu suportam sa fac nici macar gogosi!)... Ce ne place sa mancam cel mai des? Peste si lactate... asta nu ne lipseste. Amondoi preferam legumele, desi mancam carne de orice fel.

Anonim spunea...

Docica ,TREBUIE* sa imi spui ce faci cu menta, ca si mie imi place mult, dar nu stiu sa o folosesc.

* trebuie= te rog frumos, daca nu imi spui o sa sufar toata viata, inseamna ca prietenia noastra n-a insemnat nimic pentru tine daca nu...

Anonim spunea...

momentan mama gateste, iar eu cu prietenul stam "la casele noastre". stiu cum se gatesc cateva feluri dar nu am pus in practica, doar am observat. Docica, imi cer iertare...vezi ca am scris la "Dorian si Rares":(

Docica on 10 februarie 2009 la 21:08 spunea...

Pai normal ca o sa spun ce fac cu menta, doar nu voi tine secretul doar pentru mine :P
Din menta fac: ceai... e cel mai banal...dar partea frumoasa e ca iarna, cu lamaie si miere este relaxant, iar vara, cu gheata si ceai verde, foarte racoritor (mai sunt si alte retete de ceai pe care puteti sa le gasiti pe net); apoi se poate folosi in felul urmator:
1. Proaspata, in salate, atat de cruditati, cat si salate ce contin branza (dulce sau sarata) sau chiar sunca.
2. Tot proaspata: la prajituri, inghetata, cocteilurri.
3. Proaspata sau uscata: la carne de pui sau de vita la gratar, la cuptor sau la tigaie; mentolatul il poti asocia cu iutele si dulcele (adica piper, ardei iute, anason, etc), mai rar cu saratul.
4. La sosuri (in general proaspata, dar merge si uscata): sosuri cu iaurt (am mancat o data la restaurantul indian un sos de asta), dar si cu rosii.
5. La paste: in general o folosesc in sosul pentru paste, dar pot sa o combin si siplu, cu branza si paste.
6. La tot ce-ti trasneste tie... incearca sa experimentezi pe cantitati mici.
Eu cultiv menta in casa, intr-un ghiveci lung. Vreau sa va spun ca am lasat-o pe balcon iarna asta, iar la mine geamul sta vesnic deschis si stiti si voi ce ger a fost... menta mea a supravietuit foarte bine... asa ca nu e o planta dificila...

Docica on 10 februarie 2009 la 21:17 spunea...

Am mai uitat un lucru: menta merge foarte bine cu fasole sau cartofi fierti... de fapt si cu alte legume, dar cu cartofi e delicioasa. Si merge si in sucul de rosii ( dar asta am mai spus la sosuri)

Ionutz on 10 februarie 2009 la 21:32 spunea...

wow!si tata foloseste oregano, asta cand mai apuc eu sa mananc ceva gatit de el! :p
cristian, cred ca ne luam si noi carte de retete, sa mai diversificam. atat ca noi suntem cam comozi ;))

Anonim spunea...

eu de curand am invatat sa dau drumul la aragaz :D.stiu sa fac cafea, sa incalzesc laptele pentru cereale, sa fac sandvisuri la aparat si cam atat :)).noroc ca exista mama si branza fagaras..

Anonim spunea...

Eu deocamdata locuiesc mai mereu singur, deci trebuie sa ma mentin in viata cu mancarea gatita de moi.:) Diabetul meu drag ma impiedica sa mananc in exces multe dintre alimente asa ca trebuie sa fiu atent ce mananc. O reteta preferata e puiul tras la tigaie cu legume (ciuperci, mazare, porumb), cu putin sos de soia. Si eu adaug oregano la multe feluri de mancare, inclusiv la acesta. In general traiesc dintr-un litru de lapte pe zi, 3-4 fructe (mere, portocale, sau 1 pomelo urias) si cam 600 gr iaurt, deci sunt destul de usor de multumit. Incerc sa mananc toate lactatele numai cu 0,1% grasime pentru my peace of mind :P, oricum mare diferenta nu e [doar ca laptele e incolor si fara gust si iaurtul e zer cu gelatina :)) ]
Am o scarba fata de paine si tot ce inseamna fainoase, orez...

Dar o carte de bucate e buna oricui (nu si mie ca fac dezastru in bucatarie) :)

 

gay in romania Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez